Dzisiaj jest 25 lut 2025, 0:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sie 2014, 8:21 
*

Rejestracja: 05 sie 2014, 19:29
Posty: 22
Pojazd: Keeway Ry6
Witam Serdecznie !
Ostatnio ( ponad tydz. temu // 200km) zmieniałem olej .. lecz popełniłem błąd bo zmieniłem olej mineralny na full syntetyczny castrol power racing. I każdy mi pisał, że silnik będzie do dup* po jakimś czasie, czy to już nastało? Zauważyłem, że skuter wolniej się rozpędza a skuterem od paru dni nie mogę osiągnąć większej prędkości niż 70.. średnia to 62/65. Tak samo stało się pod górę, zawsze pod taką jedną górę jechałem średnio 45 a wczoraj 35... ;//;// Czy może to być spowodowane zmianą oleju z mineralnego na full syntetyczny? Skuter nie kopci ani nic,

Keeway Ry6 2t 2011
Przebieg: 6900km

Filtr powietrza czyszczony ok. 1000 km temu.
Być może będę regulował i czyścił filtr w poniedziałek ale wątpie, że to coś da // jakieś pomysły?
Chciałbym dodać, że skuter średnio jechał 68/70 ale bardzo rzadko tyle jeździłem, zawsze 50 km.. także skuter nie powinien być dojechany bo go szanuje ..


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 15 sie 2014, 9:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Chyba coś namieszałeś, bo olej mineralny zabija silnik, a full syntetyk jest olejem najlepszym do 2t.

Jeśli jezdziles na mineralnym, to pewnie kompresji już nie ma tyle co było. Warto ją sprawdzić.

Przyczyną spadku mocy po zmianie oleju może być, to że olej full syntetyczny dobrze rozpuszcza nagar po oleju mineralnym.
nagar mógł być swoistym uszczelniaczem i po zastosowaniu oleju syntetycznego został wypłukany. Co nie zmienia faktu, że silnik po mineralnym oleju może nadawać się tylko do remontu.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 10:03 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wcale nie jest powiedziane że to wina zmiany oleju ma wpływ na słabsze osiągi.
Możliwe że już jakieś części w napędzie dają znać o swoim zużyciu,pasek,rolki,centralka.
Zacząłbym od sprawdzenia napędu',następnie kompresjii na zimnym i ciepłym silniku ,kontroli świecy i ewewntualnie regulacji gaźnika




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 10:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sprawdź wężyk podciśnienia, czy nie jest naderwany przy króćcach przyłączeniowych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 11:53 
*

Rejestracja: 05 sie 2014, 19:29
Posty: 22
Pojazd: Keeway Ry6
Napęd odpada ponieważ ok. 400 km temu wymieniałem wariator, rolki itp. A pasek był w dobrym stanie.
Myślę, że silnik będzie do remontu ale opłaca się regulować / Czyścić gaźnik ? Mogła to być wina świecy ? Ponieważ nie była w ogóle wymieniana od kupna skutera no ale myślę, że jednak to wina tego oleju, że rozpuścił ten nagar i... teraz jest to co jest.. I nie wiem czy opłaca mi się teraz ten gaznik czyścic itp..



No ale jak by były do wymiany pierscienie to skuter by kopcił a on tylko dymi rano a tak to nigdy..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 12:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wymień świecę ,sprawdź kompresję,mimo wszystko zajrzałbym w ten wariator .
Miałem kiedyś rolki Naraku HD które po 250km nadawały się do kosza.Pasek zjechany1mm poniżej swojego fabrycznego wymiaru już też zaczyna mulić skuter.
Nie rozumiem stwierdzenia czy opłaca się czyścić gaźnik,filtr powietrza- to należy do normalnych czynności eksploatacyjnych jak nalanie benzyny do baku.
Jeśli rzygasz kasą to oddaj do mechanika to cię skroi tak że zrozumiesz czy coś ci się opłaca zrobić samemu czy nie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 17:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Bez sprawdzenia kompresji nie ma co gdybać. Jeśli będzie okej wtedy pomyślimy co dalej.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 18:12 
*

Rejestracja: 05 sie 2014, 19:29
Posty: 22
Pojazd: Keeway Ry6
Dobra.. gdzie mogę sprawdzić tą kompresje? Mam pare kroków do mechanika i on ma manometr tylko do 400 bar i bardzo ciężko było określić ile miało bar, byłem również na stacji kontroli pojazdów to też nie mają.. pojade jutro lub w sobote na inną stacje kontroli pojazdów i tam zobacze ale jak nie będą mieli to nie sprawdze tej kompresji bo nie mam czym..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 18:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Do 400? To chyba ma jakiś lipny, bo w skucie jest do około 13 barów. On wie jak w ogóle sprawdza się kompresję w skuterze?




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 18:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
seba84_2005 pisze:
Do 400? To chyba ma jakiś lipny
A co w tym takiego dziwnego widzisz? widocznie ma manometr do pomiaru wysokich ciśnień i tak małych wartości na nim nie ma i są mu nie potrzebne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 18:51 
*

Rejestracja: 05 sie 2014, 19:29
Posty: 22
Pojazd: Keeway Ry6
noom.. i najmniejsza jednostka to tam była 14 barów.. i jak kopałem to wskazówka ledwo co się podniosła.. także nie wiem.. jutro lub w poniedziałek pojadę na tą stacje kontroli pojazdów ale jeżeli nie będą mieli to ja już nie wiem jak to sprawdzić.. ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 19:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Szanujący się mechanik samochodowy w okolicy powinien takie coś mieć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 19:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Szanujący się mechanik powinien mieć właśnie w zakresie każdej skali.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2014, 19:21 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Mechanik mechanikowi nie jest równy-bo jednemu jest to potrzebne w jego pracy a drugiemu nie i tyle.Zawód mechanika nie odnosi się tylko do samochodowego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy