Dzisiaj jest 19 sty 2025, 12:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 cze 2014, 17:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Siemka, polećcie mi jakiś w miare dobry pistolet lakierniczy do 100zł. Pistolet ma mi służyć do własnego użytku, pomalowanie czegoś tam w aucie, felg itd. Wiem, że za 100zł nic dobrego sie nie kupi ale dajcie coś najlepszego z najlepszych w tej cenie, czym już można śmiało pomalować w miare z dobrym efektem.




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 cze 2014, 17:12 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
ElectricOrange, cudów się nie spodziewaj ale i ja i kolega do użytku własnego mamy takie coś, mój był kilka razy dopiero używany ale kolega od ponad roku używa średnio 4/5 razy w miesiącu i do dziś się sprawuje.
http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 87279.html




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 cze 2014, 20:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
malaguti-f12, HVLP ma tak? i jak efekty? Co kolega zazwyczaj maluje? Da rade tym pomalować jakis element karoserii w miare ładnie, żeby to nie wyglądało tak jakby to było malowane przez "typowego mietka z garażu" :P ? Zapycha sie przy malowaniu czy nie?




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 cze 2014, 11:36 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
ElectricOrange, ma ten co Ci wysłałem i ja również z tym że on więcej lakieruje. Kolega maluje wszystko ale głównie BMW e36 bo po prostu handluje nimi, jak dobrze położy baze i później klar to po 2/3 dniach papierek 2000 szlifuje ten klar delikatnie i polerka i jest idealnie. Ja jeszcze jak nie miałem kompresora i pistoletu to podstawiłem jemu moje e46 i wyszło mu dobrze, nie ma wielkiej różnicy lakieru jedynie jak się przyjrzysz w słońcu ale to wiadome jak masz samochód 16 letni i kładziesz na jeden element nowy lakier. U mnie nie jest źle z tym że klar jeszcze nie był robiony 2000 i nie polerowałem maski więc mogę uzyskać jeszcze lepszy efekt :) Jedź na pierwszą lepszą lakiernię do siebie i kup sitko, montuje się ono aby jakiś glut nie zapchał Ci pistoletu podczas lakierowania a mielismy taki przypadek kiedy lakier był stary i się gluty zrobiły i zaczął lać bo dysze przytkało, sitko Ci wszystko zatrzymuje :)




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 14:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Ok dzięki bardzo, chyba wezme ten pistolet. To na 100% ma ten model pistoletu tak? A ile takie sitko kosztuje, orientujesz się?

-- 20 cze 2014, o 14:03 --

http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 36552.html

CZY

http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 16645.html

który wybrać? niech sie ktoś wypowie ;) i nie piszcie ten pierwszy bo droższy to pewnie lepszy, nie zawsze oznacza ze jak drozszy to lepszy.




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 cze 2014, 21:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja od siebie mogę polecić z tanich sico 1.4 rp a aktualnie mam airgunsę i też Ci ją polecam, bardzo małe zużycie powietrza w porównaniu do tych po 100zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 cze 2014, 22:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
już kupiłem pistolecik hvlp z dyszą 1.4 bo zabrakło 1.3 ;/ mysle ze i tak 1.4 się nada do bazy i klaru




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 cze 2014, 23:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nic gorszego niż hvlp pod słaby kompresor nie mogłeś kupić. Chociaż te tanie i tak niskociśnieniowe nie są.
Gdzieś już Ci radziłem jakiego masz szukać, też mogę polecić Sico na początek. Z żadnym z tanich pistoletów cudów nie ma i dopiero przy dość dużym ciśnieniu i stratach materiału idzie w miarę polakierować.
Airgunsa to już półka wyżej, jakbyś chciał się bardziej profesjonalnie bawić w lakierowanie.

bart1aerox100, Mógłbyś jakoś krótko napisać o porównaniu Sico-Airgunsa? Chodzi mi głównie o to, jak wypada zużycie materiału w jednym i drugim, chcąc uzyskać znośną strukturę bez polerowania i ile dla takiej struktury zużywa powietrza. Pytam, bo sam mam Sico RP i nie wiem czy jest sens inwestować w coś lepszego przy sporadycznym lakierowaniu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 cze 2014, 8:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Kompresor prawdopodobnie będę miał za niedługo nowy




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 6:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
wykonanie na sam wygląd to jest już w ogóle inna bajka, zużycie powietrza też. sico rp pracuje na ok 3.5 bara dopiero a airgunsa 2-2.4 i jest to oszczędny pistolet jeśli chodzi o powietrze, no i jest duży, większy od sico i mi się zdaje że cięższy. wkleję Ci zdjęcia w moim temacie w wasze maszyny,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 19:21 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Wiadomo dobry sprzęt to podstawa ale liczy sie też wiedza na temat malowania i sprawna reka do tego.

Ja używam tego http://allegro.pl/pistolet-lakierniczy- ... 44410.html
Mam też lepszy ale to głownie do lakieru chociaż czasami maluje lakierem tym z linku.

Służy już jakiś rok i sprawuje sie bez problemów

Kilka efektów z malowania
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W clio klapa nie była malowana a po dobrej polerce i woskowaniu nie widać żadnych różnic lakieru.




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 19:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
ADAMS., opowiedz coś jak ty malujesz, ile warstw kładziesz w jakich odstępach, jakimi papierkami przygotowujesz itd. chodzi mi o baze i klar ale o akrylu też możesz opowiedzieć, zawsze coś nowego sie można dowiedziec ;)




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 19:39 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Wszystko zależy od tego jak mocno uszkodzony jest malowany element bo jeśli trzeba go szpachlować to wiadomo szpachluje pozniej szlifowanko papierkami to zależy, na początek wlete 180 i z grubsza objade a wykańczam już 280-320. Gdy już uporam sie ze szpachlowaniem to idzie na to ''szpachel natryskowy'' który wyrównuje papierkiem 320-400. Na to daje ''podkład akrylowy'' który już wyrównuje na mokro papierkami 600-800. Kolejną warstwę bazy kładę w przedziale 5-10 minut, ile warstw? to zależy od bazy jakie krycie wiadomo mniej rozrobiona baza lepiej kryje ale dłużej schnie. Praktycznie co każdą warstwę przecieram ściereczką antystatyczną żeby wszystkie syfki itd sciągać. Malowanie klarem 2-3 warstwy w przedziale 10-15minut

Do podkładu mam pistolet z dyszą 2.0 ale planuje zakup 2.5.




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 20:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Ja mam teraz do malowania klape bagażnika, nie jest zniszczona ale musiałem w jednym miejscu ją zmatowić papierem wodnym to postanowiłem już całą klape zmatowić i pomalować ale chce ją tylko pomalować samym klarem, dobry pomysł? Doradź mi może jakimi papierkami ją obrobić? Bo zaczynałem od 800 na mokro, potem 1500, 2000 i 2500 i nie wiem czy to wystarczy czy zaczynać od nowa i od grubszego papieru. Miałem to lecieć na sucho czy dobrze, że na mokro? Może jeszcze mi podpowiesz co do polerowania lakieru po tygodniu od malowania, jakim papierem przelecieć element i czy na sucho czy na mokro. Ta klapa musi mi w miarę dobrze wyjść dlatego tak szczegółowo pytam, bo mniej ważne rzeczy zawsze jakoś dam rade bez problemu ale jak przyjdzie coś ważniejszego pomalować to zawsze chce jak najlepiej to zrobić.




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 20:35 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Na mokro przeleć papierkiem 800, sam klar? no można by zrobić ale będzie widać ryski po papierze 800. Lepiej dać z 2 cieniutkie warstwy bazy i na to klar.

Jeśli wszystko masz dobrze pomalowane i wyschnięte to polerować możesz po 2-3 dniach od malowania.
Matujesz na mokro papierkiem 2000 i polerujesz farcelą g3 na czarnym kółku. Musisz pamiętać żeby polewać wodą jak polerujesz. Mowa tu o polerowaniu mechanicznym. Jeśli nie masz polerki to możesz kupić krążek na wiertarkę.




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 22:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
ADAMS., wiesz może ile bym wylał farby na klape? orientacyjnie +/-, nikt tu nie jest jasnowidzem ale może coś takiego już malowałeś i będziesz pamiętać, bo w mieszalni mi wołali za setke 20zł, wiadomo 100ml bazy, 50 utwardzacza i jakieś 15% rozcienczalnika ale czy by to wystarczyło to nie wiem.




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 22:22 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Weż jakieś 150-200ml, do bazy dajesz tylko sam rozpuszczalnik bez utwardzacza. 150ml jak rozrobisz powinno starczyć na klapę, ale lepiej mieć jakiś margines gdyby coś poszło nie tak.




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 cze 2014, 23:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
bart1aerox100, Dzięki.

Pierwszego elementu prawie na pewno dobrze nie pomalujesz. Potrzebujesz kilku, żeby nauczyć się ustawiać pistolet czy odpowiednio rozcieńczać lakiery. W jakim aucie ta klapa? Bo jak to nie jest metalic ani perła to łatwiej Ci będzie lakierować akrylem.

ADAMS. Ładnie Ci to idzie, ale chyba niepotrzebnie sobie robisz robotę. Ja szpachlę jadę papierem 80 na maszynce, później docieram do 240 i dalej sam podkład akrylowy. Później do 800 i nie ma szans, żeby lakier siadł w rysach.

Kłaść samego klaru raczej nie ma sensu. Chociaż jak jechałeś dalej papierami po 800 to rys nie będzie widać. Jak mi pójdzie zaciek to sam ścinam go papierem 800, dalej do 2500 + polerka i nic nie widać.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 9:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
a czemu chcesz lakierować samym bezbarwnym ? schodzi ? jak schodzi to usuwasz bezbarwny, na to podkład, baza i klar, jak gdzieś przetrzesz się do bazy i nie dasz podkładu to masz duże szanse że Ci podniesie lakier




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 10:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
bart1aerox100, nie, po prostu miałem lotkę jak kupiłem auto i ją wyrzuciłem i zostały ślady kleju więc musiałem to jakoś usunąć i te miejsce matowałem, wiec juz postanowiłem całą klape zmatować i odnowić. Lakier to metallic wiec akryl odpada, ale może kupie z 200ml tej bazy i to machne a potem klar




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy