Dzisiaj jest 27 lis 2024, 12:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 lip 2014, 18:58 
*

Rejestracja: 18 lip 2014, 18:57
Posty: 3
Pojazd: Aprilia SR Factory P/G Purejet
Witam!
Chciałbym bardzo serdecznie prosić osoby znające się na rzeczy o pomoc.

Coś niedobrego dzieje się z moją Apką. Notorycznie zalewa świece, po wyjęciu śmierdzi ona benzyną i jest w kolorze czarnym, który nieco schodzi po szorowaniu. Zdarza się, że bez wyjęcia świecy i wyszorowania jej nie odpalę skutera. Próbowałem różnych świec cpr8e cr7eix tak się dzieje z każdą. Nowa świeca trochę pochodzi i wszystko jest po staremu. Mogę odkręcić manetkę co najwyżej do połowy bo dalej sie tak jakby krztusi i obroty spadają. Trudno jest nim ruszyć przez to 'krztuszenie się'. Przy takim ataku krztuszenia się jednocześnie strzela z wydechu. Całkiem głośno, ale nie jakimś płynem bo chyba nic nie cieknie z niego raczej coś jakby wybuchało. Taki strzał po prostu. Wymieniony został zawór membranowy na nowy, filtr powietrza również. Cylinder, tłok, pompka oleju dwa sezony temu też wymienione na nowe, oryginalne fabryczne od Aprilii. Moduł także wymieniłem, co prawda na używany ale ponoć dobry. Nie wiem już co mogło się w niej zepsuć. Bardzo proszę o pomoc. Mam już dość wydatków z nią związanych.

PS
W tym sezonie została w całości przemalowana, nakleiłem oryginalne naklejki, nowe lusterka, klosze, opony, obicie kanapy, no po prostu zainwestowałem w nią, bo robiłem ją pod siebie, a nie pod sprzedaż i między innymi dlatego tak bardzo mi zależy. Wygląda pięknie, jedyne co to że nie jeździ tak jak powinna.

Bardzo serdecznie proszę o pomoc i z góry równie serdecznie za nią dziękuję.
Pozdrawiam Norbert


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 lip 2014, 19:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Jak masz czarną świecę to znaczy ,że nie przepala i albo dostaje za dużo paliwa lub iskra jest słaba i ma przebicia. Sprawdź na jakim masz ząbku iglicę i daj na środek. Gaźnik ile mm ? Jaki setup.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 19:40 
*

Rejestracja: 18 lip 2014, 18:57
Posty: 3
Pojazd: Aprilia SR Factory P/G Purejet
No właśnie bo skuterek jest na wtrysku. Nie wiem czy dobrze dedukuję - nie ma w tym przypadku żadnej iglicy prawda?

Nie rozumiem pytania o setup. Przepraszam, ale jestem jeszcze amatorem w tej dziedzinie, więc bardzo proszę mnie naprowadzić, a odpowiem na wszystkie potrzebne pytania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2014, 22:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Setup to części jakie masz założone. Jak na wtrysku to jestem bezradny bo mam 0 wiedzy o wtryskach.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 0:00 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Pada Ci wtrysk. Musisz wymienić kompresor. Albo przerób go na gaźnik i bedziesz mieć spokój.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 10:08 
*

Rejestracja: 18 lip 2014, 18:57
Posty: 3
Pojazd: Aprilia SR Factory P/G Purejet
Nie wiem czy dobrze rozumiem - wtrysk i kompresor to to samo?
Części mam założone wszystkie nowe i oryginalne (fabryczne). No poza modułem - jest oryginalny ale używany.

Co mi sie bardziej opłaca? Kupować wtrysk za 500pln czy przerabiać na gaźnik? Spalanie teraz wynosi mi jakieś 2l/100km a osiągi ok. 80km/h (chociaż na początku było spokojnie 95km/h). Jak to będzie wyglądać po przeróbce? Osiągi spadną? Spalanie wzrośnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 10:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
To zależy czy chcesz mieć skuter ekenomiczny i z w miarę dobrymi osiągami czy chcesz później pakować się w tuning skutera. Jak nie zamierzasz tuningować to wtrysk będzie lepszy bo w uj oszczędny i osiągi też nie małe ,a na gaźniku i lekki tuning masz spalanie 5-6l




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 15:07 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
maciej3290 pisze:
To zależy czy chcesz mieć skuter ekenomiczny i z w miarę dobrymi osiągami czy chcesz później pakować się w tuning skutera. Jak nie zamierzasz tuningować to wtrysk będzie lepszy bo w uj oszczędny i osiągi też nie małe ,a na gaźniku i lekki tuning masz spalanie 5-6l

Lekki tuning i 5-6l człowieku nie pisz takich bzdur. Na sporcie 70 można spokojnie 4-4,5l uzyskać tylko trzeba umieć regulować.
Co do pytania, kompresor to element układu wtryskowego. Na Twoim miejscu przerobił bym na gaźnik, wtryski mają tendencję do usterek i są to głównie kosztowne usterki a na gaźniku nic Ci się nie uszkodzi.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 19:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Komor pisze:
maciej3290 pisze:
To zależy czy chcesz mieć skuter ekenomiczny i z w miarę dobrymi osiągami czy chcesz później pakować się w tuning skutera. Jak nie zamierzasz tuningować to wtrysk będzie lepszy bo w uj oszczędny i osiągi też nie małe ,a na gaźniku i lekki tuning masz spalanie 5-6l

Lekki tuning i 5-6l człowieku nie pisz takich bzdur. Na sporcie 70 można spokojnie 4-4,5l uzyskać tylko trzeba umieć regulować.
Co do pytania, kompresor to element układu wtryskowego. Na Twoim miejscu przerobił bym na gaźnik, wtryski mają tendencję do usterek i są to głównie kosztowne usterki a na gaźniku nic Ci się nie uszkodzi.

Czy ja gdzieś pisałem o ''lekkim'' ?




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2014, 22:36 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
możesz sprawdzic cisnienie kompresora pompki oleju i też kompresji sprezynia tloka, bo sterownik strojony jest do 100% sprawnego silnika a słabszy silnik może sobie nie poradzić z zaprogramowanymi dawkami... Jak będziesz miał czym sprawdzic to podaj co i ile cisnienia bije z tego.co podałem. Stawiam na kompresor. Spróbuj ominąć swój kompresor w skuterze i podać cisnienie jakimś innym urządzeniem kompresujacym powietrze i podać te 7 lub 7.5 bar. Jeżeli nie odpali to niestety, przykro mi. Innym wyjściem jest wyczytać błędy z kompa lub je wyczyscic. Umiesz wykrecic wtrysk? Jak tak to napisz a powiem Ci jak sprawdzic czy podaje on tą "mgiełke" z paliwa.
Edit: kopresor wykrecic można też i wyczyścić. Bo z tego co napisałes w pierwszym poscie to na bank on lub zapieczieczony wtrysk który trzeba ostro przegonic jak tylko odpali ci skuter. :) powodzenia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy