Policja moze sie doczepic, moze ci nawet odebrac dowod rejestracyjny i zabronic dalszej jazdy. Reflektory musza byc homologowane, zwykle na kloszu gdzies z boku jest nabita homologacja. Czasami kopia certyfikatu danego elementu jest dodawana przez producenta do pudelka razem z reflektorem, albo innym elementem, ktory wymaga homologacji np do wydechu. O ile mnie pamiec nie myli to element, ktory uzyskał status homologowanego w kraju ktory podpisal umowe ECE automatycznie zostaje dopuszczony do uzytku na w polsce. W skrócie oznaczenia od E1 do E22 - mozesz jezdzic, E20 homologacja wydana w polsce - mozesz jezdzic
A tu masz info jak homologacja ma wygladac:
"Oznaczenia na reflektorze: Na reflektorze muszą być litery i cyfry, które określają jego przeznaczenie. Najważniejsza jest duża litera E z liczbą umieszczoną w kółku. Litera oznacza znak homologacji, a więc dopuszczenie do ruchu, a liczba - kraj homologacji reflektora. Kolejne liczby umieszczone po prawej stronie kółka określają numer atestu. Bardzo ważna jest strzałka na szkle reflektora. Jeśli nie ma strzałki, światło przeznaczone jest do ruchu prawostronnego, natomiast jeśli jest - do lewostronnego. Założenie świateł do innego ruchu spowoduje oślepianie jadących z przeciwka.
Można także spotkać reflektory (ale bardzo rzadko) ze strzałką z prawym i lewym grotem (np. niektóre Fordy Scorpio), czyli z możliwością przestawienia wiązki światła.
Na reflektorze znajdziemy kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych. Na obudowie znajdziemy jeszcze informacje o sile światła i tzw. kącie przewyższenia. "
_________________ TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY
|