Dzisiaj jest 15 lut 2025, 16:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lip 2014, 23:03 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Cześć, ostatnimi czasy mam problem z moim Vaporem. Kilka dni temu wyczyściłem i wyregulowałem z kumplem gaznik. Oczywiście poprawiły się nie co osiągi i tak było cały jedeń dzień. Dwa dni po wyczyszczeniu wsiadłem i pojechałem się przejechać i odczułem coś dziwnego. Zipp rozpędza się od 0-40 bdb, a od 45 już jest zancznie gorzej.. V-max to 60-65 km/h( dodam że przez czyszczeniem vmax był 75 km/h i nawet wiecej po wyczyszczeniu przez jeden dzień tak samo było) Przy tych 60 czuć tak jakby troche szarpanie, jakby miał jakąś blokade... :evil: Sprawdzałem przekładnie( wariator, pasek, rolki, slizgi itd..) \karter wyczyszczony, nowy olej zalany, świece też sprawdziłem i ma kolor kawy z mlekiem.. Nie wiem o co chodzi.. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :wink:

EDIT: Dzisiaj chciałem podjechać kawałek przepalić skuter i było znów to samo vmax 60.. postawiłem skuter dosłownie na godzine wsiadam normalnie odpaliłem i przyspieszam do 40 i czuje spadek mocy i Zipp zaczął sam zwalniać i z 40 zrobiło się nagle 20 na godzine i strasznie zamulał zatrzymałem się na chwile po czym zgasł..Nie wiem juz o co chodzi i nerwy mi puszczają.. Czy któś wie co to możę być?! :evil: Prosze pilnie o odpowiedz... :<


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 lip 2014, 9:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Jak nie umiesz czyścic gaźnika to się za to nie bierz . Na 100% to jest wina gaźnika mozliwe że podczas czyszczenia zle go wyczyściliście albo zostało wam na nim trochę wody . Dysza mogła się ponownie zapchać przez ten syf ... Albo popełniłeś bład przy regulacji i go zalewa możliwe też że uszkodziłeś ssanie i jezdzisz na otwartym i go zalewa .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 10:15 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Sosna97basic pisze:
Jak nie umiesz czyścic gaźnika to się za to nie bierz . Na 100% to jest wina gaźnika mozliwe że podczas czyszczenia zle go wyczyściliście albo zostało wam na nim trochę wody . Dysza mogła się ponownie zapchać przez ten syf ... Albo popełniłeś bład przy regulacji i go zalewa możliwe też że uszkodziłeś ssanie i jezdzisz na otwartym i go zalewa .



Gaznik był raczej dokładnie wysuszony i wyczyszczony. Robiłem to nie tylko z kumplem ale i osobą która się na tym zna... Powiedział że to dobre ustawienie i rzeczywiście przez jeden było dobrze. Na mieszance ustawiony na 2,5 obrotu i trzymał w granicach 1800-2200 obrotów. To raczej nie ssanie i nie jeżdze na otwartym, nie sądze żeby było uszkodzone czy coś. Czy 2,5 obrotu na mieszance to dobre ustawienie? Jak byś mógł opisać jak go dokładnie ustawić i wyregulować byłbym wdzięczny. Z góry dziękuje i czekam na odpowiedz. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 11:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Przeczytałem jeszcze raz ten post i przypomiało mi się ze kiedyś miałem podobnie z tym szarpaniem to tak jakby coś go blokowało to u mnie była do wymiany świeca mimo że była prawie nowa i dawała dobra iskre droga była bo z sklepu ze skuterami a potem kupiłem w samochodowym swiece NGK i problem zniknął . Ale u ciebie to może być też przytarty cylinder , słaba kompresja .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 11:19 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Obstawiałem też cylinder czy tłok. Słuchaj świece mam dobrą ale dla sprawdzenia zmieniałem na nówke NGK bo akurat kumpel miał nową nie otwieraną na stanie i to samo było.. I własnie jak dojdzie do tych 60 to tak jabky miał blokade dalej nic.. nawet jak lekka gorka byla rozpedzil sie do 68 i zwolnil do 60 znów sam.. już nie wiem co to może być.. a tak w ogóle sprawdzałem iskre i jest dobra * świeca kawa z mlekiem * Już nie mam pomysłow jedyne własnie co obstawiałem to cylinder.. a co z ustawieniem? Mógłbyś mi powiedzieć czy te 2,5 obr. na mieszance jest dobre czy zmienić? :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 11:27 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Macek99 pisze:
Mógłbyś mi powiedzieć czy te 2,5 obr. na mieszance jest dobre czy zmienić? :ups:
tego nie wie nikt ,każdy skuter inaczej reaguje na regulację, sam musisz do tego dojść metodą prób.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 11:55 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Domyślam się.. ale jak ustawiony jest na 2,5 to elegancko trzyma obroty w granicach 1800-2000 obr/min. :wink:

-- 20 lip 2014, 12:53 --

Czyli może być to przytarty cylinder?? A i jeszcze jedno raz jechałem na połowie manetki z górki standardowo 60 i cały czas tyle jechałem i jak zjeżdżałem z górki , Zipp przyspieszył do niecałych 70km/h i sam zwolnił znów do 60.. nie dodawałem gazu ani nic bo po prostu nie chciałem katować tylko pod wpływem górki przyspieszył i sam zwolnił... :evil:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 13:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Hmm spróbuj z inna mieszanka i sprawdz czy nie łapie lewego powietrza . Najgorsze co mogło się stać to cylek do wymiany a jeszcze powiedz jaki masz cylinder serie czy inny chiński czy markowy i ile masz przejechane ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 20:16 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Seria. Nic nie było przerabiane.. przebieg 4190.. Sproboje mieszanke na 4 ustawić lub na 3,5. Chociaż normalnie było ustawione na 8 obrotów ale nie trzymał często obrótów i gasł a na 2,5 jest dobrze. Sprawdzałem i nie łapie lewego powietrza.. Obstawiam cyylinder jak już coś ale juz sam nie wiem.. Dzięki za odpowiedz. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 21:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
8 obrotów to jest kolosalnie dużo , miał za słabą mieszankę wiec to może być przyczyną zużycia cylindra a przebieg też na to wskazuje chociaż niektóre chinskie cylindry potrafią nawet 20000 najechać mój też dużo wytrzymał 8000 i nadal w dobrym stanie jest ale i tak zmieniłem na 80ccm . Lecz wiekszość chinskich 4t poddaje się przy 2500km .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 22:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
Najlepiej będzie rozebrać cylek, posprawdzać zawory/głowice, gładź cylindra, tłok i pierścienie organoleptycznie ;)

Te oryginalne chińskie cylki które siedzą od nowości nie są takie złe, mi wytrzymał ponad 10tyś km ;p
dodam też, że chińczycy nie poskąpili, bo w moim skuterku seryjny cylinder miał 47mm :) 5tyś km jeździł z blokadą na przepustnicy, a po odblokowaniu była rakieta porównywalna z airsalem ;)




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 22:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Sosna97basic pisze:
8 obrotów to jest kolosalnie dużo , miał za słabą mieszankę wiec to może być przyczyną zużycia cylindra a przebieg też na to wskazuje chociaż niektóre chinskie cylindry potrafią nawet 20000 najechać mój też dużo wytrzymał 8000 i nadal w dobrym stanie jest ale i tak zmieniłem na 80ccm . Lecz wiekszość chinskich 4t poddaje się przy 2500km .



Być może to jest ta przyczyna bo 4000 km zrobione było na ustawieniu 8 obr. w mieszance.. Teraz jak wspomniałem jest 2,5 i jest dobrze. Nie wiem czy sam sobie z tym poradze czy zaprowadze Zippa do mechanika. Chyba lepsze wyjście jest z mechanikiem bo nie mam z tym doświadczenia, nigdy tego nie robiłem. A jeśli to cylinder to jaki polecasz? ( chodzi mi oczywiście o 50) :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 23:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Nie oddawaj skutera do mechanika ! Ci mechanicy to banda złodziei , takie dzieci co się dorwały do motorynki i myślą że wszystko zrobią zapłacisz min 500 zł za coś co zrobisz sam w 1 dzien za 30-100zł . Naprawdę uwierz mi że warto to zrobić samemu ponieważ , wiesz jak to jest zrobione , wiesz jakie częsci masz wsadzone , nie zrobisz tego na odpierdol , zyskasz doświadczenie i na przyszłość będziesz wiedział . Ja pierwszy raz jak wymieniałem też się bałem ale wszystko przebiegło tak jak powinno i okazało się że konstrukcja tego silnika jest jak budowa cepa . Jest na YT bardzo wiele poradników które w razie wątpliwości ci pomogą . A co ci mogę polecić to zależy od twojego budżetu i od tego jaka pojemność chcesz . Ja osobiscie polecam Firmę MCN z allegro ostatnio kupiłem zestaw głowica cylinder zawory dysza główna i swieca za 120 zł pojemność 80ccm . Ale możesz także kupić sam cylinder z tłokiem dowolnej wielkości za 40-60 zł z allegro ale jak chcesz wytrzymałe to weź te MCN za 60 zł . Te najtańsze noname albo jakaś china się szybko rozpadnie . Ja podobny zestaw do tego http://allegro.pl/glowica-kpl-4t-80ccm- ... 53093.html jestem zadowolony ale to już 80 ccm dużo wiecej mocy przy tym jest jak chcesz zostać na 50 ccm to polecic ci mogę http://allegro.pl/cylinder-4t-50ccm-rom ... 52889.html . Ale niech się jeszcze inni wypowiedzą niektórzy uważaja ze firma MW jest dobra .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lip 2014, 23:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Firma WM nie jest producentem części tylko dystrybutorem i sprzedawcą. Części sa sprowadzane głównie od producentów firm,chińskich,tajwańskich .Jedne części są dobre a inne fajans,zależy co kupujesz,sprzedają je firmując swoim logo WM ,firma jest polska




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 9:55 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Sosna97basic Wiem jak jest z tymi mechanikami potrafią zrobić gorzej niż było wczesniej. Miałem taką sytuację już raz, że było gorzej niż wcześniej. Najgorzej się za to zabrać, ale jak się już w to zagłębi to nie jest takie trudne i fakt, że zyskuje się sporo doświadczenia i jak coś się spierdzieli to sam moge to niskim kosztem naprawić. Jak już coś intersuje mnie zestaw 50ccm, nie chce przerabiać na 70 bo wiem że i tak osiągi z tego co widać na 50ccm są naprawdę niezłe. Żadnego noname/chiny nie wezme.. Z budżetem nie ma problemu , mam na to kase, bo chce żeby to w końcu jezdziło jak powinno. :evil: Poszukam jeszcze cylindrów i części którę są potrzebne do całego zestawu. Dzięki wielkie za pomoc.. :wink: Teraz jak będę miał troche czasu będę musiał się zabrać za to i już. Będę pisał jak coś, jak nie będę czegoś wiedział tutaj. A jeszcze jedno czy z MCN można dorwać zestaw 50ccm? :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 11:21 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
MCN-Taiwan ,więc od chiny daleko nie odbiega.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 11:37 
*

Rejestracja: 17 lip 2014, 10:05
Posty: 26
Pojazd: Zipp Vapor II
Mam pytanie jeszcze jedno czy musze również wymieniać głowicę przy zmianie cylindra :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 11:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
jesli założysz cylinder 50 lub 65 ( nawet wiekszość 72ccm ) nie musisz zmieniać głowicy i innych rzeczy wystarczy ze założysz nowy cylinder wraz z tłokiem . Jesli masz dużo pieniedzy i chcesz długo pojeździć to kup jakiś firmowy (markowy wyprodukowany w europie ) cylinder na mielochu chociaż osobiście jestem przeciwny takim rozwiązaniom STAGE 6 POLINI HEBO nawet nie wiem jaka firma produkuje cylindry do chinczyka wiec podałem przykładowe . Ale to wydatek 500 zł za sam cylinder a na moje lepiej kupić cylinder 50 ccm MCN za 60 zł w razie padnie po tych 5000 km to wymienisz a taki firmowy dużo lepszy nie jest .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 12:07 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sosna97basic pisze:
Ale to wydatek 500 zł za sam cylinder a na moje lepiej kupić cylinder 50 ccm MCN za 60 zł w razie padnie po tych 5000 km to wymienisz
i tu się z tobą zgodzę ,podałem tylko kraj produkcji.

Sosna97basic pisze:
a taki firmowy dużo lepszy nie jest .
a tu już się nie zgodzę,za ceną idzie też jakość wykonania i materiały z których produkt został wykonany




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 12:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2013, 20:04
Posty: 107
Pojazd: Zipp Basic
Hmm te cylindry MCN według mnie są bardzo dobrej jakości może nie tak dobrej jak te markowce ale ile wiecej wytrzymają te markowe ? nawet jesli wytrzymają 3 razy więcej to i tak wyjdzie taniej te MCN . A jesli się jeździ z głową czyli nie jeździsz na sucho bez oleju to nawet te najtańsze za 30 potrafią bardzo dużo wytrzymać znajomemu 7000 taki cylinder wytrzymał . A wątpię żeby ktoś robił w sezonie ponad 7000 km . Chociaż nie miałem markowego cylindra wiec moje tezy są oparte o informacje znajomych o internet i o zaprzyjaźnionego mechanika . 4t w porównaniu do 2t się tam mocno nie grzeje wiec cylindry nie są zbyt mocno obciążone .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy