Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 11:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2014, 6:40 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Witam wszystkich !

Moja historia jest przydługawa, ale opisze ją całą, bo bardzo prosiłbym o pomoc !

Mam skuter Keeway F-act z 2009 roku. Przejechał on bezproblemowo 8500 km i na prawdę byłem z niego bardzo zadowolony. Niestety pewnego dnia podczas jazdy mojego syna zgasł i nie dało się go już odpalić. Wtedy zaczęły się moje kłopoty. Mój znajomy mechanik pooglądał go, zmierzył kompresję i stwierdził, że kompresji brak. Rozebrał głowicę i cylinder i stwierdził że silnik się zatarł. Kupiłem więc taki zestaw: http://allegro.pl/cylinder-glowica-2t-70ccm-12mm-skuter-keeway-cpi-i4363988065.html. Mechanik założył, przy okazji stwierdził, że świeca nie pasuje i trzeba kupić inną, jak również trzeba przerobić kolanko do tłumika bo też nie pasuje. Po zmontowaniu wszystkiego i uruchomieniu sprzętu, okazało się, że skuter jedzie chwilę, po czym gaśnie i nie da się go uruchomić. Trzeba odczekać trochę i wtedy można znowu trochę pojechać. Mechanik stwierdził, że on się nie za bardzo zna na skuterach, więc przejechałem skuterem do mechanika który się zna. Ten pooglądał i stwierdził, że ten cylinder i tłok to chinol i tak ma i że trzeba go docierać 1500 km jeżdżąc nie szybciej niż 30 km/h, przy okazji zdemontował zbiornik oleju i kazał lać olej do paliwa. Stwierdził też że wariator i pasek trzeba wymienić, więc wymieniłem. Odebrałem skuter i pojechałem do domu. Niestety po ok 4 km jazdy 30 km/h skuter znowu zgasł i nie dało się go uruchomić. Stwierdziłem więc, że oddam go do serwisu skuterów i tak też zrobiłem. Tam fachowiec wymienił gaźnik i filtr powietrza i kazał jeździć 1000 km z prędkością nie większą niż 35 km/h i kazał jak najszybciej wymienić tłumik bo coś w nim w środku lata. Niestety na rugi dzień jadąc niecałe 35 km/h ale pod górkę skuter jak zwykle zgasł i nie dało się go odpalić.

Reasumując, mam już dość ciągłej niepewności ile nim przejadę i z jak daleka będę musiał go pchać. Mam też dość pyrkania 30 km/h Jak docierałem go jak był nowy, jeździłem bez problemu ok 40 km/h nie katując go zbytnio i nie miałem nigdy takiej przygody. Moim zdaniem silnik się przegrzewa wciąż i tłok się przyciera.

Proszę Was o radę co dalej z nim robić, czy kupić inny cylinder z tłokiem, czy może gdzieś któryś z mechaników mógł coś źle zrobić, że nie da się nim ujechać ani 5 km ? Postanowiłem po tych trzech podejściach wziąć sprawę w swoje ręce i jakoś ten skuter uleczyć z Waszą pomocą !

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
Piotr


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 sie 2014, 7:18 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Moim zdaniem puchnie tłok.Rozwiązaniem by było zakup markowego tłoka jak i założenie większego gaźnika 19/21,jak i wywalenie zwężki w obudowie filltra powietrza jeśli taka jest .To pozwoli na lepsze chłodzenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 7:47 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Gaźnik jest założony 21, filtr powietrza wymieniony na stożek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 8:26 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To pozostaje wymiana tłoka i pokusiłbym się o lepszy wydech .,jaka jest założona dysza?,jaki kolor świecy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 8:39 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Jaki jest kolor świecy to nie wiem, muszę sprawdzić. Dysza też nie wiem jaka jest założona. Zastanawiam się czy nie wrócić do 50cm. Czy czegoś takiego nie zamontować http://allegro.pl/cylinder-kit-tec-eco-50cc-cpi-keeway-sworzen-12mm-i4470443719.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 8:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Problemem może być zła regulacja gaźnika.
Cylindry Motoforce mają lepszą opinię niż te Tec




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 9:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Jeszcze pytanie jakiej firmy jest gaźnik wsadzony? Jeśli tani chiński zamienik, to nie jest wykluczone, że właśnie przez gaźnik + słabej jakości cylinder są takie problemy.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 18:15 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Na początku był fabryczny gaźnik z wymienioną dyszą na 85, a teraz jest taki gaźnik: http://czesci-moto.pl/p9527,gaznik-do-skuterow-dwusuwowych-2t-21mm-zestaw-dysz-ssanie-na-linke.html więc chyba niezbyt wysokiego lotu.

Jeśli chodzi o cylindry Motoforce, to takie znalazłem:

http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-motoforce-eco-50cc-12mm-bez-glowicy,pZ011692.bhtml

lub

http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-motoforce-sport-70cc-12mm,pZ048173.bhtml

myślicie, że któryś z nich ma sens kupować ??

a może kupić tłok 47,00 mm jakiś dobry i wsadzić do tego cylindra co mam, albo wrócić do 50 ccm ??


Może ma ktoś jakieś doświadczenia z przeróbką takiego Keeway'a na 70 ccm ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 18:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Problemem u ciebie może być też wydech ,jeśli jest fabryczny z zawirowywaczem spalin




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 19:03 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
To może zacząć od wymiany wydechu ??

Myślicie, że taki wystarczy:

http://allegro.pl/tlumik-do-skuterow-2t-kolanko-keeway-matrix-fact-i4471524855.html

czy trzeba coś lepszego

http://allegro.pl/wydech-keeway-focus-huricane-fact-rx8-ry8-tlumik-i4437344066.html

Ciągle zastanawiam się, czy nie będzie najlepszym rozwiązaniem powrót do 50 ccm ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 19:17 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W sumie jakbyś uciął tą rurkę od zawirowywacza spalin i zaspawał to będziesz miał to samo co ten wydech z pierwszego linku,
Ciekawi goście ci twoi mechanicy jeśli montują cylinder 70cc do skuterka z wydechem z zawirowywaczem spalin który działa jak blokada.
Musisz się zastanowić ile kasy chcesz przeznaczyć na tuning bo kupując jeden element trzeba się liczyć z tym że trzeba będzie pozmieniać inne podzespoły.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 19:42 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
U mnie kolanko ma jedną odchodzącą rurkę, do której przymocowany jest taki gumowy wąż.

Ja nie planowałem tunnigowania, założyłem 70 ccm korzystając z tego że silnik się zatarł.

Teraz zaś zależy mi na doprowadzeniu skutera do stanu niezawodności, chciałbym móc pojechać nim 1o czy nawet 30 czy 50 kilometrów w jedną stronę bez obaw, że nie dojadę i będę musiał cisnąć maszynę albo wrzucić ją do rowu.

Ile trzeba będzie wydać, tyle wydam ale bez jakiś szaleństw. W końcu to nie jest sprzęt warty sprawny więcej niż 1000 czy 2000 zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 20:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
pepe001 pisze:
U mnie kolanko ma jedną odchodzącą rurkę, do której przymocowany jest taki gumowy wąż.
I to jest ten zawirowywacz .
Utnij tą rurkę przy wydechu ,zaspawaj.
spróbuj odpalić skuter i się przejechać i będziesz widział czy się poprawiło czy nie .
Jeśli zacznie gasnąć po przejechaniu dłuższego odcinka tzn że tłok puchnie ale też może być już cylinder przytarty i warto to sprawdzić.
Jeśli cylinder będzie okey to kup jakiś lepszy tłok i śmigaj ,możliwe że skuter będzie jeszcze potrzebował regulacji rolkami sprężyną centralną ale to już są szczegóły które są do ogarnięcia.
Zawirowywacz spalin pełni też rolę blokady opóżniając wylot spalin z wydechu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 20:27 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Wydech będę musiał jednak chyba zakupić. Ten co mam, pierwszy mechanik przerobił, bo twierdził, że nie pasował do tego nowego cylindra. Coś w nim teraz dzwoni, jestem pełny obaw, że może być to powód moich kłopotów. Poza tym, ja nie mam spawarki i nie będę mógł sam tego zaspawać, a postanowiłem swoimi rękami sprawę dokończyć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 20:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Za czteropak browara by to ogarnął jakiś spawacz w okolicy bez problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 20:48 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
To jest chyba rurka recyrkulacji spalin czy czegoś takiego. Ta gumowa rura podłączona jest do takiego elementu po d siedzeniem. Chyba recyrkulator.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 21:19 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Różne nazwy to nosi ,ogólnie niby powinno to ustrojstwo pomagać utrzymywać normy emisji CO2 ale przy okazji jest blokadą wydechu-poprzez dostarczenie powietrza zaburza wyplyw spalin z wydechu ale niby spaliny są mniej szkodliwe dla otoczenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2014, 19:18 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Mam już zrobiony szlif cylindra i tłok kupiony. Jutro przyjdzie wydech i kpl. uszczelek. W sobotę od rana praca i mam nadzieję, że po południu moje kłopoty ze skuterem się skończą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2014, 21:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Skończą się o ile nie zapomnisz o docieraniu nowego cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2014, 16:36 
*

Rejestracja: 17 sie 2014, 6:18
Posty: 10
Pojazd: Keeway F-act
Dzisiaj założyłem cylinder po szlifie, nowy tłok i nowy wydech. Skuter odpalił za pierwszym razem, trochę zabawy było z regulacją gaźnika, ale w końcu wszystko się udało. Skuter idzie super, nie przegrzewa się, można mu dawać pełny gaz. Sama radość. Bardzo dziękuję za wszystkim za pomoc i dobre rady !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy