Dzisiaj jest 18 sie 2025, 9:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 maja 2014, 21:37 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
Witam mam rometa kadeta. Kupilem go od kolegi, wymienilem pierscionki bo nie palił a teraz pali nie chce sie wkrecać na obroty i po chwili gaśnie. Kolega przestawiał zapłon bo miał małą kompresie. Czy po wymianie pierścieni muszę go przestawić? Czy to jest wina zapłonu? Z góry dzięki :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 maja 2014, 23:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
Co ma kompresja do zapłonu .?
Regulacja gaźnika też może zapłonu, chociaż bardziej chyba zapłonu




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2014, 23:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2012, 15:49
Posty: 316
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd:
Ustaw zapłon tak jak się należy i wyreguluj gaźnik :)




_________________

Chcesz stunt filmik ? Napisz ;) Dogadamy się ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 maja 2014, 23:28 
*

Rejestracja: 23 lis 2013, 22:25
Posty: 117
Pojazd: Roxi
Tak jak chłopaki wyżej :) Są takie maszynki dość nie drogie, podłączasz i gdy zapłon jest dobrze ustawiony to świeci się kontrolka, no ale ręczne ustawienie to jednak ręczne i mozna poczuć klimat prawdziwego rometa :D




_________________

Zaprasza do mojego projektu :)
https://www.facebook.com/RoksanaPtaszka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 7:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2013, 12:31
Posty: 371
Lokalizacja: Mielec
Pojazd: romet 707
2

Ostrzeżenia: 2
ukaszrox pisze:
Tak jak chłopaki wyżej :) Są takie maszynki dość nie drogie, podłączasz i gdy zapłon jest dobrze ustawiony to świeci się kontrolka, no ale ręczne ustawienie to jednak ręczne i mozna poczuć klimat prawdziwego rometa :D


To co kolega ma na myśli to czujnik rozwarcia styk przerywacza.

Zegarem do ustawiania zapłonu też fajnie się zapłon ustawia, ale jeśli masz szczelinomierz to i tak
można dobrze ustawić :)




_________________

Jestem dyslektykiem więc za wszystkie błędy Przepraszam :)

Zapraszam do Mojego ROMETA 707
bardzo-rzadki-chinol-czyli-romet-707-by-damian-707-t398967.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 11:14 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
a może ktoś opisać jak sie ustawia zapłon bo ja w takich maszynach nie siedze a nabylem go calkiem przypadkiem ;) zaczyna mi sie podobac i chce go zrobic tylko nie bardzo wiem jak a nie dysponuje duza iloscia narzedzi do tego przeznaczonych ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 11:47 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Wbrew pozorom wystarczą podstawowe narzędzia, jedynie ściągacz magneta kup (przyda się nie raz jak chcesz się bawić w stare Romety). Zapłon ustawiasz obracając statorem w prawo lub w lewo. Masz tam trzy śruby, które go trzymają, na płaski śrubokręt. W lewą stronę opóźniasz, w prawą przyspieszasz. Dostęp do nich masz poprzez otwory w kole magnesowym. Musisz odkręcić też świecę i np. śrubokrętem (mało efektywny sposób, najlepiej kupić mikrometr) sprawdzasz w górnym położeniu tłoka (obracasz magnetem tak, aby tłok był w pozycji sprężanie-zapłon) i obserwujesz przerywacz (młoteczek i kowadełko zwane też platynkami). Tutaj tkwi szczegół, najlepiej jakbyś znalazł kogoś obeznanego w tym temacie i wytłumaczyłby Ci w trakcie regulacji. Zakup też dobrą świecę zapłonową (dedykowana była Iskra 75F bodajże), możesz śmiało wpakować np. NGK BR7ES. Przerwa na elektrodach 0.5mm. Oczywiście regulacja przerwy pomiędzy platynkami też ma ogromne znaczenie. Nie potrafię Ci tego wyjaśnić w teorii, bo mi się znaki skończą :D Z resztą przestałem się tym bawić z 15 lat temu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 12:06 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
ok spróbuje to zrobić, dzieki za dobre wyjasnienie na pewno sie przyda :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy