Dzisiaj jest 15 lut 2025, 13:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 kwie 2014, 17:47 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Witam,

Liczę na poradę w kwestii jak w temacie.

Oto mój setup:

Cylinder seria 50cc
Wariator Polini Hi Speed rolki w tej chwili 4,5g
Pasek Malossi X-Special
Wydech Tecnigas Next-R
Gaźnik seria 12mm dysza 66
Membrany nowe Motoforce
Sprzęgło seria
Docisk Top Racing czerwony +22%
Sprężynki na szczękach sprzęgła Top Racing czerwone


Co się dzieje:

Po założeniu Next-ra zmieniłem dyszę na 66 i jednocześnie zdjąłem część dolotu filtra, bo dostawał za mało powietrza.

Zmieniłem wariator na Polini i włożyłem rolki 5,5g (próbując wcześniej 8,4g i 7,5g). Efektem było średnio-słabe przyspieszenie ze startu, ładne przyspieszenie od 20km/h i vmax w granicach 75km/h licznikowego. Czyli ogólnie wszystko na poziomie średnim, ale i tak bez porównania lepiej niż na rolkach np. 8,4g - gdzie było mulaste przyspieszenie i zawrotny vmax 60km/h licznikowe.

Vmax najlepszy nie był, ale już powiedzmy mi wystarczał (chociaż wiem, że powinien być lepszy).

Jako, że chciałem osiągnąć przede wszystkim lepszy start + elastyczność na obrotach (podstawa w ruchu miejskim) założyłem twardsze sprężynki i twardszy docisk (jak w secie).

Skuter dostał jeszcze większego muła na starcie i vmax 68km/h licznikowe.

W tym momencie powoli zaczynały mnie brać nerwy, bo rozkręcanie napędu po raz 50. w ciągu dnia do najbardziej fascynujących czynności nie należy.

Sprawdziłem rolki 6,5g - straszna lipa oraz 4,5g - w zasadzie to samo co na 5,5g tylko wył bardziej na obrotach.

Jedno co mnie zastanawia to ta słaba moc ze startu - na pełnej serii bez żadnych modyfikacji jak dałem full manetkę to nogami w miejscu nie dało się go utrzymać. (inna sprawa, że vmax na nędznym przyspieszeniu wtedy był 60km/h licznikowe)

A tu po założeniu tego całego złomu zaprę się nogami i skuterek sobie tylko buczy zamiast jechać...

Dodam jeszcze, że jak zrobiłem to co wyżej (trzymanie go nogami) od razu po założeniu docisku i sprężyn czerwonych to ze trzy razy się wyrwał po czym osłabł - czy możliwe, że to "świetne" sprężyny Top Racinga się rozgrzały i zmiękły?

Czekam i liczę na jakieś praktyczne rady bo jak widać testowałem różne ustawienia i jest tylko gorzej :(

Skutera potrzebuję do miasta - połączenie korków z długimi prostymi na kilkupasmowych jezdniach - zależy mi przede wszystkim na błyskawicznym starcie, vmax jakby się dało osiągnąć 80 km/h licznikowe, to extra...

W tej chwili jest pozakładane jak w secie - jakie kroki podjąć? I nie chodzi mi o instrukcję i prowadzenie za rączkę, tylko realnie bazując na tym co zrobiłem co jest źle, co dalej testować, gdzie szukać?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 kwie 2014, 17:34 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
Jak tym chcesz jeździć na gaźniku 12mm i dyszy 66? I w dodatku jeszcze na takich sprężynach. Weź załóż jaką większą dyszę do gaźnika (85) albo gaźnik 17,5 bo na tym to raczej osiągów nie będzie. Fakt faktem że sprężyny centralne top racing nie są za dobre bo właśnie miękną, ale reszta części tej firmy jest dobrej jakości. Najlepiej by było jakbyś zainwestował w centralkę malossi albo stage6.
Jak to będzie wyregulowane to spokojnie 85km/h wyciągnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 kwie 2014, 8:58 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
No właśnie przez ostatnie dni też doszedłem do wniosku, że chyba jednak gaźnik jest tu "wąskim gardłem" i już leci do mnie Dellorto 17,5 mm + króciec Top Racing d.21mm. Niejako przy okazji dojdą sprzęgło Stage6 Sport Pro i dzwon S6 Wingcooler.

Oczywiście do tego centralka medium S6 i sprężynki czewone S6.

Gaźnika nie zmieniałem tylko dlatego, że sądziłem, że na seryjnym cylindrze nie ma takiej potrzeby.
Poza tym myślałem, że jak zmieniłem dyszę za serii 52 na 66 to będzie latał. Widać nie....

Jak na tym wszystkim nie będzie poprawy, to przesiadam się na rower, będzie taniej, zdrowiej i mniej nerwów :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 kwie 2014, 17:51 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
Jak będzie gaźnik to nie będzie takiej potrzeby aby rowerem śmigać. :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2014, 9:42 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Oczekując na części zastanawia mnie tylko jeszcze czemu przez pierwsze kilka - kilkanaście minut jazdy z rana na zimnym po nocy skuter ciągnie bardzo dobrze - przyspieszenie dobre i vmax - do tych 75-80 km/h dochodzi. A po tym czasie (rozgrzaniu?) osiągi spadają zarówno na przyspieszeniu jak i vmax - 65-70 km/h.

Czym to może być spowodowane?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 kwie 2014, 18:08 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
To na 99% jest spowodowane twoją dociskową top racing bo jak się rozgrzeje to traci twardość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2014, 17:12 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Części przyszły i jest parę problemów.

Po pierwsze sprężynki czerwone (pomarańczowe zresztą też) Stage6 nie pasują do sprzęgła Stage6 Sport Pro ;/ Nie wiem o co chodzi, są po prostu za krótkie. Te co były w sprzęgle mają 5 zwojów, te kupione 4 zwoje - są jeszcze jakieś inne od S6?

Poza tym na sprzęgle S6 Sport Pro i dzwonie S6 Wingcooler nie widzę specjalnej różnicy od serii :(

To te sprężynki http://www.scooterkingz.pl/sprezynki-sprzegla-stage6-4

Druga sprawa - podłączenie gaźnika Dellorto PHVA 17,5 mm TS do mojego skutera. Zgodnie z zaleceniami na forach kupiłem do niego króciec Top Racing d.21mm. Wszystko fajnie, ale ten króciec nie ma wejścia na podciśnienie !

gaźnik http://www.scooterkingz.pl/gaznik-dellorto-phva-175
króciec http://www.scooterkingz.pl/krociec-ssac ... ing-d-21mm

Tymczasem w nowym gaźniku też go nie widzę... Jest paliwo, olej i dwa wejścia które chyba dotyczą ewentualnego chłodzenia LC. Mój jest AC więc są do zaślepienia. Chyba, że któryś z nich to podciśnienie?

Poza tym montaż przepustnicy - mam wypiąć linkę i będzie pasowała do nowego gaźnika?

No i kwestia filtra powietrza - wybebeszyłem go z tego kolanka w środku, ale i tak nie pasuje do gaźnika - da się go jakoś przystosować (czytałem, że tak), czy musi być stożek?

-- 7 maja 2014, o 17:07 --

OK, wywierciłem dziurę w króćcu ssącym i wsadziłem tam wężyk (miał zaślepione miejsce na króciec podciśnienia) więc gaźnik zostaje ten co kupiłem.

Sprężynki Stage6 rzeczywiście za krótkie - chyba nie do tego sprzęgła - odsyłam.

Filtr zakupiłem Revo S-type.

Teraz tylko to poskładać, pozakładać i wyregulować, a na to nigdy nie ma czasu :(

Teraz, na setupie takim:

Cylinder seria 50cc
Wariator Polini Hi Speed rolki 5,5g
Pasek Malossi X-Special
Wydech Tecnigas Next-R
Gaźnik seria 12mm dysza 66
Membrany nowe Motoforce
Sprzęgło Stage6 Sport Pro
Dzwon Stage6 Wingcooler
Docisk Stage6 Medium
Sprężynki na szczękach sprzęgła WM czerwone :) (spróbowałem oczywiście na seryjnych czarnych od tego sprzęgła - identyczny efekt)

Jedzie max 70km/h i to licznikowe i ma muła na starcie tak do 15km/h.

Nic nie dała regulacja rolkami (4,5g, 5,5g, 6,5g, 7,0g, 7,5g, 8,4g), ani regulacja mieszanki.

Mam nadzieję, że nowy gaźnik 17,5 + stożek Revo to zmienią...

Rozumiem, że gaźnik mały, dysza chyba dobra, ale to raczej przesada - seria lepiej idzie...
Może jest coś jeszcze, co przeoczyłem, co może powodować takie słabe zachowanie się skutera?

Kompresję niedawno mierzyłem - 8,5.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 maja 2014, 17:34 
*

Rejestracja: 30 mar 2014, 20:21
Posty: 41
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd: Peugeot Speedfight 2
Ja miałem to samo, i tez cudowałem a się okazało ze to wina cylka. Kupiłem nowy cylek( oczywiście 70cc), i jezdzi. A i mam dysze 52 bo nie zdązyłem kupić. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 12:16 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
No pewnie jak już nie będzie wyjścia to cyl wpadnie, chociaż teraz brak już kasy - niestety tych części, które mam nie dostałem za darmo, heh :)

Ale właśnie dlatego pojechałem w ogóle na samym początku zmierzyć kompresję, czy jeszcze warto coś kombinować na tym cylindrze i wyszło 8,5... Mechanik powiedział, że to spokojnie wystarcza jeszcze gdzieś na dwa sezony, a nawet wtedy można tylko nowy tłok założyć i będzie luz.

Widzę, że wszyscy walą nowe cylki, ale ja już to przerabiałem w 4T i nie chce mi się w to pchać - inna sprawa, że to była China i się wszystko sypało i jeszcze zabawa z zaworami :)

W ostateczności może 50 sporta jakiegoś - Airsala np. Ale wolałbym nie musieć tego rozgrzebywać, bo z doświadczenia wiem, że póki jest ok, nie ma co mieszać - później co chwila, a to pierścień, a to uszczelka itp.

-- 28 maja 2014, o 12:16 --

Doprowadziłem sytuację z gaźnikiem do ładu - trochę mi to zajęło, bo króciec Top Racinga okazał się być badziewny i skuter nawet nie odpalał. Zmieniłem na TEC z zaworem i lata.

Zestaw króciec/zawór TEC + gaźnik Dellorto 17,5mm + stożek Revo pracują dobrze, założona dysza 85, spalanie 5,0l ;/

Niestety problem muła nie zniknął - cały czas ze startu do 15km/h musi tak sobie "zamruczeć" i dopiero potem rozwija moc.

Sytuacja jest bardzo uciążliwa, bo jak jadę wolno, np. w korku i odpuszczę na chwilę gaz, by za chwilę go dodać, to potem skuter potrafi się mulić tak 10 sekund...

Ogólnie rzecz biorąc nie ma mocy na wolnych obrotach wcale. Mogę sobie go nogami przytrzymać na luzie, manetka na full i nic tylko buczy.

Naprawdę nie wiem już co jeszcze mogę zrobić - ma nowe i markowe sprzęgło, dzwon, gaźnik, króciec+zawór, pasek, wydech. Regulowałem możliwie wszystkimi wagami rolek od 4,5 do 8,4, dysze na nowym gaźniku jakie sprawdzałem to 75, 80, 85. Na 85 da się ładnie wyregulować gaźnik, ale muł pozostaje.

Docisk też już zmieniony na S6 medium, sprężynki sprzęgła twarde (zresztą na bardziej miękkich nie zauważyłem żadnej różnicy)

Z nowym sprzęgłem, dużym gaźnikiem, króćcem i sportowym wydechem to powinien ze startu rwać na koło, a nie, że człowiek obawia się ze świateł ruszyć :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 12:53 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
iglica jak ustawiona? może za dużo powietrza, pas wchodzi na tuleję wario?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 13:54 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Pas wchodzi na tuleję, nie jest za krótka.

Iglica na środku.

Za dużo powietrza miał na dyszy 75 - nie dało się wyregulować, śruba od mieszanki musiała być wkręcona na max.

Na dyszy 85 jest lepiej, gaźnik normalnie się reguluje, skład mieszanki ustawiłem optymalny.

Sprawdziłem też jak jest więcej powietrza to przerywa, jak mniej to zalewa i dławi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 15:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
albo film nagraj bo to nie możliwe żeby nawet na rolkach 4g mulił, na stopce wkręca się normalnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 15:37 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Na stopce ten moment "zawahania" jest jakby krótszy, wkręca się lepiej.

Pod obciążeniem jest gorzej, jak już ma pod wiatr to dramat.

Szczególnie na niskich obrotach - jak już jedzie te 55-60km/h to walczy z wiatrem i wzniesieniami.

Na prostej rozpędza się do niecałych 75km/h licznikowych.

Ale ruszenie pod górę to niemal niemożliwość. Albo zwolnienie a potem dodanie gazu podczas pokonywania wzniesienia poniżej 45km/h.

I to co piszę jest na rolkach 5,5g, w sumie na 4,5g było podobnie, tylko bardziej wył jak już wszedł na obroty. Powyżej 6,5g rolki to już kompletny dramat - ciężki muł na starcie i vmax 50km/h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 maja 2014, 16:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
masz obrotomierz? coś nie chce mi się wierzyć że na rolkach 4,5g i średniej centralce tak jeździ..na 100% dobrze była mierzona kompresja? bardziej wygląda to na 7 bar albo mniej, jak to na niskich obrotach? on ma mieć 9k+ jadąc a nie niskie obroty, a jaki kolor świecy?nagraj film jak to jeździ to bardziej będzie wiadomo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 maja 2014, 8:33 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Nie mam obrotomierza, kompresja mierzona w serwisie naprawiającym skutery.

Pisząc na niskich obrotach mam na myśli sytuację zanim wejdzie na wysokie :)

Normalnie powinien wtedy mieć siłę, by wejść z niskich na wysokie, a mój pod obciążeniem takiej siły nie ma... Zbyt długo trwa wchodzenie na obroty ze startu lub po odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu. Przy wyregulowanym gaźniku i sprawdzonych różnych konfiguracjach napędu pozostaje tylko.... hmm no właśnie, co pozostaje?

Film wrzucę jak znajdę czas, teraz jeżdżę do pracy samochodem. Ale jak mówię - odkręcam mu manetkę ze startu na full i zamiast płynnie i szybko wejść na wysokie obroty, jest taki długi moment zawahania, gdzie obroty wolno wzrastają, moment przerwy i wtedy normalne rozpędzanie się.

I to samo, tylko wolniej i ślamazarniej jeżeli już jadąc odpuszczę gaz do jakichś 35km/h i chcę znów przyspieszyć. To pieszo miałbym lepsze przyspieszenie niż to co on wtedy jedzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 maja 2014, 9:28 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ja bym jeszcze spróbował sprężynki jakieś średnie może polini zielone, dyszę 90 kupić może coś da..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2014, 10:14 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Czas będzie, to się pobawię jeszcze właśnie sprężynkami - tylko nie wiem czy lepiej polini czy zestaw 3 rodzajów Stage6? Polini to chyba żółte lepiej - twardsze... Zielone to z tego co wiem taki standard.

Dotychczas sprawdzałem seryjne z seryjnego sprzęgła :) , fabrycznie siedzące w nowym sprzęgle Stage6 Sport Pro i 2 rodzaje sprężynek WM, z których czerwone siedzą obecnie we wspomnianym sprzęgle - może to wina tego, że to WM?

Chociaż z drugiej strony kiedyś do chińczyka kupowałem dużo rzeczy WM i te sprężynki naprawdę dużo dawały - a tu nic.

Dysza większa - chyba nie :) Już teraz jest odrobinę za duża, co widać przy regulacji, trzeba dość mocno wykręcać śrubę, żeby sensownie chodził, no i pali sobie te 5 litrów... Jak już będzie ok to wsadzę mu tak około 82 dyszę, powinno być idealnie.

Ale na razie muszę zlikwidować muła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2014, 11:11 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ja mam polini zielone to start z 5-5,5k ^^ twardszych nie daję bo sprzęgło seria, wiem że wm czerwone są miękksze bo mam cały kpl. ich, pali 5L bo stożek masz coś za coś




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2014, 14:36 
*

Rejestracja: 21 sie 2012, 10:53
Posty: 37
Pojazd:
Hmm... może problem rzeczywiście jest w tych wm-owych sprężynkach.

Na sprzęgło Stage6 Sport pro żółte Polini będą dobre, czy wrzucić zielone? Chodzi mi o max przyspieszenie, ale żeby nie zryć sprzęgła.

Stożek swoje bierze, wiem, ale niestety przy tej konstrukcji jaką zastosowałem (nowy gaźnik + większy króciec) nie ma jak zamontować puszki, brak miejsca, nawet jakbym przerobił niepasujące wejście na gaźnik. Ale pogodzę się z 5 litrami, jak będzie rwał z miejsca i jechał 85 km/h z GPS :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 cze 2014, 21:18 
*

Rejestracja: 16 cze 2014, 19:27
Posty: 2
Pojazd: Aprilia Sr50 R
witam

to moj pierwszy post i pytanie podobne ...

skuter to aprilia sr50r lc

cylinder - seria 50cc
wariator - polini super speed 9
wydech - tecnigas trek
gaznik - dellorto 17.5
sprzęgło - seria
boost bottle stage6

Odpalam skuter , wsiadam , jade na pelnym gazie vmax okolo 90
hamuje do 20 km/h po czym dodaje gazu predkosc wzrosnie do 30 i ani odrobiny wiecej .
Lecz gdy zahamuje calkowicie i za 5sekund dodaje gazu to jedzie te 90 km/h i tak w kolko .
Podejrzewam ze stalo sie to po sciagnieciu blokady z tlumnika i po zamontowaniu nowego wariatora (rolki4,5g)

czy moze mi ktos pomoc ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy