Dzisiaj jest 24 lut 2025, 11:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 cze 2014, 23:08 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Ostatnio dopadła mnie chęć zrobienia z mojej zatartej chińskiej 70cc cylinder TP Throphy. Cylinder miał oryginalnie : wydech 26mm, płuki 32,5mm oraz bost port 33mm wiec baza prawie idealna bo wystarczy zrobić wydech na 22mm i płuki 32mm , bost port sie zgadza.


1. Tak też zrobiłem, lecz proszę was o ocenę. Kanał wydechowy prawie wypolerowany, martwi mnie jedynie to że ma dość sporą szerokość bo 36mm, tłok ma być Meteor 48,00mm.Zastanawiam się czy tak może zostać, według wyliczeń 0,7d= 0,7*48mm=33,6mm.


2. Kolejna rzeczą jest to czy dobrze zrobiłem płuki, bo nie zrobiłem ich dremlem a pilnikami ręcznie co chwile sprawdzając wymiar. Sęk w tym że udało mi sie uzyskać wynik 32mm od górnej krawędzi cylindra lecz płuki nie mają płynnego kształtu tylko normalnie lecą a dosłownie 3-4mm przy końcu taki skos. Co mam z tym zrobić?? Może tak zostać? Bawiłem sie z tłokiem i wychodzi ze jednak płuki zamykają sie na 32mm wiec chyba oki????? Boje sie tylko ze zmieni sie kąt wpadania mieszanki. Może to zepsuć osiągi?

3.Ostatnia rzeczą jest to czy okno wydechowe musi być dokładnie równe z kanałem , chodzi mi o ten moment kiedy z gładzi cylindra przechodzimy w okno, u mnie od strony głowicy to miejsce jest takie owalne, ze gładź nie tworzy kata prostego z oknem lecz delikatny łuk i dopiero jest równe.

Tutaj zdjęcia sytuacji:
1. Zdjecie odnośnie 1 punktu.
http://iv.pl/images/15555396686976956239.jpg

2. Na tym zdjęciu widać to o czym pisałem w 2 i 3 punkcie.
http://iv.pl/images/27028599665907033905.jpg


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 cze 2014, 23:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Z wyliczeń i matematyki oraz za chęci dałbym Ci 5, ale jednak za wykonanie 1, tragicznie wyglądają te kanały, jesteś pierwszą osobą, którą znam, która robiła porting pilnikiem, nie mam zamiaru Cię ''hejtować'' bo liczy się to, że chciałeś co kolwiek zrobić, ja w tej dziedzinie nie jestem ekspertem, ale jak na moje oko, to przydało by się wykonać to nie co lepiej i przydałby się jednak dremel.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 5:52 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Rozumiem. Gdybym poprawił te płuki to reszta jest oki?

Kanał wydechowy też do poprawki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 14:19 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
płuki powinny iść równo w sensie bez tego skosa więc musisz wyrównać tak to reszta OK wygląda tylko te płuki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 19:25 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Poprawiłem te płuki troszeczke, wziąłem linke od licznika od jakiegoś chinola, która zalegała mi na półce, z jednej strony pod wiertarke a z drugiej był taki ząbek że można było wsunąć papier ścierny i się blokował. Juz nie ma takiego skosa, lecz idealnie nie jest. Poprawiłem też kanał wydechowy. Zdjęcia dodam za chwilke.

-- 26 cze 2014, 16:37 --

http://iv.pl/images/06117378709679136871.jpg
http://iv.pl/images/32080190619653118359.jpg

-- 26 cze 2014, 19:41 --

Byłem dalej to poprawiać. Więcej juz nie dam rady. Nie ma już takiego dużego skosu, jest płynne przejście. Zdjęcia potem dodam. Mam do was pytanie czy już mogę dać spokój i dawać cylinder do szlifu. Mapy mi wyszły takie:
wydech 21,94mm
płuki 31,8mm
Bost port 33mm

Po szlifie z 47 na 48 zedrze się trochę materiału i płuki powinny się obniżyć o jakieś 0,2- 0,3mm reszta zostanie tak jak jest bo jest tam jeszcze sporo mięsa do zdarcia aby kąty się pozmieniały. Wiec po szlifie powinienem otrzymać cylka na mapach th throphy.

Kolejne ważne pytanie czy szerokość kanału wydechowego 37mm to nie za dużo?? Mam sie tego bać czy to dyskwalifikuje cylinder do dalszego użytku?

-- 26 cze 2014, 20:25 --

Obrazek
ObrazekObrazekObrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 19:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Jakub03 pisze:
jesteś pierwszą osobą, którą znam, która robiła porting pilnikiem

Nie tylko on, ja w DR Evolution 50 takze robiłem okno wydechowe pilnikiem, ale później je wygładziłem papierem ściernym wiec było gładko :P Jak nie ma sie dremla t trzeba sobie jakoś chyba radzic co nie?




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 19:36 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Znaczy tez potem to gładzilem papierami aż do czasu gdy wpadlem na pomysł z linka od licznika. A pilniczków mam po prostu mase lecz tam głębiej zdałby sie właśnie dremel a głownie końcówki szlifierskie. Lecz pomęczyłem się 2 dni i mam jakiś tam efekt.

Także proszę o odpowiedzi na 2 pytania:

1. Taki cylinder juz nadaje sie do szlifu?? Tzn. Teoretycznie powinienem uzyskać podobną moc co na TP throphy??

2. Kanał wydechowy ma 37mm. Nie za dużo?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 19:48 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
daj do szlifu ii testuj papier to piepier a praktyka to co innego, wydechowy na lustro zrób i załóż i sam zobaczysz czy się coś zmieniło w charakterystyce.

Myślę że nie jest to za dużo będzie jeździło :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 20:23 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Znaczy jakąś tam praktyke mam robiłem juz kiedyś porting kanału wydechowego jak i okna, lecz za płuki brałem się pierwszy raz. W każdym razie gdy będę miał większe pieniądze zakupie sobie dremel i będę kontynuował naukę. Cylinder oddaje na tygodniu do szlifu, najpierw muszę zakupić tłok Meteor 48,00mm 2 pierścieniowy.

-- 26 cze 2014, 21:23 --

Najlepsze porównanie będę miał do drugiego cylindra china 70cc na którym aktualnie jeżdżę jest na mapach TP throphy, wziąłbym jego do szlifu ale szkoda szlifowac sprawny cylinder + kanały płuczace są dość małe nie wiele większe od 50cc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 20:33 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
lukasz_98 pisze:
będę miał większe pieniądze zakupie sobie dremel i będę kontynuował naukę.
Mam i powiem że za dużo nie nawojujesz [osiągniesz podobny efekt jakbyś to robił ręcznie] musiałbyś mieć kątnicę lub wiertarkę dentystyczną to wtedy można się bawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 21:43 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Jak myślicie ten cylinder jest w stanie wycisnąć moc podobną do TP throphy

TP throphy:

Obrazek

Mój:

Obrazek

-- 26 cze 2014, 22:42 --

?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 22:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Wygląda obiecująco, jeżeli wszystko dobrze policzyłeś wzorując się na TP to powinno to podobnie zapierdalać. Oddaj go do szlifu, dokup tłok, oblicz wszystko 2 raz i sprawdź 2 raz upewnij się, że wszystko jest okej i składaj, okaże się.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 22:49 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Ok. Tak też zrobię. W najbliższym czasie zamawiam
allegro.pl/tlok-meteor-malossi-mina-relli-yamaha-1426-48-00-i4293133949.html
I cylinder leci do szlifu. Wszystko postaram się tutaj opisać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 7:46 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 11:34
Posty: 2773
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: BMW Z3; Yamaha Aerox 09
Ja bym czegoś na jednym pierścieniu poszukał :P




_________________

*Yamaha Aerox* 09'
-_DR Evolution 70,
-_Dellorto 19mm,
-_Zawór membranowy Tec Sport,
-_Stage6 R/T Oversize wariator kit,
-_Stage6 Pro Replica Chrom,
-_Polini for Race 3G,
-_Hebo Manston Wing,
-_Pasek Stage6 Pro,
-_SKF C4 metal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2014, 7:56 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Mówisz? Masz.

allegro.pl/tlok-kompletny-meteor-48-00-minarelli-malossi-i4372940423.html

Tylko powiedzcie mi gdzie jest tutaj zamek pierścienia.

-- 27 cze 2014, 16:46 --

?? Aby przypadkiem nie był na kanale.

-- 29 cze 2014, 8:54 --

Ok. Dostałem zdjęcia od sprzedającego i na którym widać gdzie jest zamek pierścienia więc już spokojna głowa.

Obrazek

Mam jeszcze do was bardzo ważne pytanie co będzie jeżeli pozmieniały się kąty wpadania mieszanki w kanałach płuczących.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2014, 9:08 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
nie taka spokojna, bo jeden koniec pierścienia może być na kanale :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 16:52 
**

Rejestracja: 03 sty 2014, 22:22
Posty: 284
Pojazd: Malaguti f12 Ac ;D
Nie będzie. Patrzyłem na stary tłoczek i zamek jest w tym samym miejscu.

Mogę stracić moc lub elastyczność silnika poprzez to że mieszanka będzie wtryskiwania pod złym kątem?
Chodzi mi o zmienione kąty w kanałach płuczacych.

-- 01 lip 2014, 17:52 --

Ten tego...

Baza zmieniona. Cylinder też china 70cc , też zatarty lecz na mapach :

-wydech 23mm
-płuki 32mm
-bost port 32,5mm

Wydech podniosłem na 22mm a reszta została. Tłok zakupiony dziś Meteor 48mm 1 pierścieniowy, na tygodniu powinien być . Powodem zmiany cylindra było to że tamte płuki wyszły troche pod skosem, poczytałem troche o zasadzie kąta prostego w płukach i zdecydowałem że mogę stracić dośc sporo mocy w porównaniu do kanałów mniejszych a lepiej nakierowanych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy