Dzisiaj jest 21 lip 2025, 13:33



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lip 2014, 12:23 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Witam.

Jako, że mój Runner ma już przejechane prawie 12000tys km postanowiłem zainwestować trochę pieniędzy i zdecydować na mały tuning. Niestety, jestem w tych tematach kompletnie zielony. Kilka dni temu zacząłem wczytywać się w fora i przeglądać informacje na temat części itd. Może najpierw opiszę mój pojazd.

Więc jest to Gilera Runner SP50 z 2009r. Kupiłem nową z salonu i sam docierałem i dbam o nią najlepiej jak potrafię. Po przejechaniu ponad 1000km została całkowicie rozblokowana i jedzie na prostej 88-93km/h w zależności oczywiście od warunków pogodowych. Do tej pory jest to kompletna seria bez wnoszenia jakichkolwiek zmian.

Do tuningu skłonił mnie stan mojego wydechu, którego zaczyna zjadać powoli rdza. W przyszłości chciałbym wrzucić do niego jakiś lepszy cylinder 70cc.


I teraz pytanie do Was. Chciałbym zakupić do mojego Runnerka kilka rzeczy, które może nie tyle co podniosą mi v-max, ale zależy mi bardzo na przyśpieszeniu. Na pewno w grę wchodzi wydech, bo to chcę wymienić jako pierwsze. Chciałbym jeszcze od razu kupić wariator, a także rozważałem zakup sprzęgła. Patrzyłem na te modele:

Wydech:
- Stage 6 pro replica
http://shop.mieloch.pl/wydech-stage6-pr ... 9253.bhtml
- Stage 6 pro
http://shop.mieloch.pl/wydech-stage6-pro,pZ001281.bhtml
- Yasuni R
http://shop.mieloch.pl/wydech-yasuni-r- ... 8870.bhtml
- Yasuni Z
http://shop.mieloch.pl/wydech-yasuni-z- ... 1390.bhtml


Wariator:
- Stage 6 sport pro
http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6- ... 4173.bhtml
- Stage 6 R/T oversize
http://shop.mieloch.pl/wariator-kit-sta ... 9078.bhtml
- Malossi MHR Multivar 2000
http://shop.mieloch.pl/wariator-malossi ... 1183.bhtml

Sprzęgła:
- http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-stage6- ... 6480.bhtml
- http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-stage6- ... 7220.bhtml
- http://shop.mieloch.pl/sprzeglo-malossi ... 1003.bhtml

No i jeszcze patrzyłem za dzwonem sprzęgła, ale to może w późniejszym czasie:

Dzwon sprzęgła:
- http://shop.mieloch.pl/dzwon-sprzegla-s ... 7074.bhtml
- http://shop.mieloch.pl/dzwon-sprzegla-s ... 1144.bhtml

Jak wcześniej pisałem, w przyszłości (jakoś za rok/dwa) planuję wymienić cylinder na 70cc więc prosiłbym również uwzględnić tą informację.

Bardzo prosiłbym o pomoc w wyborze zestawu, który zagwarantuje najlepsze osiągi dla mojej serii. Najbardziej zależy mi na przyspieszeniu, ale wzrost v-max będzie również bardzo mile widziany. Jak widzicie kwoty za bardzo roli nie grają, ale też wszystko w granicach rozsądku :)

Wiem, że na pewno zdania są podzielone i każdy motor jest inny więc ciężko będzie tak od razu podać zestaw i jeszcze pewnie rolki dobrać. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to łatwy temat ale proszę o pomoc bo wtedy na pewno będzie mi łatwiej!

Liczę na profesjonalne odpowiedzi poparte odpowiednimi argumentami! Mile widziane również inne, sprawdzone propozycje części tuningowych :)

Pozdrawiam!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 lip 2014, 2:54 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wydech
Polecam Ci Yasuni R, nada się pod 50 i spokojnie pod 70, elegancko będzie latać, tylko lepiej kup używany, bo nowe mają kiepską jakość.
Wario
Z wariatorami to grubo poleciałeś MHR i R/T najwyższa półka. Weź MHR, poczujesz ogromny przyrost osiągów i pod cylka 70 elegancko się nada.
Sprzęgło
Bierz S6 Torque Control. Jedno z najlepszych sprzęgieł na rynku, łatwa regulacja, przyrost osiągów spory.
Dzwon
Bierz S6 R/T, ze sprzęgłem Torque Control bardzo fajnie będzie to chodzić :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lip 2014, 9:51 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Wielkie dzięki za porady :) Yasuni R i Malossi MHR rozumiem dobrze będą ze sobą grać :) Wiesz może jak wygląda regulacja tego zestawu? :) Bo chyba lepiej na początek wydech+wariator niż wydech+sprzęgło i ewentualnie dzwon sprzęgła?

Jeszcze wracając do tego, żeby lepiej używany kupić... kurcze ciężko raczej ze sprzętem używanym. Chodzi mi o to, że rzadko kiedy ma się tą 100% pewność że wszystko z nim było w porządku. Wolę chyba zainwestować w nowy sprzęt. Jakie są te różnice między nowym a używanym tłumikiem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lip 2014, 10:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
No super nie wiem dlaczego mojego postu nie dodało...
Jeśli chodzi o cyla to bym ci polecił malossiego sport 70 i seria wał + dellorto 19 lub airsala tech racing 70 + sportowy wał.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 23:14 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Jeszcze odnośnie cylindrów.

Lepiej Polini Sport70cc czy Malossi Sport 70cc? ;-)

A co jeszcze odnośnie tych tłumików możecie mi powiedzieć? Jestem raczej zdecydowany na Yasuni R. Pytanie jest
czy kupować nowy czy używany? Osobiście chciałbym nowy bo wiadomo ze mam pewność że nic tam się nie stało z nim wcześniej.

-- 08 lip 2014, 0:14 --

Jeszcze odnośnie cylindrów.

Lepiej Polini Sport70cc czy Malossi Sport 70cc? ;-)

A co jeszcze odnośnie tych tłumików możecie mi powiedzieć? Jestem raczej zdecydowany na Yasuni R. Pytanie jest
czy kupować nowy czy używany? Osobiście chciałbym nowy bo wiadomo ze mam pewność że nic tam się nie stało z nim wcześniej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lip 2014, 23:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 15:04
Posty: 2270
Lokalizacja: Sochocin
Pojazd: Aprilia Rally70LC
Oba cylki są dobre , pomyśl jeszcze nad Top Performance Trophy lub Dr.Evolution 70.
Wydech kup używkę w bardzo dobrym stanie , przy okazji zaoszczędzisz. :)




_________________

Apka Rally :)
Stage6 Streetrace 70cc LC
Dellorto Black Editon 19MM/Filtr oryginał
Wariator Stage6 Sport Pro/Przeciwtalerz Stage6
Pasek Dayco
Sprzęgło Polini 3G/Dzwon Polini Speed Bell
Wał Top Racing Evo NG
Wydech Giannelli Shot V2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 0:02 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wydeszek używkę weź. Malossiego Sporta nie kupuj, pogorszyła się jakość, weź Top Performances Trophy.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 7:58 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Jaką moc ma ten cylinder Top performance Trophy? W czym jest lepszy od np Polini sporta i jak wygląda współpraca z wydechem Yasuni R? :)

Chciałbym też Was zapytać jak jest z rdzewieniem tych wydechów. U mnie po 12 000km można spodziewać się rdzy, jest to rzecz jasna bo czasami nie ukrywam ale miałem skuter na deszczu. Nie chciałbym aby teraz po 1000km nagle zaczęło to wszystko łapać rdzę :/

Są jakieś alternatywne, bardzo dobre wydechy wykonane ze stali nierdzewnej? Wiem że jest ten Stage 6 Pro replica w chromie no ale ciężki w regulacji i do 70cc niestety się chyba nie nada :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 10:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Replica nie jest trudna w regulacji to mit. Wszystko zależy od doświadczenia i dużo od szczęścia.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 11:08 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Nada się do 70cc? :-) bo chce naprawdę uniknąć tej rdzy najbardziej jak tylko się da ale też oczekuje wydechu bardzo wytrzymałego :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 15:33 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
maciej3290 pisze:
Replica nie jest trudna w regulacji to mit. Wszystko zależy od doświadczenia i dużo od szczęścia.

Przy cylku 50 łatwo nie jest.
Tak, ten wydech spokojnie się nada do 70.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2014, 17:06 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
A jak tam z rdza jest z tym tłumikiem? W ogóle polecacie go czy jest jakiś inny dużo lepszy i przede wszystkim odporny na rdzę? Wiem że Was męczę ale nie chce żałować tego co kupie :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2014, 1:04 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wersja w chromie na rdzę baaardzo odporna.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2014, 9:37 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
A porównując Yasuni R vs Stage 6 Pro Replica (Chrom)? Który z nich bardziej polecacie i gdzie leży ta różnica? Wiem, że Yasuni R jest droższy itd. Pytanie teraz czy ta różnica między Yasuni R a Stage 6 Pro będzie aż tak bardzo zauważalna.

I jeszcze pytanie. Czy polecacie kupować jeszcze pozostałe części, czy już ten przyrost mocy nie będzie taki zauważalny jak przy wymianie wydechu? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2014, 15:58 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Bierz też pozostałe części, przyrost będzie spory. Co do wydechu to wytrzymalsza i lepsza jakościowo jest Replica, i pod 50 się lepiej zgra.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lip 2014, 21:39 
***

Rejestracja: 27 sty 2013, 13:56
Posty: 831
Lokalizacja: Nysa
Pojazd:
http://olx.pl/oferta/stage6-pro-replica ... 52f48d4577

masz stage6 pro replica kolanko całe w rudzie mój yasio r nawet taki nie był miał tylko powierzchniowy nalot k2 alu i pięknie wszystko by zeszło

powiem ci tak jaki wydech nie kupisz oprócz chromowanego lub ze stali nierdzewnej jak nie bedziesz dbał o niego to zajdzie rdzą powierzchownie

wiec skupił bym sie na tym który wydech najlepiej będzie sie zgrywał z serią i 70ccm i będzie się łatwo regulował



yasuni r jest lepszy i cichszy od pro perlicy i ciężko go niestety zestroić jak sie nie ma wprawy albo szczęścia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2014, 1:43 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Maliniarz237 pisze:
http://olx.pl/oferta/stage6-pro-replica-CID5-ID59OJ3.html#52f48d4577

masz stage6 pro replica kolanko całe w rudzie mój yasio r nawet taki nie był miał tylko powierzchniowy nalot k2 alu i pięknie wszystko by zeszło

powiem ci tak jaki wydech nie kupisz oprócz chromowanego lub ze stali nierdzewnej jak nie bedziesz dbał o niego to zajdzie rdzą powierzchownie

wiec skupił bym sie na tym który wydech najlepiej będzie sie zgrywał z serią i 70ccm i będzie się łatwo regulował



yasuni r jest lepszy i cichszy od pro perlicy i ciężko go niestety zestroić jak sie nie ma wprawy albo szczęścia

No właśnie co do wytrzymałości to chodziło mi o wersję w chromie :) Spokojnie Replice też się pod serię wyreguluje jak i pod 70.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2014, 9:30 
*

Rejestracja: 05 lip 2014, 11:53
Posty: 9
Pojazd: Gilera Runner SP50 2009
Jeśli mowa o Stage 6 Pro Replica to chodzi mi tylko i wyłącznie o wersję w chromie :) tez mi się wydaje ze spokojnie da sobie radę z serią i później z 70cc. Nie chce się bawić w odnawianie tłumika po 500km bo seryjny nawet wytrzymał dłużej bez rdzy :D

Z drugiej strony zawsze można kupić nowy tłumik i jakoś go od razu zakonserwowac. Jak myślicie, która opcja jest lepsza i ile mniej więcej może wynieść taka konserwacja np. Yasuni R?

I jeszcze jedno, w sumie najważniejsze pytanie. Jak ten tłumik zgra się z resztą rzeczy firmy Stage 6 które wymieniłem, ewentualnie z wariatorem Malossi MHR Multivar 2000? Macie kogoś kto ma podobny setup, lub kogoś kto używa w swojej runnerce Stage 6 Pro Replica w chromie? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2014, 10:02 
***

Rejestracja: 27 sty 2013, 13:56
Posty: 831
Lokalizacja: Nysa
Pojazd:
konserwacja 50zł i mozesz zrobic to samemu lakier żaroodporny bezbarwny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy