Dzisiaj jest 05 sie 2025, 18:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 cze 2014, 17:05 
*

Rejestracja: 26 cze 2014, 16:21
Posty: 7
Pojazd: TGB
Witam serdecznie,

Jako, że w najbliższym czasie zamierzam nieco zmodernizować maszynę, przedstawiam Wam mój setup który chciałbym zrealizować. Chciałbym wiedzieć, czy według Was taki setup współgra, ponieważ chciałbym w jak najbliższym czasie nabywać części.

TGB 101s, 2007r

Cylinder Airsal Sport 70cc
Wydech Stage6 Pro Replica
Gaźnik Tec Eco PHBN 17,5mm lub Tec Pro PHBG 19mm (czy może jakiś inny?)
Sprzęgło Polini 3G
Dzwon sprzęgła Tec CNC
Wariator Hebo Next Generation MAM
Wał korbowy Top Racing MAM

Do tego jeszcze rolki 4.9g, sprężynę Hebo +50% i pasek kevlarowy.
Skuter blokują przełożenia do 85km/h, wiec chcę go maksymalnie zrobić na przyśpieszenie osiągając docelową prędkość.

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 cze 2014, 17:34 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Proponowałbym cylinder Dr.Evo 70cc
Gaznik: WM motor 21mm/dellorto 21mm
Sprzeglo Tec Evo Racing
Reszta moze zostac ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 cze 2014, 19:59 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
airsal sporta nie bierz kiepskie cylki i strasznie słabe. Dr. evo top performance trophy najmocniejsze cylki swojej klasy i najżywotniejsze ew. jeszcze Malossi Sport, gaźnik dellorto 19 starczy chyba że masz AC chłodzenie to lepiej 21. ale tylko Dellorto. Wydech nie jest zły chodź mógłby być lepszy który wykorzysta potencjał tego np. Polini for race 3/4 albo top perf. Nardo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 0:17 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Airsal Sport jest dobrym rozwiązaniem z uwagi na to, że jest to cylinder aluminiowy, tłoki są dobrej jakości, sam ostatnio takiego składałem i dobrze wykonany jest, pojeździ trochę km, mocy bardzo dużo nie ma, ale w połączeniu z 19mm dellorto i giannelli reverse robi robotę :)

Odnośnie Twojego setupu poleciłbym Ci:

Cylinder: Dr Evo 70 // Top Performance Trophy 70
Gaźnik: Dellorto 21mm // Tec Pro Red/Black Edition 21mm ( zależnie od gustu )
Sprzęgło: Stage6 Sport Pro // Hebo Racing N
Dzwon Sprzęgła: Stage6 WingCooler R/T
Wydech: Giannelli Reverse Kevlar // Tecnigas Triops // Polini For Race 3

Airsal jest dobrym cylindrem, ale nie jest tak kato odporny i tak mocny ( mimo tego, że jest aluminiowy ) jak Dr Evolution, czy Top Performance Trophy. Wybrałbym go do jazdy codziennej, ale do szaleństw nie, z uwagi na to, że gdy nie daj Boże zatrzesz, to koszt odratowania takiego cylindra jest wysoki, dlatego wybrałbym cylinder żeliwny. Z uwagi na to, że Dr Evo // Top Performance Trophy mają tłoki firmy Asso-Werke - czyli najlepsze tłoki na rynku ( nie licząc Wossnerów ) są one bardzo wytrzymałe i nie zacierają się tak szybko, jak Vertexy, które ostatnimi czasy są słabej jakości.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 0:20 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Paska kevlarowego nie bierz bo Ci okropnie napęd zniszczy. Jeśli masz AC to kup gaznik 21mm model jak kolega wyżej napisał lub jeszcze Tec Black/Red Edition. Cylek nie Airsal. Weź Malossiego/Dr Evo/Top Performances Trophy.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 0:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Dokładnie tak, pasek kevlarowy niszczy napęd, weź zwykły wzmacniany Dayco i wystarczy.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 12:16 
*

Rejestracja: 26 cze 2014, 16:21
Posty: 7
Pojazd: TGB
Skuter będzie do jazdy codziennej, nie do stuntu. To, że Airsal będzie mieć aż/tylko 1km mniej zbytnio różnicy mi nie robi. Jest on aluminiowy co zapewni lepsze chłodzenie, co skutkuje tym, że nie będę potrzebował dużego gaźnika.

Gaźnik 21mm? Panowie nie przesadzacie? ludzie 17,5 zakładają i jeżdżą. 19 to max.
Jak wspominałem skuter ma być do jazdy codziennej, ma być nieco mocniejszy niż standardowa 50cc, nie chcę co kilkadziesiąt km odwiedzać stacje benzynową.

Te sprzęgło Polini 3G jest takie słabe? Tec Evo Racing, Stage6 Sport Pro, Hebo Racing N są znacznie lepszymi? Tec Racing zakładać do klasy sport?

Powtarzam raz jeszcze: skuter nie poleci więcej niż 85 ze względu na przełożenia, ma być tylko mocniejszy od serii szybko osiągać tą prędkość, to do jakiego licha zostaje polecony mi wydech racingowy Polini For Race 3 za klocka, którego nawet do tgb nie ma?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 23:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
No widzisz, akurat pojęcie o tuningu masz marne, gaźnik większy zakłada się nie tylko, żeby poprawić osiągi, ale również chłodzenie, aluminium lepiej oddaje ciepło, owszem, ale 17.5mm to się do serii nadaje, chcesz, to Ci podam temat, w którym się oblicza wielkość gaźnika pod daną pojemność skokową cylindra.

Gaźnik 21mm to nie przesada, tylko dobra rada, poprawisz dynamikę silnika i jego chłodzenie, a zastosowanie małej dyszy głównej nie zwiększy znacznie spalania, więc jesteś w błędzie, gdyż przy 17.5mm dysza ponad 100 to będzie palił tyle co 21mm..

Sprzęgło Polini nie jest słabe, ale za mniejszą cenę możesz kupić również dobre sprzęgło- Tec Evo Racing.

Mylisz się, wydech Polini For Race 3 nie jest wydechem Racingowym, nie sugeruj się nazwą, bo to nie o to w tym chodzi, siedzę w tym na co dzień i pracuję w serwisie, jest masa ludzi, którzy tuningują skutery i oddają je w tym celu do serwisu, ten wydech idealnie spisuje się przy seryjnej jednostce 50ccm3, jak i przy sport 50/70 jak i midrace. Jest wydechem bardzo elastycznym i nie kręci kosmicznych obrotów, a mimo tego zapewnia bardzo dobrą dynamikę.

-- 27 cze 2014, o 23:33 --

Mimo tego, że jestem w temacie na co dzień, silników jest masa i nie pamiętam, czy akurat do Twojego modelu jest PFR3, zaproponowałem go, skoro go nie ma, to nie masz z czego robić problemu i panikować.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 cze 2014, 23:38 
*

Rejestracja: 06 sty 2014, 13:34
Posty: 57
Lokalizacja: Goleniów
Pojazd: Aprilia Sr 50
Sprzęgło Polini nie jest słabe, ale za mniejszą cenę możesz kupić również dobre sprzęgło- Tec Evo Racing.

Kolega ma Tec Evo Racing i poleca :mrgreen:




_________________

Zapraszam !
aprilia-sr-70-sport-project-t378997.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2014, 0:48 
*

Rejestracja: 26 cze 2014, 16:21
Posty: 7
Pojazd: TGB
W takim razie nie rozumie sensu istnienia gaźnika 19mm. Skoro 21mm zapewnia lepsze chłodzenie przy spalaniu identycznym jak na 19 zastosowując mniejszą dyszę a cena obu gaźników (przynajmniej TEC'a) jest taka sama to...?

Wracając do sprzęgła, 30zł w tą czy w tą różnicy mi nie zrobi, więc Panowie który będzie lepszy?

Co do polini for race 3 to nie sugerowałem się nazwą tylko posłużyłem się informacją w sklepię internetowym: Wysokiej klasy wydech racingowy będący od lat liderem w klasie racing.

Tu jest jakaś promocja na gaźniczek http://shop.mieloch.pl/gaznik-hebo-racing-21mm,pZ044339.bhtml Jest tu taka informacja: Uwaga! Gaźnik racingowy, nie posiada podłączenie przewodu podciśnienia.

Chodzi o to, że nie może być kranik podciśnieniowy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2014, 7:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 15:43
Posty: 254
Lokalizacja: Przybysławice / koło Krakowa
Pojazd: Piaggio NRG Power
Nie bierz sprzęgła tec evo racing, miałem polini for race 3 g i tec-a to polini duuuużo lepsze ;)




_________________

Piaggio NRG Power 08'
*Stage6 Racing MKII
*Yasuni Carrera 20
*Jasil High-Tech
*Stage6 PWK 26mm
*Króciec Stage6 R/T
*Wariator Stage6 R/T
*Sprzęgło Stage6 T/Q MKII
*Dzwon Stage6 R/T
*Pasek Stage6 Pro
*Malossi E13




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2014, 9:49 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
damiannn pisze:
W takim razie nie rozumie sensu istnienia gaźnika 19mm. Skoro 21mm zapewnia lepsze chłodzenie przy spalaniu identycznym jak na 19 zastosowując mniejszą dyszę a cena obu gaźników (przynajmniej TEC'a) jest taka sama to...?

Wracając do sprzęgła, 30zł w tą czy w tą różnicy mi nie zrobi, więc Panowie który będzie lepszy?

Co do polini for race 3 to nie sugerowałem się nazwą tylko posłużyłem się informacją w sklepię internetowym: Wysokiej klasy wydech racingowy będący od lat liderem w klasie racing.

Tu jest jakaś promocja na gaźniczek http://shop.mieloch.pl/gaznik-hebo-racing-21mm,pZ044339.bhtml Jest tu taka informacja: Uwaga! Gaźnik racingowy, nie posiada podłączenie przewodu podciśnienia.

Chodzi o to, że nie może być kranik podciśnieniowy?

Bo nie każdego stać na 21mm. Co do tego Hebo to nie wiem jak z tym podciśnieniem, wiem że taki sam Motoforce ma podciśnienie mimo że w sklepie jest napisane że go nie posiada.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 cze 2014, 11:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Hebo Racing 21mm nie posiada podciśnienia, ani wejścia na mieszankę, więc wywalamy dozownik i mieszamy do baku, a odnośnie podciśnienia, można je wpiąć do króćca..

19, a 21mm, tak owszem, spalanie przy zastosowaniu mniejszej dyszy jest podobne, minimalnie wyższe, ale nie każdy potrzebuję aż tak duży gaźnik, niektórzy zakładają 19, niektórzy 21, a większość ''speców od tuningu'' 17.5mm do wysilonego sporta 70 AC, co jest totalną głupotą, bo silnik dostaje po dupie i to mocno, ale tego się nie da niektórym wytłumaczyć.




_________________

Swap Piaggio Zip2 AC
* Dr Evo 70
* Tecnigas Triops
* Top Racing Evolution NG
* Top Racing NG
* Malossi MHR Team VL 13
* Stage6 CNC
* NTN Metal C3
* Polini Evo 20k
* Tec Pro Black Edition 21mm
* Stage6 Sport Pro
* Stage6 WingCooler R/T
* Malossi E5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 cze 2014, 15:00 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
Polecam Polini for race 3g miałem tec'a i nawet się nie umywa do Polini lepsze wykonanie możliwość regulacji nąciągu i trochę lżejsze od Tec'a




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy