Dzisiaj jest 18 lip 2025, 23:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 cze 2014, 12:07 
*

Rejestracja: 01 cze 2014, 14:38
Posty: 13
Pojazd: piaggio nrg mc3
Witam problem pojawił sie po wymianie tloka na selekcji B. Cylinder to stage 6 pro spotr wymieniałem rowniez uszczelnienia lozyska wszysko czysciłem i malowalem.... nie wiem czemu tak muli:/ bez obciazenia wkreci sie na obroty lecz z jest strasznie mulasty oraz jest tez kwestia odpalania raz odpali od szczala ledwo zakreci rozrusznik a nieraz kreci i kreci nawet wstrzykniecia paliwa co cylindra nic nie daje chociaz ma iskre ;/


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 cze 2014, 19:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Z jakiego powodu wymieniałes tłok? Majstrowałes cos przy cylindrze, czy jedynie wymieniłes tłok?
Rewizja B to tłok wiekszy od pierwotnego przeznaczony do szlifu. Jesli pierwotnie miales A to tłok B bedzie za duzy




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2014, 21:37 
*

Rejestracja: 01 cze 2014, 14:38
Posty: 13
Pojazd: piaggio nrg mc3
wymienialem gdyz stary byl juz ''zniszczony'' przejechalem na nim jakies 8 tys km. kiedy zadzwonilem do skutrkingz czy jakos tak tego skepu powiedzialem facetoi jak prawa wyglada i zalecil selekcje b . jesli chodzi o cylek to nic w nim nie robilem a jesli chodzi o szlif to o iledobrze mi widomo luminium jest pokryte nikasilem i szlifu sie nie robi... bo to nie żeliw




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2014, 7:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Nie znam sie na tym jakie powinno byc pasowanie tłoka, ale nicasil jest bardzo twardy i ma duza odpornosc na scieranie wieksza niz tłok, wiec mozliwe ze cylinder wcale nie ma teraz wiekszej srednicy niz miał na poczatku. Nawet jesli jest juz troche wytarty to nie masz gwaracji ze wytarł sie idealnie rowno tworząc koło, a nie np jajo, wiec wstawiajac nowy wiekszy tłok moze on byc spasowany za ciasno.

Mozna robic szlif nicasilu, ale zwyczajnie sie to nie oplaca. Nicasil ma zwykle 0,06-0,15mm grubosci po szlifie trzeba nakladac nowy nicasil, a do tego zrobic honowanie jodełki.




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2014, 8:49 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jeżeli cylinder masz w dobrym stanie to wróć do pierwotnej selekcji tłoka. Nawet gdyby udało Ci się uruchomić silnik na obecnym tłoku to miałbyś efekt "puchnącego tłoka". po kilku kilometrach jazdy zamuła i postój. Kolejna ważna sprawa to nowe pierścienie i uszczelki pod cylinder i głowicę.
Cytuj:
Mozna robic szlif nicasilu, ale zwyczajnie sie to nie oplaca. Nicasil ma zwykle 0,06-0,15mm grubosci po szlifie trzeba nakladac nowy nicasil, a do tego zrobic honowanie jodełki.

Powłoki Nicasil się nie szlifuje, za mało "materiału", by taki proces wykonać. Można nałożyć nową warstwę ale jak już pisałeś jest to nieopłacalne, ponieważ trzeba usunąć wraz z nicasil'em warstwę aluminium i ponownie ją nałożyć. Co do honowania (jodełkowania) to już inna historia, ten proces wykonuje się na używanych cylindrach, by wyrównać gładź i zapewnić lepsze utrzymywanie się filmu olejowego na jej powierzchni, która odpowiedzialna jest za smarowanie płaszczyzn cylinder-tłok-pierścienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2014, 11:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
http://www.motogen.pl/Nikasil-w-motocyklu-wszystko,-co-chcialbys-wiedziec,5277.html

Tutaj jest dobry art jakby ktos chcial wiedziec wiecej o nicasilu :p




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2014, 20:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Artykuł jak delikatnie niedopracowany. Nazwa "Nicasil" nie wywodzi się od żadnej firmy tylko ze składu chemicznego powłoki, na który składa się: nikiel i rozproszone ziarna węglika krzemu. Autor podał jedną z poprawnych nazw tej powłoki NiCaSil. Autor tematu chyba zagalopował się zbyt mocno, mieszając do tego silniki Wankl'a i tulejowanie aluminiowych cylindrów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 cze 2014, 21:31 
*

Rejestracja: 01 cze 2014, 14:38
Posty: 13
Pojazd: piaggio nrg mc3
juz wiem co bylo przyczyna braku mocy Panowie mianowicie rolki z wario postawily sie i pasek automatycznie byl wyżej kwestia palenia ; wysmarowalem cylinder oljem nie wiele ale jednak... i zrobilo sie blotko ze tk powiem po prostu nie byl w stanie takiej ilosci przepalic. tlok narazie zostawie zobilem narazie jakies 20 km i jest wysmienicie zobaczymy nie odloze na polke 200 zl ;p.

koledzy jesli to przeczytacie moze macie schemat elektryki ;/ starterem pale zwierajac przekaznik ;/ bo przycisk nie dziala tak jak i traba ;p obot... ws.pal ita jedynie podsietlenie dzial i czasm wsaznik paliwa... ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy