Dzisiaj jest 29 lis 2024, 13:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Doczyszczę cylinder i tłok porządnie i pojeżdżę na tym co mam do października, przez zimę się powymienia co trzeba, bo żal mi jak do końca wakacji będzie stał. W napędzie już nie będę grzebał, wymienię pierścienie, dokupię uszczelki i spróbuję znaleźć oryginalny gaźnik do tego skutera, jeżeli nie będzie poprawy to się na zimę pomyśli.

Jak go złożę to napiszę czy czuć zmiany.

Swoją drogą kiedyś mi kapała czarna ciecz z okolic.. silnika, okazało się że epicentrum znajduje się w pobliżu pompki oleju, wytarłem i spokojnie jeździłem, a teraz po rozebraniu znowu cała pompka w tej cieczy + spód pokrywy wentylatora magneta. Posprawdzam wszystkie wężyki.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 sie 2014, 13:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zobacz czy za magnetem simer na wale nie puszcza.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Do tego zabiegu muszę odkręcić magneto?

Znalazłem taki gaźnik w mielochu: http://shop.mieloch.pl/gaznik-mikuni-ty ... 4436.bhtml

Mój jest Mikuni 12mm i ssanie inaczej wygląda. Będą kompatybilne? Na jakie parametry patrzeć przy kupowaniu nowego? (parametry w sensie dopasowanie, nie tuning)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 14:01 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Luteres pisze:
Do tego zabiegu muszę odkręcić magneto?
Tak.
co do gaźnika to porównaj tylko wtyczki czy są takie same[obudowy ssania mogą się różnić ]działanie nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 14:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Tylko wtyczki od ssania? Żadnych otworów nie mierzyć?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 17:59 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tylko wtyczki, reszta pasuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 20:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Do magneta również trzeba specjalistycznych narzędzi, więc teraz to wytrę i się na zimę to zrobi. Przy demontażu gaźnika dowiedziałem się, że nie posiadam gaźnika Mikuni 12 tylko jakieś dziwactwo Thenzghoung (jutro dam poprawną nazwę) - przy okazji dowiedziałem się, że mam coś z kranikiem, bo paliwo z przewodu leciało i leciało, więc zebrałem do kanistra. Czy kraniki mają jakieś wymiary, czy każdy jest taki sam?

Gaźnik prawdopodobnie kupuję ten: http://olx.pl/oferta/gaznik-mikuni-16-m ... df5ac99cd3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 23:25 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Porównaj swój kranik z tymi z allegro ,ale przypuszczam że to będzie typowy kranik podciśnieniowy paliwa skutera 2t
Mikuni bardzo dobre gaźniki ,sam na takim jeździłem na serii,ale później sprzedałem bo zmieniałem cylek na większy i był mi potrzebny większy.Z opisu twoich usterek wynika że silnik by musiał przejść gruntowny remont.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2014, 7:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Hm.. Gruntowny remont nie brzmi tanio.. Nie tego się spodziewałem kupując skuter z przebiegiem 2000 km. Czy to możliwe, że jazda na zbyt bogatej mieszance przez 1500 km wpłynęła na to, czy prędzej licznik był kręcony?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2014, 11:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W chińczykach to norma w nowych salonowych od 1500-2500 już zaczynają szwankować części,jeśli nikt z tym nic nie robił to masz kumulację.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2014, 19:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Gaźnik to "Tungsheng".. Jedyne co znalazłem to to, że to firma produkująca ubrania (kiedyś coś czytałem, że firmy z ubraniami z Tajlandi produkowały części do skuterów).. Bynajmniej warto go wymienić :P

Prawdopodobnie jutro zostanie do mnie wysłany nowy gaźnik, przejdę się po pierścionki i uszczelki. Czy uszczelka od pokrywy napędu jest bardzo potrzebna? Trochę mi się postrzępiła, a z resztą bardzo ciężko się zakłada pokrywę napędu gdy trzeba trafić w tą uszczelkę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2014, 6:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Osobiście już dawno tej uszczelko nie mam,jeżdzę bez i nic złego się nie dzieje
Kiedyś miałem ją przyklejoną tylko do karterów na silikonie wysokotemperaturowym,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2014, 16:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Dobra, a więc tak..

Gaźnik przyjechał wczoraj, wszystko cacy tylko ma dyszę 50. Znalazłem kupca na wiatrówkę i powinno wskoczyć do kieszeni 500zł. Teraz tak.. Próg u speca był sprawdzony - powiedział że na tym co jest mogę jeździć (w zimę planuję głębsze wymiany), więc zaufam mu (chociaż też mam takie zdanie). Pierścienie zamówione, uszczelki zamówione, rolki 4,5g zamówione, dysza 65 zamówiona, jutro będę zamawiał wydech. No i tutaj problem - prawdopodobnie będzie to Tecnigas Next-R i na mielochu jest multum identycznych Next-Rów, które różnią się tylko i wyłącznie detalem, ale nie ma podanych żadnych wymiarów..

1. Po czym mam dojść, że będzie pasował np. ten wydech
http://shop.mieloch.pl/wydech-tecnigas- ... 6417.bhtml

a nie ten
http://shop.mieloch.pl/wydech-tecnigas- ... 2710.bhtml

albo ten
http://shop.mieloch.pl/wydech-tecnigas- ... 9919.bhtml

2. Czy sprężynki sprzęgła i sprężyna centralna mają zawsze takie same rozmiary, różnią się tylko producentami i % twardości? Chciałbym do poniedziałku mieć wszystko zamówione, żeby w piątek już jeździdłem szaleć..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2014, 17:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wydech nr 3 będzie pasował.Centralki i sprężynki się różnią w zależności jaki model silnika jest zastosowany. Szukaj zawsze części pod silnik minarelli leżące 50cc= Yamaha Aerox itp. Na Mielochu w opisie jak występuje jakaś część pasująca do skuterków Yamaha 50cc to możesz brać. Jedynie musisz uważać żebyś nie kupił wydechu lub cylindra z verticala bo to jest silnik z położeniem cylindra stojący.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2014, 10:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
OK, tak właśnie myślałem, że to ten 3, bo ma mocowanie najbardziej podobne do obecnego. To jeszcze pytanie o sprężynki..

http://shop.mieloch.pl/sprezynki-sprzeg ... 5853.bhtml

Według opisu sprężynki "załączą oryginalne sprzęgło w okolicach 5500obr/min. " Czy to chodzi o to, że skuter rusza przy 5500? Mój obecnie rusza przy 3000. Jakie korzyści są z ruszania przy 6000, a jakie przy 3000? Jakie kupić pod Tecnigasa Next-R? Nie widziałem zbyt dużo setupów z samym tecnigasem, jeśli ktoś już go ma to ma cylek 70 (chociaż podobno tecnigas jest do serii) i mówią o sprężynkach średnich. Polini widzę wszędzie są polecane, wziąć czarne czy zielone z powyższego linku? Wyczytałem, że zmiana głównej sprężyny nie jest niezbędna, jeśli to prawda to nie będę jej kupował.

EDIT:

Po dłuższym studiowaniu internetu chyba wezmę te czarne +20%, chcę żeby sprzęgło przeżyło bez wymian 2 latka, jeśli będę wymieniał sprzęgło to dopiero wtedy kupię twardsze sprężynki. Czy to dobry pomysł?

EDIT2:

Skuter złożony i... nie pali. W ogóle. Kompresja bardzo słaba, świeca... sucha. Wlałem paliwa do cylindra i coś tam pomruczał i zgasł. Wczoraj brakło czasu, dzisiaj poszukam winowajcy. Skłaniam się ku tezie, że kupiłem gaźnik bubel :/ Oby nie.

EDIT3:

Paliwo dochodziło do gaźnika, ale do świecy już nie. Spróbowałem odpalić skuter na starym gaźniku z elementami nowego (w końcu mój stary gaźnik to podróbka "nowego") i co? Odpalił skubany.. Czyli gościu mi wcisnął niesprawny gaźnik.. Nie będę się kłócił o te 45zł, z resztą kilka części mi brakowało do Tungshenga. Po tym jak odpalił zostawiłem go na kilka godzin i co? Nie odpala, nic a nic.. Bez kluczyka kopnąłem parę razy, odpaliłem ze startera i działa bez problemów.

1. Co może być przyczyną? Ssanie, a raczej jego brak?

Założyłem Tecnigasa, wybiłem zwężkę, pojechałem na fabrycznym napędzie i.. że tak powiem... tragedia. Owszem, brzmi przepięknie, ale do 20 okropny muł, w sumie w ogóle jest okropny muł, max jaki leciał to 78 (przedtem koło 75), pod górkę z pasażerem ledwo ruszył. Przy +65 czuć ogromne wibracje na całym skuterze.

2. Co może być przyczyną drgań? Znalazłem, że krzywy wariator, dzwon itd., tylko przed zmianą wydechu (i pierścieni) nic takiego nie miało miejsca.

3. Zakupiłem zielone sprężynki Polini +35%, rolki 4.5g noname i centralną żółtą sprężynę Malossi. Jakieś opinie? Coś złe?

EDIT4:

1. Po znajomości mechanik za darmo zamontował mi sprężynki Polini 35%, rolki 4.5g i żółtą sprężynę Malossi i co?... 0-20 muł (3 sekundy od 0 do 20), potem nagle doznaje olśnienia i dosyć żwawo jedzie do 70-75.. Co z tym diabelnym mułem? Sprężynki w teorii powinny "zadziałać" przy 6000 obrotach, ale skuter rusza tak jak na serii - z 3500 obrotów.. Dzwon w dobrym stanie, wariator super wyczuwalnych progów nie ma. W dodatku czasami trzeba pokopać z 5 razy bez zapłonu żeby ruszył z rozrusznika, a świeca jest tylko lekko brudna na czubku (wokół elektrod). Czy problemem może być dysza (62) lub iglica (na środkowym ząbku)? Czy to może pasek do wymiany?

EDIT5:

Przedni hamulec zrobiony (coś było z odpowietrznikiem, nie znam szczegółów), gaźnik jednak jest sprawny (włożyłem go po prostu z dyszą 50 i była za mała, na 65 go wyregulowałem). W tej chwili jest iglica na najniższym ząbku, dysza 65, w/w napęd i dalej ten paskudny muł.. Czy jest sens kupowanie rolek 3.5g? Jak już mówiłem sam ich nie wymienię, dlatego wolę unikać kupowania kilku zestawów testowych. Dysza potrzebna większa?

EDIT6:

Ok, to już chyba koniec moich problemów ogólnych, temat można zamknąć, zapytam konkretnie o regulację w innym miejscu na forum. Dziękuję za pomoc!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy