Pytanie pierwsze: Pod jaki cylinder? Nie napisałeś co zakładasz, poza tym, że większy niż seria.
- Jeśli zakładasz do pojemności 80cm3 to nie ma sensu wymieniać wału, seryjny spokojnie to wytrzyma. Jeśli zakładasz większą pojemność niż 80cm3 to warto kupić coś solidniejszego niż WM Motor'owy wał.
2. Zależy co chcesz osiągnąć oraz jak skuter się zachowuje. Im twardsze sprężynki tym z wyższych obrotów skuter będzie ruszał, jeśli chodzi o najlżejsze rolki... nie mam pojęcia jakie są dostępne najlżejsze, ale takich nie polecam... Rolki dobiera się z głową, jeśli dasz zbyt lekkie skuter będzie się darł na pół miasta na wysokich obrotach, ale nie będzie chciał jechać.
3. Przy zmianie pojemności na większą w 4T szczerze bardziej opłaca się zmienić samą dyszę, ze względu na to, że na Allegro jest dosłownie masa gaźników typu "tuning extra 80cm3 bez blokad", a to najzwyklejszy seryjny gaźnik z większą dyszą. Jeśli chciałbyś kupić do niego porządny gaźnik to pozostaje Tec (Black edition jak się nie mylę), ale cena no... daje dużo do myślenia.
4. Filtr stożkowy? Na forum był ten temat wałkowany milion razy.
Zalety: - Bardziej basowy dźwięk - Skuter ze stożkiem wygląda ładniej niżeli z oryginalną puchą
Wady: - Większe spalanie - Częściej zasyfiony gaźnik (chyba, że kupisz coś lepszego niż najtańszy siatkowy z byle jakiego sklepu i będziesz o niego dbał, często czyścił i używał do niego specjalnego preparatu do filtrów) - Częste problemy z regulacją
A odczucie wzrostu mocy to po prostu efekt placebo, skuter od tego mocy nie nabierze.
Jeśli już się uprzesz na stożek to kup gąbkowy, najlepiej w osłonie plastikowej (tzw. airbox -> Nie koniecznie musi to być POLINI, MALOSSI czy inne za kosmiczną cenę, firma WM Motor produkuje takie za grosze).
I szczerze przemyśl swoje zamiary kilka razy, bo po tuning 4T nie jest opłacalny... Skuter będzie co prawda lepiej przyspieszał, ale z czasem zapewne będziesz chciał czegoś więcej, a dużo z tego silnika nie wyciągniesz. Najlepszym rozwiązaniem u Ciebie byłby swap silnika (założenie silnika z innego skutera) najłatwiej zaadaptować tutaj silnik z Piaggio/Gilery ze względu na dolne mocowanie, poradników jak wykonać takowy swap jest masa, a pole do tuningu znacznie większe, konstrukcja silnika o wiele prostsza oraz przede wszystkim jest o wiele mocniejszy.
|