Dzisiaj jest 03 lut 2025, 12:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lis 2009, 22:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Witam,

czy istnieją jakieś niepisane zasady dobierania rolek? Czy jest gdzieś powiedziane, że np. do 50 mniej więcej takie, do 70 takie, do 70 z wydechem takie....

Przy zmianie jakich podzespołów trzeba zmieniać rolki? Z tego co wiem to:

-Wariator
-Cylinder
-Wydech
-Sprężyna dociskowa




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 14:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
mck159 pisze:
czy istnieją jakieś niepisane zasady dobierania rolek?

Raczej nie, każdy silnik może zupełnie inaczej reagować na daną część.

Ale największą różnice w pracy napędu zmienia zmiana wydechu na sportowy, i czym wydech jest bardziej wysokoobrotowy tym powinno się zastosować lżejsze rolki. Aby perfekcyjnie wyregulować napęd, stosuje się także sprężyny korektora m. ob. o różnych twardościach - czym twardsza sprężyna, tym powinno się wrzucać cięższe rolki dla wyrównania itp.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 8:38 przez FoRnaL, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 15:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2009, 8:47
Posty: 271
Lokalizacja: Łuków
Pojazd:
Jednak niektóre wydechy: np laser x-pro, Leo ZX, next-r wolą lżejsze rolki, malossi multivar woli cięższe... itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 23:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2009, 0:17
Posty: 319
Lokalizacja: teraz Bobowo :D
Pojazd:
no to jest pewna zasada lzejsze rolki rusza moto z większych obrotów bo lżejsze rolki wysuwaja sie z wariatora w wyższych obrotach za czym motor rusza z wyszych obrotów co powoduje bardziej dynamiczny start

cięzkie rolki wysuwaja sie z wariatora w niskim zakresie obrotów co powoduje wolniejszy start miej dynamiczny

twarde sprężynki w sprzęgle dają wyższe obroty czyli jak damy lekie rolki i twarde spręzynki moto będzie dynamicznie ruszało z wysokich obrotów




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 7:40 
*

Rejestracja: 20 lis 2008, 16:56
Posty: 168
Lokalizacja: Kutno
Pojazd:
Pawluk pisze:
malossi multivar woli cięższe... itp.

Multivar to nie wydech :shock:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 12:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 11:10
Posty: 906
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
DR_Evolutio pisze:
no to jest pewna zasada lzejsze rolki rusza moto z większych obrotów bo lżejsze rolki wysuwaja sie z wariatora w wyższych obrotach za czym motor rusza z wyszych obrotów co powoduje bardziej dynamiczny start

G. prawda i g. się znasz. Jak może mieć bardziej dynamiczny start kiedy ma za lekkie rolki?! One nie mają siły żeby wrzucić pasek wyżej, skutkiem jest że skuter kręci obroty a ledwie jedzie, toczy się.




_________________

http://www.bikepics.com/members/fornal/
"Słuchajcie no, trzeba uspokoić dziadostwo..."
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 12:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 10:04
Posty: 159
Lokalizacja: Miasto.
Pojazd:
nie ma zasady każdy skuter jest inny : }

lekkie rolki - but ze startu słaby v max
ciężkie rolki - mały but (zamula) duży v max

Musisz dopasować.




_________________

Siema !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 14:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 14:48
Posty: 106
Pojazd:
Cytuj:
lekkie rolki - but ze startu słaby v max
ciężkie rolki - mały but (zamula) duży v max


Za lekkie rolki - wyższe obroty, słaby v max
Za ciężkie rolki - mały but (zamula), większy v max

Nic Ci nie da jak kupisz rolki 2g lżejsze... Będzie wył niesamowicie, a start będzie jeszcze gorszy, bo nie ma dostatecznego obciążenia.


Ostatnio zmieniony 09 lis 2009, 14:28 przez Sub., łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 14:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2009, 10:04
Posty: 159
Lokalizacja: Miasto.
Pojazd:
Przecież wiadomo, dlatego rolki sie dobiera do tuningu :} i nikt ci nie powie jakie to maja być, teoria jest taka jak napisałem wyżej !




_________________

Siema !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2009, 14:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2009, 20:54
Posty: 724
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
W seryjnym skuterze przez zmianę rolek, konstruktorów nie poprawisz. Jasne może lepiej przyspieszać i jechać o 5km/h wolniej ale będzie Ci palił o 1litr więcej.
A cięższe rolki od seryjnych na pewno nie poprawią v-max'u bo wariator ma pewną granicę i bardziej podnieść paska na większą średnicę stożka nie da rady.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Piaggio Typhoon LC
Kubica, jesteśmy z tobą!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2009, 12:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=61




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2009, 20:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2009, 19:29
Posty: 87
Lokalizacja: Brzeziny
Pojazd:
Lekkie rolki poprawiaja przyśpieszenie a ciężkie poprawiaja V-max.... gów*o prawda.
Wsadzisz za lekkie rolki to skuter bedzie wkręcał sie na bardzo wysokie obroty a nie bedzie przyspieszał. Jezeli dasz za ciezkie to skuter nie bedzie sie wkęcał na wyższe obroty i gorzej przyśpieszał.Rolkami można nazwać "regulatorem obrotów" do kazdego skutera pod każda część jaką zamontujesz musi dobrać odpowiednia wage rolek aby ustawic właściwe obroty w których skuter ma najwyższa moc.




_________________

Cycl: 72 arisal
Naraku HS Racing Wario
Polini 2G Evolution III xD
Dysza 90#
Lampa tylna aerox lexus style
Nadkole MTKT
Przedłużka amortyzatora 6cm
Nowe malowanie
XENON!
Stunt !!

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Lin ... T-35/88161




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy