Dzisiaj jest 20 lip 2025, 9:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 sie 2014, 12:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Witajcie, nie dawno zalałem przekładnie nowym olejem, tzn olej kupiony dawno temu lezał nie otwierany. Po zalaniu go do przekładni zauważyłem ze ona mocno się grzeje, patrząc na olej data waznosci wynosiła 2012r, czy przeterminowanie oleju moze byc przyczyną grzania się przekładni ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 sie 2014, 13:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli nie stał gdzieś wystawiony w słońcu lub zimował na mrozie to nić mu niema. Albo załałeś za dużo albo za mało i coś ci zaczyna siadać w przekładni np. łożysko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2014, 16:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
w przekładni rusza się tylko ten tryb który jest po środku, przekłada on siłe ze sprzęgła na koło, i wydaje mi sie ze on nie ma mieć luzu.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 7:29 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Szakal.!. pisze:
i wydaje mi sie ze on nie ma mieć luzu.
Dokładnie tak jak piszesz,łożyska tej zębatki mają siedzieć ciasno w obudowie przekładni.Sam wałek w te łożyska się wsuwa ale bez dużego luzu ,jeśli przesuwa się na boki to widocznie coś jest wyklepane lub brak podkładek dystansowych pomiędzy tym wałkiem i łożyskami które ten luz kasują.Sam to musisz obczaić bo ja tego nie widzę i trudno mi określić na odległość.Jest jeszcze możliwość że te łożyska się obracają w obudowie i stąd to grzanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 9:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
ale ten srodkowy wałek nie ma łożysk ani od strony przekładni ani od strony karteru.. ma tylko jedną podkładke




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 9:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wrzuć no foty, co to za silnik? chyba powinien mieć przynajmniej jedno łożysko podtrzymujące ten tryb.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 10:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Szakal.!. odkręć koło i zobaczysz łożysko (jest "zaślepione" simmeringiem).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 10:37 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli dobrze zrozumiałem to chyba mu chodzi o tryb środkowy zasprzęglający się z trybem wałka sprzęgła i trybem wałka koła.
Jeśli tam niema łożysk jak twierdzisz to trzeba ten luz skasować grubszą podkładką.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 10:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dobrze zrozumiałeś, ale luzy skądś się wzięły. Nic nie pisze o przebiegu. Dużo osób popełnia błąd przy wymianie łożysk na wale korbowym. pomijając te w przekładni, na zasadzie "może jeszcze pojeździ". Wbrew pozorom to przekładnia jest zajebiście obciążona, bo każde wjechanie w dziurę tylnym kołem daje po piźd...ie przekładni, a raczej jej ułożyskowaniu. Jak wyrobiło się łożysko trybu wałka koła to posypie się dość szybko reszta. BTW telepiąc tylnym kołem nie idzie wyczuć luzów, dopiero po rozkręceniu wszystko wychodzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 10:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli dawno nie były zmieniane łożyska to przy takiej wymianie oleju warto tam zajrzeć,tym bardziej jeśli w spuszczanym oleju znajdują się opiłki metalu z zużywających się zębów trybów lub głośna praca dochodząca z przekładni i grzanie się jej ponad normę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 10:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zasadniczo (nie wiem jakie są temperatury w obecnej chwili u Was) w upalne dni to wszystko jest gorące. Kartery wykonane z aluminium doskonale przenoszą ciepło od cylindra i też będzie gorąco w okolicach przekładni. Za mało danych na diagnozę ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 12:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Obrazek
jesli chodzi o łozysko nr 1 słychać na nim lekkie luzy a nie jest az tak źle, niestety nie udało mi siego zmienic.
natomiast otwór 2 w który wchodzi tryb ma luz.
Ostatnia dziura i łozysko tam wchodzące jest w stanie bdb więc go nie zmieniałem i ono wgl się nie rusza.
Co mozna w takiej sytuacji zrobić? skuter ma przejchane 25 tyś. łozyska na wale były zmieniane.




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:04 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Łożysko nr1 wymienisz patentem tu z forum ala papier toaletowy+woda, lub spawacz gazowy zagrzeje wkoło tego łożyska tlen +acetylen i samo wypadnie.[luz tego łożyska jest przyczyna wybicia gniazd nr2 pod tą zębatkę. ],następny sposób na wyciągnięcie tego łożyska to śruba z nakręconą nakrętką taka aby śruba wchodziła do środka łożyska, nakrętkę przyspawać do łożyska i wkręcając śrubę wyciągasz łożysko[ono jest ewidentnie do wymiany,]
Luz otworu nr2 nie powinien przekraczać średnicy czopów wałka, jeśli masz go zbyt duży że ten wałek w tych otworach lata jak dziadkowa laska w kiblu to cię zmartwię że kartery są do wymiany. Zmierz suwmiarką te otwory nr2 i zmierz czopy tego tryba które wchodzą w te otwory i będzie wszystko jasne. Różnica większa niż 0,5mm to jest kaplica dla tych karterów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
No a mozna z tym jezdzić ??




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Jak łożysko się posypie to może się podobno koło zablokować a w tedy to wiadomo co.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie bardzo bo problem będzie narastał a nie maleć, polecą łożyska, zęby zębatek i w efekcie będziesz zbierał przekładnię z asfaltu jak ją zakleszczy , mierzyłeś ten luz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
jest niedziela, przekładnie 2 dni temu skręciłem do kupy więc narazie nic nie rozbierałem .
Czyli jest jakis ratunek dla tego bicykla ?




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 13:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Musisz to zmierzyć ,innej rady nie ma.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 11:21
Posty: 1100
Lokalizacja: Podkarpacie [Blizne]
Pojazd: Audi A4 B6 / Honda CBF 125
Imię: Piotrek
Rozmawiałem z osobą która własnie to rozkręcała aby zmienić olej i tak wygląda ze tam będzie ok 0,5 mm. Pewnosci na 100 nie mam bo nie widze no ale na 80% jest taki luz. . I co teraz ? :/




_________________

Kiliknij i zobacz co u mojego Jeta!
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=272161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 17:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Potraktuj to klejem Loctite.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy