Dzisiaj jest 13 sie 2025, 20:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lip 2014, 21:39 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
Witam
Mam pytanie, bo skuter zaczął sie wkręcać na 11 tys obrotów, przy seryjnym cylindrze i po rozkręceniu napędu i demontażu wariatora załamałem się. To były rolki Motoforce, nawet 1000 km nie przejechałem na nich. Ale mniejsza z rolkami, jednak zrobiły one spustoszenie na talerzyku robiąc wcięcie, zdjęcia poniżej.
Czy zostawić to tak jak jest, czy próbować wyrównać powierzchnię, ale może sie to odbić na wytrzymałości, bo trochę trzeba zebrać. Czytałem że Hebo już nie produkuje tego waria, także z częściami zamiennymi ciężko.

Obrazek

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 lip 2014, 21:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 8:00
Posty: 264
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd: Gilera Runner SP
Spróbuj wyrównać, jeżeli będzie należycie chodziło to zostaw. Jak nie szukaj innego wariatora :wink:




_________________

Obrazek


Runner -----> black-racing-mhr-70-runner-t389455.html

Sprzedam tłok asso 47,40 nowy w pudełku do mianrelli 10mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lip 2014, 21:56 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Z czasem będzie coraz gorzej,nie nadążysz z wymianą rolek ,zresztą widać co zrobiło z tymi,szukaj innego waria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2014, 17:38 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
wyrównałem ten ślizg w talerzyku, zakupiłem rolki 4g ale nie markowe tak na próbę i dziwnie się zachowuje, mianowicie jak go wkręcę na obroty np. z lekkiej górki to leci jak dawniej nawet ponad 70km/h pod wzniesienia przy obrotach w okolicy 8900obr/min, ale jak tylko odpuszczę gazu na sekundę lub nie mam gdzie go wkręcić na obroty, czyli start pod wzniesienie i dochodzi tylko do 6300obr/min, ma piękny basowy pomruk (o ile można powiedzieć że ten silnik może ładnie mruczeć ;) ) i jedzie idealnie przepisowo, czyli 45km/h...
Zanim założyłem rolki to je zważyłem i teoretycznie miały 4 gramy, ale to nie była waga apteczna, tylko domowa kuchenna, także mogą mieć i 4.2 gr a waga zaokrągli do 4 gr.
Wcześniej na nowych rolkach ze zdjęć powyższych również 4 gramy wkręcał sie prawidłowo na obroty nawet pod wzniesienie.
Dodatkowo zauważyłem że rano jak wyjadę zimnym to bez problemu radzi sobie ze wzniesieniami, ale jak tylko sie chwilę nagrzeje to efekt jak opisałem powyżej.
Kupiłem nawet nowy pasek i zrobiłem na nim 200km żeby się dopasował ale nie zależnie czy stary czy nowy pasek efekt ten sam...
Czy te nowe rolki mogą byc jednak za ciężkie o te dziesiąte grama?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2014, 17:53 
**

Rejestracja: 05 lut 2013, 21:11
Posty: 275
Lokalizacja: Śrem
Pojazd: NRG MC3
To kup talerz od innego modelu.
Oczywiście kup pod swój silnik zeby frez pasował.Pożycz w ramach testu od kolegi czy pasuje od innego wariatora na 99% pasuje. Jeżeli masz jog'a to ten.
Kod:
http://www.scooterkingz.pl/talerz-wariatora-stage6-rt




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2014, 22:00 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Kerad Masz zjechane bieżnie rolek, nie ślizgi, bo to nie ma ze sobą nic wspólnego. Jak je wyrównałeś to nie licz na cuda, bo zmieniłeś i kąt. Jakiś sprytny człowiek to obliczył i wdrożył do produkcji. Kolega n0ooRt to określił w sposób logiczny:
Cytuj:
Z czasem będzie coraz gorzej,nie nadążysz z wymianą rolek ,zresztą widać co zrobiło z tymi,szukaj innego waria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2014, 18:07 
*

Rejestracja: 01 lip 2010, 8:09
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Yamaha Jog RR
Wsadziłem na próbę rolki testowe z zestawu wariatora o wadze ok 3,5 grama i powiem że skuter odzyskał wigor tzn. pod górkę jak odpuszczę gaz i obroty zejdą nawet do 5tyś obr to po dodaniu momentalnie wkręca sie na obroty i przyspiesza. Tylko mam wrażenie że lekko pasek ślizga przy ostrym odkręceniu manetki podczas przyspieszania z dołu, oraz przy ostrym starcie, ale dosłownie chwileczkę. Może wystarczy znaleźć rolki w pośredniej wadze.
Gummma ja delikatnie tylko wyrównałem ten uskok ze zdjęcia, także raczej nie zmieniłem parametrów, ale jak sie trafi jakis multivar to może zainwestuje, ale póki co poszukam jakiś rolek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2014, 22:17 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Kerad Oj zmieniłeś parametry wariatora. Owszem, jak wyrównałeś bieżnie rolek w dokładny sposób to zniwelujesz to gramaturą rolek. Przejedź na testowych z 200km i sprawdź stan kopert, jak będzie delikatna ryska na nich to ok, jak je szlifuje to wymieniaj wariator. Co do znalezienia rolek o odpowiedniej wadze to nie licz na cuda, jak masz fabrycznie wpakowane np. 5.75g to masz możliwość zakupu zamienników 7.5g albo 8g (oczywiście każdy producent ma swój zakres gramatury). Przez to powstało kombinowanie z rolkami o różnej wadze, montując je naprzemiennie w stosunku do gramatury, by uzyskać zbliżoną gramaturę. Pamiętaj również, że każda ingerencja w napęd zmieni jego charakterystykę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy