Dzisiaj jest 27 lis 2024, 6:16



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 maja 2014, 21:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
Siemanko. Na forum już wiele razy zetknąłem się z opiniami ludzi na temat gaźnika Tec 17,5. Jedni mówią-kup Pan, będzie Pan zadowolony, a drudzy że to,, chiński badziew''...
W sumie jedni i drudzy mają rację, te gaźniki to podróbki dellorto, jednak wielu ludzi trafia na dobre sztuki. ja dziś pokażę wam co zrobić jeśli trafimy na złą sztukę (tak jak w moim przypadku).

Objawy: Zbyt wolne napełnianie komory pływakowej, co skutkowało brakiem benzyny a w rezultacie BuuuuuuUuuuUuuuuuuuuu.
Wniosek: Zwiększenie poziomu paliwa w komorze pływakowej po przez dźwignięcie pływaka delikatnie w górę.
Potrzebne narzędzia: Wiertarka, wiertło 3mm,

Zaczynamy:

1. Wykręcamy gaźnik z pojazdu, odkręcamy komorę pływakową, wyjmujemy bolec od pływaka, wyjmujemy nasz pływak z zaworkiem domykającym. Ukaże nam się taki widok:

Obrazek

Zajmujemy się miejscem gdzie wchodzi nasz zaworek(pod zabezpieczeniem pływaka).
Znajduje się tam otwór, w którym wciśnięta jest tulejka z małą dziurką którą pływak domyka (za nią znajduje się rurka od paliwa).
1. Wkręcamy gaźnik w imadło (dla bezpieczeństwa i prawidłowego wykonania całej operacji)
2. Bierzemy naszą wiertarkę i wkładamy do otworu pod zabezpieczeniem pływaka.
3. Delikatnie i z wyczuciem nawiercamy naszą tulejkę z otworem o jakieś 0,5 mm robiąc malutki ,niezbyt głeboki stożek. RÓBCIE TO DELIKATNIE, LEPIEJ DWA RAZY NAWIERCAĆ NIŻ ZEPSUĆ GAŹNIK.
4.Czyścimy miejsce benzyną z malutkich opiłków.
5. Skręcamy nasz gaźnik i odbywamy jazdę próbną. W razie potrzeby znów delikatnie nawiercamy wyznaczone miejsce.

Po tym zabiegu mój skuter rozwija się do pełnej prędkości. Gaźnik zaopatruje silnik w mieszankę. Ta czynność nie powiększa spalania bo tylko zwiększamy rezerwę paliwa w komorze. Za takie coś odpowiedzialna jest dysza ( No chyba że ktoś przeholuje z nawierceniem i paliwo będzie lecieć, ale pod skuterem)

Myslę że wam pomogłem :>
Zakaz kopiowania bez mojej zgody.




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 maja 2014, 8:53 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
aż spróbuję bo mam ten gaźnik i podobny problem, że jak dłużej lecę na wyższych obrotach to jest chwilowe "buuuu" spadnie prędkość i obroty i maszyna zbiera się od nowa xD hah




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 17:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
No właśnie to jest ten problem. Dysza wybiera całe paliwo z komory pływakowej a zaworek nie nadąża z jego napełnianiem.

Obrazek

Tutaj dobrze to widać.
Punkt 5 delikatnie podnosimy :>
Pypu jeśli uda Ci się to napisz. Pomożemy innym Tec'om :D




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 17:43 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Czegoś tu nie rozumiem , przecież ty tylko poprawiłeś ten stożek który odpowiada za uszczelnienie się z zaworkiem iglicowym, nie powiększyłeś średnicy otworu którym paliwo napływa do komory, więc jakim cudem poprawienie stożka poprawiło ilość napływu mieszanki do komory




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 18:54 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
na moje to nie chodzi mu o ilość a o to, że później się zamknie zaworek bo stożek będzie wyżej:P bo wychodzi na to, że za wcześnie odcina paliwo... w simsonach są blaszki na pływaku np i nimi się to reguluje:P




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 19:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
Pypu ma rację. Czytajcie ze zrozumieniem. Powtarzam jeszcze raz: Delikatnie i z wyczuciem nawiercamy naszą tulejkę z otworem o jakieś 0,5 mm robiąc malutki ,niezbyt głeboki stożek.

Nawiercić a przewiercić to jest różnica. Ale i tak lepiej pisać niż potem coś zepsuć ; )

To ma za zadanie podwyższyć pływak, który napełni wiecej paliwa niz wczesniej




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 19:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Też o tym myślałem ,ale 0,5mm głębiej robiło by aż taką różnicę?, poczekam na opinie innych, mam dellorto17,5 i gniazdo jest lekko wybite i przepuszcza, może tym sposobem uda się go uratować bo na razie służy za eksponat na półce




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 19:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
Ale to niekoniecznie może być wybite gniazdo, nawet nie wiem w jaki sposób mogło się ono wybić bo przecież jest z metalu(fakt że jest miękkszy od innych stali) . No chyba że ktoś grzebał śrubokrętem. Cieknie Ci gdzieś ? Jakie są twoje objawy?

Co do tych 0,5 mm: Lepiej nawiercić raz 0,5, jeśli nadal będzie źle to poprawić drugim 0,5 mm. Ja akurat zrobiłem nawiert ok 1mm i było dobrze, ale w waszym przypadku mogłoby to być za dużo.




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 19:49 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
jak za dużo nawiercisz to Ci nie zamknie paliwa bo pływak dobije do korpusu i lipa...




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 19:56 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zagladalem tam przez lupe,jest na stozku nierownomierne wglebienie w miejscu. styku z zaworkiem,nowy zestaw naprawczy nie pomogl,proby szlifowania drobniutkim papierem tez nic nie daly,w gazniku nikt nie grzebal srubokretem bo mam go od nowosci stan sklepowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 maja 2014, 21:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
Pypu, właśnie o to chodzi żeby nie nawiercać od razu nie wiadomo ile tylko po troszku próbować : >
Noort, napisz jeszcze dokładnie jakie są objawy, co się dzieje ze skuterkiem.




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 7:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie domyka zaworku,po jeździe wypływa kropelkami paliwo z odpowietrznika połączonego z zaworkiem od strony filtra powietrza',sam bylem zdziwiony bo kranik podciśnieniowy trzyma,ale jeszcze jest paliwo w przewodzie pomiędzy kranikiem a gaźnikiem i to już zaworek odpowiada za to aby domknąć,przewód jest przezroczysty i widzę jak to paliwo z niego ubywa,,po 3dniach postoju jest pusty a w garażu plama[sytuacja była kiedyś, teraz jest nie aktualna bo zmieniłem gaźnik]końcówka mosiężna z tym stożkiem w gaźniku jest nie rozbieralna bo jest wprasowana w gaźnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 8:29 
**

Rejestracja: 27 lut 2013, 18:46
Posty: 351
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Simson 83/5/2/2m / SR70 ported
gaźnik na stołówkę i lekko liźnij wiertłem tylko, żeby stożek zrobić i powinno być git bo tak to jak masz jakieś nierówności no to normalna sprawa właśnie, że nie trzyma...:P




_________________

APRILIA SR 50 LC
-dr evo70 ported
-21mm
-s6 pro
-wario S6 R/T
wszystko w trakcie prac ;)
post2568568.html#p2568568

!!!SPRZEDAM LASERA X-PRO!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 8:37 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
2 lata od nowości nie było problemu,gaźnik czyszczony ,dmuchany kompresorem,zaworek z tą sprężynką amortyzującą, na starym zaworku ani śladu nie ma




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 9:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2012, 12:06
Posty: 61
Lokalizacja: Kłobuck
Pojazd: Beta Ark 70
No to co Ci szkodzi ? Weź wiertło i spróbuj. Może pomoże : ) Jeśli w moim przypadku udało się i domyka wszystko na cacy to tobie też powinno się udać.




_________________

Obrazek
http://forum.mieloch.pl/post2636298.html#p2636298




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 9:40 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jak mnie najdzie wena lub sytuacja zmusi to się za to wezmę,na razie śmigam na nówce :D :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 11:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Zawsze można kupić pływak z regulacją :)
http://archiwum.allegro.pl/oferta/plywa ... 34527.html
Powinien pasować.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 11:22 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Italjet pisze:
Zawsze można kupić pływak z regulacją :)
http://archiwum.allegro.pl/oferta/plywa ... 34527.html
Powinien pasować.

W moim przypadku nie pomoze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 11:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 19:36
Posty: 162
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd: Italjet Formula 125 TWIN
Akurat nie myślałem o tobie pisząc post :D
Ale jeżeli u ciebie zawór nie ma szczelności to polecam pastę do docierania zaworów,kilka ruchów i wszystko będzie szczelne.




_________________

Bicilindrico ItaloJetto
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=227076




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 maja 2014, 12:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wolałbym cnotkę rozdziewiczać niż tam docierać :mrgreen: to jest robota dla zegarmistrza lub jubilera :mrgreen: :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy