Dzisiaj jest 15 lis 2024, 6:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 sie 2014, 20:49 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Witam, ostatnio zaczęło coś brzęczeć w silniku. Dźwięk jest metaliczny, tak jakby brzęczały membranki, ale dosyć głośno. Dzieje się to po rozgrzaniu, przy wiekszej prędkości gdy dodam więcej gazu, więc nie mam za bardzo jak nagrać filmu. Dodam, że skuter gorzej wtedy przyspiesza (przed brzęczeniem jedzie super). Rok temu zmieniałem cylinder na Malossi sport 70 i gaźnik na 17.5 Dellorto. Tłumik jest szczelnie przykręcony. Brzęczenie bardziej słychać z lewej strony. Po odkręceniu dekla wszystko w środku wydaje się być ok.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 sie 2014, 23:29 
*

Rejestracja: 18 sie 2014, 23:31
Posty: 27
Pojazd: Motorro Polly 50
Sprawdź kopke ja tak miałem pare dni temu okazało się że kopka sie ruszała i jak jeździłem na full manetce to brzęczało i po chwili przestawało.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 1:26 
*

Rejestracja: 14 maja 2013, 15:44
Posty: 14
Lokalizacja: Łomianki
Pojazd: neos
spróbuj odpalić go bez wariatora,sprawdz czy nie ma luzów na wale,ewentualnie sprawdz co sie dzieje z tłokiem poki jeszcze wiekszych szkod nie narobił,u mnie po rozgrzaniu tracił moc nie było brzęczenia za to okazało sie że tłok był wypalony :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 2:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
jonny.neos pisze:
okazało się że tłok

U autora tematu może być niestety podobnie. Przegrzał się więc trzeba koniecznie wymienić.
Może nawet szlif + tłok. A ten dźwięk to dzwonienie pierścieni..
Ale najpierw zmierz kompresje - wtedy wszystkiego się dowiesz.
Powinieneś czuć obniżoną kompresją na kopniaku.......

Główne przyczyny przegrzania/zatarcia w 2T to :
- mało lub brak oleju
- nieszczelność - lewe powietrze (simmery, uszczelki przy gaźniku oraz cylindrze, króciec, filtr )
- zła regulacja gaźnika (gdy jest zbyt dużo powietrza)
- nieumiejętna jazda (cały czas pełen gaz, zwłaszcza chłodzone AC, zwłaszcza latem)
- rozpadnięcie się np koszyka łożyska (rzadko się zdarza w skuterach)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 4:52 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Dzięki za porady, ale raczej wykluczam przegrzanie, ponieważ bardzo dbałem o ten cylinder. Oleju lałem zawsze tyle samo, czasami nawet ciut za dużo. Nigdy długo nie jeździłem na pełnym gazie itp. Skuter dalej ma moc, zmniejsza się ona gdy zaczyna brzęczeć. Dzwonienie pierścieni to był powód wymiany poprzedniego cylindra, więc pamiętam ich dźwięk. Ten jest dużo głośniejszy.

Dodam jeszcze, że pierścienie dzwoniły w poprzednim cylindrze przy prędkości 50 km/h. Niezależnie od wariatora i rolek zawsze rozpędzał sie do 50 i na tym stawał. Po wymianie cylindra skuter jedzie szybciej, ale przy tych 50 nadal coś brzęczy tylko ciszej. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 9:50 
*

Rejestracja: 14 maja 2013, 15:44
Posty: 14
Lokalizacja: Łomianki
Pojazd: neos
a odpalałes go bez wariaora,lub rozpedzałes na stopce?




_________________

CylMalossiMHR Replica70,WałMHR,kitOverrangeMalossiMHR,GaźnikTec21mm,Wkład stag6,Sprzęgło Stage6 Torque Control MKII,Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler 107mm,Wydech Tecnigas RS II 70 Chrom,Sprężyna dociskowa biała,sprężynki sprzęgła białe,rolki 4,5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 10:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
dawidkali5 pisze:
bardzo dbałem o ten cylinder

To dobrze. Ale bywa nie raz tak, że nie wiemy o np nie szczelności, a to może sie przyczynić do zatarcia. Takie niby drobnostki są bardzo ważne.
Jak wiemy - zbyt dużo ciepła = zatarcie.
Lewe powietrze dodatkowo dokłada nam do pieca a wiadomo że już bez tego cylinder jest bardzo gorący. Takie jest 2T. Przy chłodzeniu powietrzem szczególnie trzeba uważać na temp.
Ktoś kto ma słuch do silnika to wyczuje moment w ktorym trzeba puścić manetke :)


Posprawdzaj czy nic nie ociera, czy nic nie jest luźne.
Łożyska też mogą hałasować,,,
Tylko skąd to hamowanie mocy? Nie wykluczaj tej kompresji - zmierz.
Pamietaj że na nowy cylinder zaklada sie nowe łożyska.
Nowy cyl wytwarza większe sprezanie co przeklada sie na dużo większe obciążenie łożysk.
Górnego korbowodu nie trzeba zmieniac.

I weź mi powiedz jedno - nie czujesz czasem że kopniak chodzi lżej ? :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2014, 13:34 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Od razu zaznaczę, że jestem przewrażliwiony na punkcie odgłosów silnika. Skuter utrzymuje równe obroty na postoju, więc to raczej nie wina lewego powietrza, chyba że są jeszcze jakieś inne objawy.
Po pierwszym brzęczeniu od razu zwolniłem i toczyłem się do domu aby zajrzeć pod dekiel i wszystko posprawdzać. Wał nie ma żadnych luzów, wszystko jest dokręcone. Próbowałem także rozgonić go na stopkach i było wszystko ok. Kopniak chodzi jak chodził. Czuć, że jest kompresja, tylko nie mam jak jej zmierzyć... Postaram się sprawdzić dziś tą kopkę, ale od niej chyba skuter nie traciłby na mocy ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy