Dzisiaj jest 22 cze 2025, 11:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 cze 2014, 16:05 
**

Rejestracja: 04 kwie 2013, 17:09
Posty: 414
Lokalizacja: Sępólno kraj.
Pojazd: Gilera SMT 09' Cbr 125 07'
siemka, wymieniam lozyska w AM6 i te nowe maja z jednej strony taki brozowy koszyczek ktory oslania kulki (to sa chyba lozyska teflonowe) a z 2 strony sa odsloniete, i czy jest roznica ktora strona nabije to łozysko ?

chodzi mi o takie cos : http://shop.mieloch.pl/fotos/Z047059bg_ ... 4TN9_2.jpg




_________________

Gilera SMT O9'
gilera-smt-09-project-d-t398087.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 cze 2014, 20:59 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przede wszystkim łożysk się nie nabija, a w szczególności z koszykiem -"teflonowym", według DTR producenta np. SKF , łożyska te polecane są tam gdzie jest duża prędkość obrotowa rzędu 18-20 tyś obrotów/min , koszyk jak i bieżnia łożyska jest wykonana z tekstolitu ,poliamidu zwanego potocznie teflonem, tarcie jakie powstaje przy ruchu kulek jest mniejsze jak przy bieżni i koszyku metalowym a więc jest mniejsza temperatura tarcia czyli lepszy poślizg i większa cichobieżność pracy tych łożysk,łożyska poprzez swoją budowę koszyka powinny być montowane według producenta zasłoniętą częścią koszyka kulek w stronę np .wału a odsłoniętą w kierunku uszczelniaczy, niby ma to pomóc w razie awarii wypchnięcie kulek w stronę uszczelniaczy a koszyk niby wpadają do cylka nie powinien uszkodzić tłoka ale to tylko teoria bo były już przypadki tu na forum że zmieliło kulki i koszyk przez cylek i tłok ,polecana metoda montażu tych łożysk ciepło -zimno +wciągącz ,w żadnym wypadku nie używać młotka bo szkoda roboty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:03 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Odsłoniętą stroną w kierunku wału korbowego. Łożyska są smarowane olejem z mieszanki paliwo-powietrze-olej. Moim zdaniem jak łożyska się wysypią to nie pomoże nic. Ważne, by na nich nie oszczędzać i kontrolować ich przebieg, co by nie było później rozpaczy. BTW n0oort czy Ty zawsze musisz być pierwszy? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gummma pisze:
Odsłoniętą stroną w kierunku wału korbowego.
Przecież otwór smarujący jest umieszczony w karterze pomiędzy łożyskiem a simerem[ja tak przynajmniej mam] ,BTW Gummma niema czasu siedzieć na forum, "remont ogrodzenia" :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:19 
**

Rejestracja: 04 kwie 2013, 17:09
Posty: 414
Lokalizacja: Sępólno kraj.
Pojazd: Gilera SMT 09' Cbr 125 07'
czyli odkryta czescia w strone uszczelniaczy, a brazowym koszyczkiem do walu ?




_________________

Gilera SMT O9'
gilera-smt-09-project-d-t398087.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:26 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tak mi tlumaczono w centrali lozysk Albeco,firma handlujaca lozyskami i uszczelniaczami,bylem osobiscie bo niedaleko mnie maja swoj oddzaial




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:27 
**

Rejestracja: 04 kwie 2013, 17:09
Posty: 414
Lokalizacja: Sępólno kraj.
Pojazd: Gilera SMT 09' Cbr 125 07'
ok, dzieki wielkie, a u siebie tez moze tak montowales czy nie miales okazji ?




_________________

Gilera SMT O9'
gilera-smt-09-project-d-t398087.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 21:28 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt pisze:
Przecież otwór smarujący jest umieszczony w karterze pomiędzy łożyskiem a simerem[ja tak przynajmniej mam] ,BTW Gummma niema czasu siedzieć na forum, "remont ogrodzenia" :D

Sorki za "bonus". Mam zmęczony łeb po 16 godzinach pracy, masz rację. Pomyliło mi się ze starociami, które bezpośrednio łapały smarowanie. Bay The Way mój "remont" ogrodzenia zakończył się na jego demontażu, wszystko jest, tylko czasu brak :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 22:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Mam tak zamontowane jak napisalem,smigam na nich 3 rok,nic sie zlego nie dzieje,jesli znasz odglos pracy swojej maszyny to wychwycisz jak zaczna padac ,podobno bardziej hucza i szumia.sorry za brak znakow pl ,tablet
Gummma jak skoncze ze swoim to podskocze ci to wyremontowac jesli dobrze placisz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2014, 22:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Zleciłbym Tobie to samo jakbym dobrze zarabiał :D Bida i "uj". :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy