Dzisiaj jest 28 lis 2024, 17:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lip 2014, 23:02 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Witam. kupiłem apkę sr 50 1997. Kompresja 9.5 bara na rozruszniku 10.2 na kopniaku
vmax 55, z górki 65, podzespoły podejrzewam, że seria. Co na początek wymienić/wyregulować
skuter do 50 rozpędza się ponad 30 sekund.

silnik minarelli LC
Tłumik LEOVINCE TT HAND
gaźnik seryjny wygląda na 12mm
kolor świecy dobry, kawa z mlekiem
obroty max tak na ucho koło 7 tys.
skuter rusza na niskich obrotach, wraz ze wzrostem prędkości rosną też obroty

Myślałem, żeby dac lżejsze rolki, może jakieś twardsze sprężynki na sprzęgle?

Chciałbym uzyskać rozsądne spalanie, prędkość ok 80 i przyspieszenie cenne w korkach.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 lip 2014, 23:06 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Najpierw zajrzyj do napędu i będziesz widział czy już coś nie kończy żywota.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2014, 23:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
7k rpm max? już 4t ma większe, rolki testowe kup chyba że wiesz jakie masz teraz dokładnie ile gram. Bez grzebania nie ma osiągów, sprężynki średnie, rolki tak lżejsze niż teraz masz o ok. 1-2g ale to musisz testować na różnych żeby było idealnie, i tak jak wyżej ^^ spójrz czy są progi na wario, a może sprzęgło zjechane, pas zjechany




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 9:33 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
zamówiłem już blokadę wariatora jak przyjdzie jutro albo w poniedziałek to się zabieram do roboty.
Sprężynki srednie to +1000 czy +1500 obr?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 14:39 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie baw się w żadne sprężynki top racing lub none name bo się sparzysz,jak już to jakieś firmowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 20:06 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
Sprężynki białe malossi będą fajnie się zgrywaly. Lecz lepiej abyś powiedział czy zagladales do przekladni i jak z czesciami jak Ci radzono wyżej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 20:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Kolego^^^ przekładnia a napęd to są dwa odrębne pojęcia, jak ma zajrzeć do napędu? jak czeka na blokadę wariatora?,myśleć-później pisać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 20:28 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
Kolegoo mówiąc przekladnia każdy wie, iż nie chodzi mi o lukniecie do kół zebatych. Ja tak tak nazywam ten układ przeniesienia napędu,.zresztą nie tylko ja tak piszę więc i się ode mnie odwal. Jak masz jakąś uwagę dlaczego nie podzielisz się z nią ze mną w prywatnej wiadomośc tylko robisz tutaj z siebie nie wiadomo kogo? Przekladnia jak sama nazwa wskazuje coś przekłada, czy nie jest tak? A co do blokady to przyznaje niedoczytalem, ale trochę zabalowalem i nie było mnie parę dni na forum dlatego na szybkiego czytam temat i tak wyszło. Heh nie odpisuj tylko jakąś "ciętą" ripostą co do mojej wypowiedzi bo chyba teraz sam rozumiesz że nie do końca miałeś rację z tym " pouczeniem" mnie. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 20:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jak się nie ma pojęcia co to jest napęd silnika a co napęd przekładni to takie lapsusy ciągną temat w nieskończoność,możesz to sobie nazywać jak chcesz byle by to było zrozumiałe dla innych i nie wprowadzało dwuznaczności bo to sieje zamęt .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 21:02 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
Lub takie niedowartosciowane "lapsusy" za wszelką cenę chcą pokazać jacy to są wielcy na forach. Powiedz mi jaki zamęt wprowadziłem bo nie rozumiem. Przyje.... Się do mnie o tą przekładnie tylko co to zmienia. Niby dużo postow nabitych a jednak nie zauwazyles ile osób tak nazywa te "mechanizmy" pod pokrywa przekładni . Przekladnia. Ktoś sztywno Ci wyjaśnił za młodu co to jest ijest i bronisz tych prawd jak nie wiadomo co. Mechanizm przekladajacy coś na coś można nazwać przekladnią. Czy ja tym kogoś demoralizuje? Stary... pewnie że nie wiem co to przekladnia ani napęd bo nigdy nie rozbieralem żadnego silnika ani na oczy nie widzialem skutera. Przecież Ty dobrze o tym wiesz bo znamy się bardzo dobrze. Pff.. Proszę nie bądź smieszny :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 21:28 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Co sie rzucasz? równie dobrze możesz nazwać to reduktorem twoja sprawa,pewnych przyjętych pojęć w mechanice się nie zmienia,zapraszam do zapoznania się z literturą fachową typu Mały poradnik mechanika w dwóch tomach..Wulgaryzmy zostaw dla kumpli ,bo ja nim nie jestem a z tymi odzywkami to długo na tym forum nie zagościsz.,takich chojraków tu były już dziesiątki i zniknęli tak szybko jak się pojawili.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 18:05 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Witam. Odkręciłem wreszcie sprzęgło i wariator.
Rolki dałem 4.3g, bo takie znalazłem, przyspieszenie nieco lepsze, ale skuter nie bujnie się powyżej 35. Kiepsko, wydaje mi się, że trzeba zmienić sprężynę centralną w sprzęgle, bo jest oryginalna, 16 letnia.
Objawy są takie, że na samym początku wchodzi na obroty ruszy do tych 30 i przy 30 obroty spadają, a skuter nie ma siły ciągnąć. Pasek jest napięty, szerokość 15,7 mierzona sówmiarką.
Mam żółte sprężynki sprzęgła. Czy one by coś pomogły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 18:20 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
16letnia centralka powinna już dawno zakończyć żywot w hucie. Sprężynki odpowiadają tylko za start skutera , z jakich skuter startuje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 19:12 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
czyli jak wymieniłbym sprężynki na twardsze, to skuter ruszy mi z wyższych obrotów, a podczas jazdy obroty i tak spadną?
Znalazłem białą sprężynę malossi czy taka będzie dobra do aprilki?
z tego co czytałem to +7% więc zapobiegnie ślizganiu się paska, a nie zwiększy drastycznie spalania i oporów tarcia...

Potem do tej sprężynki dobiorę rolki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 19:25 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Malossi biała jest sprężyną miękką ale minimalnie twardszą od seryjnej.
Sprężynki odpowiadają za start, np.masz sprężynki średnie które łapią dajmy na to z 5000-6000 tyś. obrotów, i z takich obrotów startujesz,skuter ma tkzw buta na starcie,podczas jazdy nie wyczujesz spadku obrotów bo to odbywa się płynnie ,wraz ze spadkiem prędkości spadają też obroty,nie dochodzi do rozszprzęglenia sprzęgła z dzwonem ,dopiero gdzieś przy prędkości 20-30km/h lub zahamowaniu.,ten start można regulować jeśli masz sprzęgło z regulacją naciągu sprężynek,
Skuter wtedy startuje jeszcze z niższych obrotów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 19:39 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Dziękuję bardzo, że mi wytłumaczyłeś co i jak. Generalnie domyślam się, że biała jest niewiele twardsza od seryjnej, ale obawiam się, że moja 16 letnia może być dużo bardziej miękka od seryjnej, poprzez zmęczenie materiału i poddatności na odkształcenia. Bo z malossi jest biała i ew. Żółta +40%
wcześniej miałem kymco bet&win 2tLC właśnie z białą sprężyną malossi i rolki 5.4grama i nigdy mi się pasek nie ślizgał i na seryjnych częściach jechało to ponad 80. Dla mnie było idealnie, na miasto wystarczająco.

Odbiegając od tematu zapytam o taką rzecz: czy warto przed regulacją napędu zmienić zawór membranowy na nowy, bo zapewne jest oryginalny, zakładając, że płytki są nieszczelne dużo daje zmiana tego zaworu? Skuter pali od pierwszego kopa, ale ma trochę problem z utrzymaniem równych obrotów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2014, 19:52 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Warto zajrzeć do tego zaworu bo nieszczelność na płytkach powoduje większe spalanie,problemy z regulacją gaźnika i w efekcie zalewanie cylindra i problemy z odpaleniem,a falowanie na obrotach może też oznaczać że skuter łapie lewe powietrze np. przez uszczelniacze,króciec ssący,łączenie karterów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 9:26 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Więc tak:
zawór miał prześwit wymieniłem go na tec sport z mielocha, założyłem malossi multivar bez pierścienia blokującego, bo mój wariator był wyślizgany do tego stopnia, że pękły 2 korytka w których rolki chodzą. zmieniłem sprężynę na białą, rolki są 7gram. Sprzęgło rozebrałem, nasmarowałem wszystko złożyłem elegancko i vmax teraz wynosi 45km/h. Skuter pali 5L/100 więc do gaźnika nie zaglądam, ale nie wydaje mi się, żeby dysza była za mała. Wymieniłem jeszcze simering na wale od strony wariatora.

Gdyby nie kompresja 10 bar to pewnie wyremontowałbym silnik. Zaznaczam, że kolor świecy jest ciemnej kawy, więc raczej meiszanka jest prawidłowa. W tłumiku leovince TT blokada zdjęta, w króćcu była zwężka więc kupiłem nowy. Moduł nie słychać, żeby odcinał, więc nie wiem co jest nie tak. A i czyściłem jeszcze filtr powietrza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 10:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
spróbuj na 6g, co do spalania to za duże więc lepiej zajrzyj do gaźnika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sie 2014, 14:10 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
dzisiaj zamówię rolki 5.75g, zobaczymy jak będzie to latać. Zauważyłem jeszcze, że gdy podczas pracy minimalnie ruszę ssanie skuter od razu gaśnie. Odpala oczywiście elegancko na ssaniu. Teraz wymieniłem ten zawór może spalanie spadnie. dziwnie to się zachowuje, tak jakby nie miał mocy. Jak się z górki rozbuja, to leci te 60 i na prostej trzyma tą prędkość, ale pod górkę ledwo 40.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy