Dzisiaj jest 25 lut 2025, 0:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lip 2014, 22:12 
*

Rejestracja: 03 maja 2014, 12:48
Posty: 9
Pojazd: NRG MC3 PJ
Witam,

Ostatnio przerobiłem swojego PureJeta na gaźnik. W sumie dużo roboty nie było. Ale mam teraz problem, bo skuter ładnie przyspiesza, ma powera tak do 45 km/h a później go jakby odcina i jedzie max 55-60. Gaźnik ma 17,5 z dyszą 65 (próbowałem też 70, 80 ale jest to samo, a na 53 w ogóle nie chce się wkręcić i przerywa). Czasami nie chce też odpalić a jako przyczynę ustaliłem znikomą dawkę paliwa (jest zamontowany kranik podciśnieniowy RMS; gdy nie odpala to ciągnę wężykiem paliwo i wtedy zapala).

Pytanie czy może rozglądać się za dyszą 60 albo próbować regulować proporcje paliwo-powietrze poprzez ustawienia iglicy? Być może go zalewa lub dusi (bardziej wygląda na to drugie choć w zasadzie nie wiem jakie sa objawy jednego i drugiego). Albo po prostu to podciśnienie nie daje rady przy wiekszej predkosci i nie podaje wystarczająco paliwa?

Świece wypala na ciemny brąz (choć nie ma 100% pewności bo to nie była nowa świeca a już okopcona na czarno - teraz jest ciemnobrązowa)

Z góry dzięki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 lip 2014, 22:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Świecę wyczyść szczotką stalową i przejedź kilka km. Iglicę daj na środek i od tego zacznij regulację.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2014, 0:46 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ogólnie to kranik masz sprawny?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2014, 8:43 
*

Rejestracja: 03 maja 2014, 12:48
Posty: 9
Pojazd: NRG MC3 PJ
Kranik kupiłem nowy firmy RMS. Ale możliwe że wężyk coś knoci bo od kranika jest grubsze wyjście niż od gaznika. Scisnalem od strony gaznika opaska termokurczliwa.

Jeszcze jedna ciekawa rzecz. Zaraz po odpaleniu skuter jest jakby silniejszy. Ladnie go ciągnie aż do 70-75 km/h. Natomiast jak zwolnienia to już drugi raz tak nie pojdzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2014, 9:01 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Sprężynę centralna wymieniales moze?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2014, 13:11 
*

Rejestracja: 03 maja 2014, 12:48
Posty: 9
Pojazd: NRG MC3 PJ
Hm, faktycznie wymieniłem sprzęgło na inne bo mam dwa ale na tych dwóch miał podobny v-Max w okolicach 90-95 na wtrysku. Nie wiem czy gaźnik coś w tej kwestii zmienia.
Dzisiaj bawiłem się ustawieniem iglicy i na każdym szczeblu jest tak samo. Różnicą jest taka że jak dam ja wyżej to mogę więcej śruby od powietrza odkręcić i go nie dlawi.

I jeszcze jedno: przytkalem wlot powietrza przy filtrze i jak ruszyłem pierwszy raz to ladnie mnie porwalo i rozpedzilem się do 90. Później już było słabiej i słabiej i znowu mogłem jechać Max 55.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2014, 15:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Skoro po rozgrzaniu jest gorzej to centralka mięknie. Załóż oryginalne sprzęgło i zobacz czy będzie llepiej.




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 18:50 
*

Rejestracja: 03 maja 2014, 12:48
Posty: 9
Pojazd: NRG MC3 PJ
Wymieniłem sprzęgło ale jest dokładnie tak samo.

Natomiast jest Nowy trop. Być może to coś z elektryka. Podczas jazdy gdy rozpedze go do 70-80 km to zaczynają wariowac kontrolki (mruga silnika i włącza się tez oleju). Dodatkowo nie działają czasami kierunkowskazy a z tego co wiem przerywacz jest w regulatorze napięcia. Dzisiaj zmierze napiecie. Jeśli to nie on to być może iskrownik bo leżał trochę czasu jak skuter był rozebrany i może miał kontakt z woda lub benzyna... Myślę tak bo skuter po dłuższej jeździe ma problemy z wkreceniem się na obroty a czasami w ogóle nie chce ruszyć (jest tak tez zaraz po odpaleniu ale kija po 30s). Możliwe tez ze kranik nie daje mu wystarczająco paliwa bo to podciśnienie jakieś kiepskie jest (czasami nie odpala a jak pociągnie ustami benzynę to od kopa)

A wy co myślicie?

-- 07 sie 2014, 19:50 --

Troche zaktualizuje temat.

Wymieniłem regulator napięcia, teraz prąd ładowania wynosi 14,8V na wysokich obrotach (na starym max 13,5V). Natomiast na niskich, kóre są śmiesznie niskie (wskazówka minimalnie powyżej 0 -przejdę do tego dalej) prąd ładowania jest tak słaby, że akumulator się rozładowuje a światła świecą bardzo słabo. Zauważyłem, że kierunkowskazy działają, gdy akumulator jest naładowany i ma ładowanie podczas jazdy, a gdy stanę na chwilę to przestają. I ciekawe, że wskazówka od temperatury jest podczas postoju na 2/5 skali a jak dodam gazu to jest na 1/2 skali. Czyżby za duży prąd?

I teraz tak: skuter na chińskim gaźniku 17,5 jeździł kiepsko, po krótkiej jeździe już nie chciał się wkręcać na obroty, jakby go dusiło (mimo na maks zakręconej śruby od powietrza a przy odkręconej choć trochę nie wkręcał się w ogóle, nawet zaraz po odpaleniu). Regulacja iglicy też nic nie dawała. Po zmianie gaźnika na Webber o średnicy gardziela 12 było dużo lepiej. Chętnie wkręca się na obroty, ale tak do 7 tys. przy starcie a przy prędkości 30-40 km/h już maksymalnie do 6 tys. Na ciepłym jak wcześniej pisałem ma jeszcze mniej ochoty na wkręcanie i jest o jakieś 40% słabszy. Ale jeździ.

Problem 1. Dlaczego nie moge wyregulować niskich obrotów? Nawet na maks wkręconej śrubie skuter chodzi tak samo (obroty w granicach 200-300), różnica jest dopiero gdy przekręce manetką - wtedy nie chce z nich zejść. Gdy natomiast wyreguluje linke gazu na 2 tys. obr. to wtedy mimo maksymalnego odkrecenia sruby od obrotow, skuter nie schodzi z nich po dodaniu gazu i jego dopuszczeniu.

Problem 2. Już wspominany. Dlaczego słabnie po rozgrzaniu? Tutaj ważne informacje: cylinder po szlifie, założony tłok PowerForce. Przejechane na nim już 250km. Nie wydaje mi się aby tłok puchnął, bo na wolnych chodzi po rozgrzaniu równo (nawet na tak niskich!) a przecież wtedy powinien zgasnąć; jeżdzę bez termostatu, bo stary był zepsuty (założę na dniach), ale to nie powinno wpływać na osiągi po rozgrzaniu chyba? Po prostu obieg wody jest cały czas.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2014, 0:23 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Co do problemu nr2 to musisz zmienić sprężynę dociskową. Problem nr1, to jakie masz dyszki w tych gaźnikach? Wina też może leżeć po stronie chińskiego gaźnika, bardzo kiepskie one sa.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy