Dzisiaj jest 28 lis 2024, 21:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 sie 2014, 18:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Witam!
Mam Zippa Zico Simpli (w innych plastikach), posiada:

* Gaźnik Mikuni 16mm z dyszą 65
* Wydech Tecnigas Next-R (wybita zwężka)
* Żółtą sprężynę centralną Malossi
* Zielone sprężynki sprzęgła Polini (+35%)
* Rolki 4.5g chińskie (seria 4.9 podobno).

Po zmianie wydechu szedł trochę słabiej niż na serii, regulacja napędu dała bardzo mało (0-20 straszny muł, 3 sekundy się zbiera - na serii też tak było), vmax to ~75 i ma wtedy koło 9500 obrotów. Rusza z około 3500-4000, mimo że sprężynki powinny to zmienić na 6000. Co jest tego przyczyną? W simplim sprzęgło jest 110mm, a te sprężynki są na 107mm, czy to może być to? Może za twarda sprężyna? Wymiana rolek na lżejsze ma sens? Skoro teraz kręci 9500 obrotów przy 75km/h to na rolkach 3.5 raczej przy 70-75 będzie miał odcinkę, bo moduł podobno do 10500 pozwala. Jak to zestroić? Nie mam możliwości zakupu rolek testowych, gdyż wariator/dzwon mogę odkręcić tylko u mechanika, więc wolałbym od razu trafić w mniej więcej ten pułap.

Może dysza za mała? No ale wtedy by nie było tego mułu na starcie, tylko ciągle..

+

Zależy mi na porządnym starcie, lubię być pierwszy na światłach, vmax powinien zostać jak jest, o ile się tak da bez wymiany wariatora. Nie jestem pewien, ale pasek może nie wchodzić maksymalnie na górę, ale to raczej nie to jeśli chodzi o start..

-- 16 sie 2014, 12:38 --



-- 16 sie 2014, 15:42 --

Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, iż...

Przy wymianie rolek znalazłem 2 podkładki, okazało się że to blokada. Gdy ich nie ma teoretycznie pasek powinien na sam dół schodzić, czyż nie? U mnie on nie chce wejść niżej niż jak były te podkładki, czy to może być wina słabego startu? Czy patrząc na ten wariator można stwierdzić, że pasek nie wchodzi maksymalnie do góry?

https://plus.google.com/photos/11349569 ... je6Aw_OvZA

-- 19 sie 2014, 10:29 --

Idą do mnie dysze 70-85 wraz z blokadą tłoka i rolkami 3.5g. Zauważyłem, że na ssaniu zbiera się dużo lepiej niż bez, w dodatku po zagrzaniu słabo reaguje na manetkę (jak jadę na połowie manetki i dam max to różnicy prawie że nie ma). Z tego mi wychodzi, że dysza 65 jest za mała. Przedtem miałem gaźnik 12mm z dyszą 62 i nawet go zalewało, teraz 16mm z dyszą 65 i za mała. Czy to to?

-- 21 sie 2014, 20:57 --

Dysze przyszły, zaszalałem i zacząłem od 75. Mniej więcej wyregulowałem, ale poprawy zbyt dużej nie ma. Zmiana rolek na 3.5g też dużego efektu nie dała, dalej muł, z pasażerem do 20 pod górkę 30 stopni około 5 sekund ruszał..

Zmierzyłem pasek i jest wsadzony 797 / 18 (seryjny jest 788/17), z czego ma mniej więcej 80cm. Panowie, rzućcie chociażby hasło co może być złe, chętnie posprawdzam i porobię zdjęcia, muszę mieć tylko punkt zaczepienia.. Jedyny element skutera do którego nie mam dostępu to wnętrze sprzęgła.

Przy starcie (szczególnie na lekkich rolkach) przy 5000 dostaje kopa i w sekundę jest 8500 obrotów, potem stopniowo spadają do 7500.

-- 21 sie 2014, 21:02 --

Dodatkowo ostatnio wymieniłem olej z Orlen 2t Semisynthetic na Mobil-Extra 2t półsyntetyk (opróżniłem tylko dozownik, więc trochę w pompce i wężykach zostało starego) i po 30km z pasażerem skuter zaczął gasnąć po dodaniu gazu (chyba powietrza za dużo łapał). Na szybko wyregulowałem gaźnik w trasie (na dyszy 65) i niestety nie mogliśmy przekroczyć 40km/h, gdyż gasł (lepsze to niż prowadzić).. Czego to może być wina? Inna konsystencja oleju, czy co?

-- 26 sie 2014, 19:18 --

Skuter jako tako jeździ (gorzej niż seria, przyspieszenie 3 sekundy lepsze 0-70, ale muł dalej!). Lepiej zakupić sprzęgło (nie wiem jak z okładzinami w seryjnym) czy wariator (jakiś tam próg jest, pasek się ślizga na starcie)?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 sie 2014, 21:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
skoro tak się rozpisałeś to bym kupił sprężynki do twojego sprzęgła a nie do 107mm jakieś średnie, potem testował rolki tak żeby szybko się wkręcał na obroty, o odcinę się nie martw a na koniec dyszęsprawdzićna której lepiej ciągnie, pas ma być na samym dole na wario i na samej górze na talerzach sprzęgła, o to że nie wchodzi na wario na samą górę się nie martw. Na zimnym czuć że lepiej ciągnie? czy też muły, do tego załóż taki pas jaki trzeba a nie jakieś podobne wymiarami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 10:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
A żem się rozpisał bo skuter to me oczko w głowie i jak coś mu dolega to i ja skwaszony chodzę :D

Na ssaniu chodził lepiej na dyszy 65, ale teraz tego nie czuję (75). Póki demonem prędkości nie jest zostawię go na 75 (na dyszy 70 musi byc iglica max w gorze). Wymien pasek i sprężynki, a żeś majster dowciapny :P Prędzej sprzęgło wymienię na 107, przynajmniej te 30zl nie pojdzie na marnę. Nie mam porównania jak się powinien wkręcać, przestanie padać to może nakręcę wideło :>

Na rolkach 4.5 do 70 leci koło 15s, z czego 5 sekund do 20..

-- 27 sie 2014, 11:44 --

Dzisiaj nadal mokro, więc go z domu nie wyjmowałem. Troszkę go zagrzałem na stopkach i wziąłem się za testy wczorajszej regulacji "na szybko". Niby dobrze wchodził na obroty, lecz gdy przytrzymałem gaz np. na 3000 obrotach to po kilku sekundach zaczął schodzić do 1500 mimo trzymanej manetki.. Śrubkę od mieszanki wkręciłem o obrót i problemu tego nie ma, ale za to świeca mokra i ma ślady oleju.. Czy to możliwe, że mam takie wąskie pasmo regulacji śrubką, czy to jednak jakiś defekt?

Dodatkowo od zawsze po dodaniu gazu na stopce centralnej skuter przemieszczał się (przy 6500 obr. zaczynał się wiercić i przesuwać), podczas testowania dysz na jednej z nich nie było tego problemu.. Czym to może być spowodowane? Nie chodzi mi o odpowiedź typu "bo dysza była za mała", tylko "bo miał mniej mieszanki i coś tam coś tam".. Chcę zrozumieć dokładnie jak ta machina działa.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 13:39 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
jeśli chodzi o mieszankę to musisz dążyć do prawidłowego koloru świecy tzn. brązowawej 'kawa z mlekiem' na necie są obrazki jaki ma kolor idealna, skoro zalewa to nie dziwię się że muli i przerywa, możesz jeszcze sprawdzić zawór skoro już tak rozkręcasz czy płytki nie mają prześwitów. Do tego on ma jeździć dobrze bez ssania, zrób tak: jak nigdzie nie bierze lewego powietrza i membrany są dobre to ustaw iglicę na środek i na tej dyszy 75 zrób z 3-5 km na full i wykręć świecę i powiedz jaki ma kolor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 14:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Z oglądaniem zaworu może być kłopot, gdyż teraz nie mam zamontowanego błotnika i tam jest taki syf, że jak zdejmę zawór to zatrę cylinder :|

A więc tak.. Wyregulowałem na tą niby kawę z mlekiem (czarna obwódka - tam gdzie gwint, szaro-brązowy ten boczny słupek i połowa "podstawki" ciemnobrązowa, połowa właśnie tej kawy z mlekiem). Do tej pory myślałem, że iglica ma wpływ na świecę.. Ma ona wpływ nie na kolor, lecz wyłącznie na mokra/sucha, czy w ogóle nie ma wpływu? Na kawie z mlekiem z iglicą na najwyższym ząbku przerwał kilka razy na wysokich i niskich obrotach, dałem iglicę raz w dół i jeździ jako tak, teraz jadę remont robić (za coś wario trzeba kupić :mrgreen: ) - wrócę to sprawdzę świeczkę i dam iglicę na środek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 16:20 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
iglica ma wpływ na skład mieszanki na połowie gazu około, dysza ma wpływ na to czy sucha/mokra świeca, skoro jest już w miarę brązowa i sucha to nie powinien przerywać itp, mi na czarnej suchej idealnie jeździł, zawór sprawdzasz odkręcając króciec, nic z błotnikiem nie rób, najlepiej zdj świecy zrób i jeździj na oporze przez ileś km a nie na połowie manteki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 19:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Świeca się nie zmieniła po podniesieniu iglicy (z 1 na 2 ząbek od góry licząc). Jest brązowo-szara z elementem jasnego brązu. Dobrze wiem jak znaleźć zawór, przy wymianie pierścieni odkryłem gdzie się znajduje, tylko króciec jest tak oblepiony brudem, że nie chcę ryzykować wpuszczania brudu do wnętrza silnika. Nic z błotnikiem nie rób? Uchwyt do wydechu nie ma mocowania na błotnik, więc póki nie namówię starszyzny na spawanko muszę się obejść bez błotnika (dlatego unikam podróży w "mokrą" pogodę).

scoot pisze:
i jeździj na oporze przez ileś km a nie na połowie manetki


"A nie?".. Mówiąc wolne obroty miałem na myśli ruszanie. W mej wiosce nie ma za dużego ruchu (20km od centrum) i wolałbym go pchać niż jeździć na połowie manetki :lol:

Do oceny stanu świecy robię kurs 11km, zawsze tą samą drogą, więc mam porównanie jak się zbiera itp. Jak już mówiłem start ma strasznie zamulony, ale gumę na asfalcie pali..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2014, 21:46 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
nie w gaźniku wina skoro taki kolor jest, a jak mało pali to chyba membrany dobre, gumę pali mówisz..mi też a do 20 muli przez sprężynki, ogarnij te sprzęgło żeby pasowało wszystko i pisz jak leci




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2014, 15:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Znaczy przy wkładaniu wszystko weszło jak powinno, swoją drogą ktoś w internetach pisał, że sprężynki są uniwersalne i pasują z 110 do 107. Niedługo wpadnie 200zl, przeznaczyc je na wario czy sprzeglo?

-- 30 sie 2014, 11:32 --

Dobra, a więc krótka notka..

Zabrałem się za regulację gaźnika taką porządniejszą, iglica została na środku i dysza 75. Skuter zagrzałem na trasie 10km. Ustawiłem mieszankę na kawę z mlekiem, już się świeca pięknie zabarwiała, a tu po przytrzymaniu gazu na stopce spadał po kilku sekundach z obrotów (a po tym po dodaniu gazu na max w ogóle nie wchodził na obroty). To wszystko było na kawie z mlekiem. Żeby tego zjawiska nie było musiałem wkręcić śrubkę o około obrót i pojechałem ze znajomym w trasę 60km. Okazało się, że mieszanka nadal jest za uboga (lub za bogata...), gdyż z kumplem na plecach po postoju na światłach przerywał po dodaniu gazu (tak jakby się potykał na starcie).. Wkręciłem lekko śrubkę i chyba ustało.. Teraz zabieram się do wykręcenia świecy, sprawdzę czy jest mokro przy pompce oleju (podejrzewam padniętego simmeringa od strony magneta, czy jak się to zwie). W dodatku na ssaniu (o ile działa) skuter wcale nie ma większych obrotów, a nawet ma mniejsze.. Przed tą wycieczką (gdy świeca była kawy z mlekiem) skuter odpalał od pierwszego bez gazu (na zimno), piknie trzymał 1500 obrotów, a po rozgrzaniu miał 1500-2000. W dodatku pomijając beznadziejne osiągi - znalazłem ślady rdzy na gwiazdce przeciwtalerza (pojawiła się znikąd, w ciągu 5 dni..). No i nadal mam to diabelne zjawisko i proszę o próbę wyjaśnienia:

Na zimno ma inny dźwięk (tak lekko charczy). Przy 20km/h leci masa dymu, charczy jak diabli i nie przyspiesza powyżej 25km/h przez kilka sekund.. Gdy to się skończy (domyślam się, że coś przepala) jeździ normalnie, nie dymi. Czy to może być wina zaworu membranowego? Po dłuższym postoju koniec wężyka od "awaryjnego spustu paliwa z gaźnika" jest mokry od benzyny, ale spalanie jakoś nie wzrasta..

-- 31 sie 2014, 16:23 --

A więc.. Znowu regulowałem gaźnik, bo nadal mi coś nie pasowało, wpakowałem rolki 3.5g, po prostym leci trochę słabiej z większymi obrotami, z górki leci lepiej niż na rolkach 4.5, ma także lepszą reakcję na manetkę, ale dalej to nie jest to.. Postawiłem go na centralnej i dałem gazu do oporu - wszedł na 8500, lekko się zwiesił, spadł do 8000 i wszedł na 10000.. Pasek się ślizga, coś z wario?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2014, 21:34 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
za 200zł to bym kupił wario i porządnie wyregulował napęd
więc tak sprawdziłbym ten zawór bo to 5 min a może przez to odbijać mu, potem zabrał się za regulację gaźnika czyli rozgrzać, na wolnych obrotach zakręcić śrubkę od regulacji i powoli odkręcać co 1/4 obrotu do czasu aż obroty nie będą wzrastać (wolne), potem jak nadal lipa to na innej świecy spróbować, dalej jak nadal będzie przerywać czy coś po kilku km to sprawdzić czy tłok nie puchnie (kompresja ma wpływ na osiągi). Jak nie będzie śladów zatarć to kupić sprzęgło 107 i nie kombinować z tym 110 i zacząć regulować napęd.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 wrz 2014, 18:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Świeca wymieniona 400 km temu, zawór sprawdzę jak będę miał chwilę. Gaźnik reguluję w ten sposób, ale potem na zimno przerywa i reguluję ponownie żeby nie przerywał. Na tłok patrzeć nie mam ochoty, jestem świeżo (200km) po wymianie pierścieni i nie chcę drugi raz przez tą mękę przechodzić. Spróbuję gdzieś zmierzyć kompresję. Sprzęgło, dzwon i pasek będę wymieniał, ale pierw wario. W ogóle to najchętniej bym go sprzedał i albo kupił Aeroxa 50 albo CBR 125, no ale kto kupi chińczyka..

-- 05 wrz 2014, 19:49 --

A więc tak..

Zmieniłem sprężynki sprzęgła z powrotem na seryjne i start jest lepszy, ale dalej nie to. Chciałem kupić sprężynki sprzęgła do mego sprzęgła 110mm, ale w żadnym sklepie takich nie sprzedają.. Potem wziąłem się za szukanie wario (docelowo Top Racing NG, ale nawet na Multivary patrzałem) i nigdzie nie ma na wał 16mm.. Wymieniłem pasek na Gatesa (seria) 788x18,1, zmiana w osiągach żadna, ślizga się nadal (znaczy to wycie przy starcie).. Zaraz się wezmę za przeszukiwanie giełdy w poszukiwaniu sprężynek sprzęgła. Ma ktoś namiary na sklep z rozmiarami, których poszukuję?

A zaworu nie sprawdzałem, cierpię na brak czasu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 wrz 2014, 16:01 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
wał 16mm to jak china 4t :) na mielochu jest na bank




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2014, 18:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Na mielochu jest na bank? Odpowiedź mailowa:

"Witam,

Niestety nie mamy w ofercie żadnych wariatorów do Pańskiego pojazdu."

Taak. Dzisiaj dorwałem się ze znajomym (posiadaczem Jogga R psującego się częściej niż mój chińczyk) do pneumata i postanowiłem wpakować jego sprzęgło (107mm jak się domyślam). Włożyliśmy to sprzęgiełko na seryjnych sprężynkach i seryjnej sprężynie i po prostu nie ten skuter, gumę na asfalcie pali bez żadnych problemów, jak się mu pomoże to i na koło ruszy.. Do tego wymieniliśmy sprężynki na zielone polini i było jeszcze lepiej (oczywiście potem nie było żadnej różnicy, tylko przyspieszenie wzrosło). Wpakowałem z powrotem moje sprzęgło 110 (nie ma żadnych wielkich oznak zużycia, to sprzęgło Yamahy wyglądało dużo gorzej) i na zimnej przekładni nie dało się go utrzymać nogami, lecz po przejechaniu 200m nagle osłabł (to co przedtem, nie ruszał gdy się zaparłem nogami).. Pierwsza myśl = centralka albo sprężynki sprzęgła tracą właściwości.. Centralka jest żółta malossi, sprężynki seryjne (przebieg tylko 5100).. No i teraz dylemacik. Mam na tuningowe części 300zł (docelowo cały napęd tuningowy ma być). Sprzęgło Tec Evo Racing 107mm + dzwon Polini Speed Bell 107 dogadają się? Bardziej mi zależy na starcie, więc sprzęgło jest u mnie priorytetem (krew mnie zalewa gdy Tico na światłach mnie wyprzedza). Dodatkowo osiągi są lepsze na pasku starym, na nowym zrobiłem ze 100km i nic się nie zmienia. Czy to co uznaję za ślizganie się paska to naprawdę ślizgający się pasek?

-- 07 wrz 2014, 19:01 --

Dodatkowo sprawdziłem kompresję - 10,5, więc to wina napędu. Przy okazji zaznaczę, że nie docierałem pierścieni i jak widać nie jest źle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 wrz 2014, 19:06 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ciekawe...wario na wał 16mm są dostępne np. sport pro, multivar...wystaraczy poszukać (4t ma wał własnie 16mm)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 18:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Zakupiłem Malossi Multivara, sprzęgło Tec Evo Racing 107 i Polini Speed Bell 107. Mam nadwyżkę 300 złotych i jeśli dalej będą kłopoty to zakupię pasek tuningowy. Zawór sprawdzę gdy części będę montować.

-- 14 wrz 2014, 19:49 --

Dobra, w międzyczasie zapytam po raz kolejny.

Po około 8 godzinnym postoju skuter bardziej pyrka niż normalnie, przy 25km/h charczy i coś przepala (duża ilośc dymu leci z wydechu) i nie może pokonać bariery 25 zanim tego nie przepali. Potem już nie pyrka i jeździ bez tego zatrzymania przy 25km/h. Co może być powodem? Jeśliby go zalewało na postoju to by były problemy z rozruchem, lecz odpala zawsze od pierwszego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 19:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
inną świcę możesz dać może pomoże (mi ngk nowa padła po tygodniu więc sie nie sugeruj przebiegiem), potem sprawdzaj kolor świecy co jakiś czas i reguluj gazior a potem napęd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2014, 16:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
A więc co nowego..

1. Odnośnie w/w problemu z dymieniem - tu nie chodziło o prędkość, a o obroty. Przy 6500 się to dzieje (teraz to nie jest 20km/h tylko rusza z 6500, wiec nie ruszy zanim tego nie przepali).

2. Przyszły części z pewnego sklepu internetowego, sprzęgło cacy, dzwon cacy, wariator się też wydawał cacy.. Patrzę na tył opakowania - pasuje do Yamaha Aerox 2t (m.in.). W głowie się lampka zaświeciła, że ja mam inny wał, ale rozpakowałem i próbuję założyć. Już montuję przeciwtalerz, a tutaj lipa, nie chce wejść, więc jakiś pacan wysłał mi na wał 12,8 zamiast 16 (jeśli odmówią wymiany lub napiszą, że nie ma na stanie na wał 16 to zrobię im duuużą antyreklamę). Zamontowałem sprzęgiełko wraz z dzwonem, a tu zonk, rusza z 8500 obrotów.. Chwilę mi zajęło dojście jak to się reguluje, wyszło na to że włożyłem czerwone i rusza z 6500, ale kopyto ma. Niestety po chwili wkraczam w strefę ślizgania się paska i przyspieszenie diabli biorą.

3. Postanowiłem, że do zestawu dorzucę przeciwtalerz (byle jaki, top racinga chyba) i zakupię pasek. Tylko teraz pytanie. Mam wał inny niż np. Jog R, więc pewnie pasek też ma inny rozmiar. Seryjny teoretycznie ma mieć 788x17, tuningowy chciałbym kupić Malossi X-Special lub coś tego poziomu. Pod jaki silnik szukać, bo nigdzie nie podają wymiarów?

4. Zauważyłem, że "topi" mi się końcówka tecnigasa next r - przy łączeniu z "tubą" wydechu (nie, to nie uszczelka). Ciężko to opisać, ale jakby odkręcić końcówkę i spojrzeć w nią zgodnie z ruchem spalin z silnika to znajduje się to po rogach, tam gdzie lakier z "metalem" się łączy. Chyba tak nie powinno być w wydechu przystosowanym do wysokich temperatur.. Co z tym fantem zrobić?

-- 21 wrz 2014, 17:28 --

Wariator zamontowany, dostałem tylko jedną podkładkę w zestawie, którą dałem za wariator (między pokrywą wariatora a czymś tam..). Sprężynę centralną mam Malossi Żółtą, ale Białą dostałem w zestawie (niebawem ją zmienię). Skuter do 40 leci jak marzenie, potem już są kłopoty, ostatecznie przyspieszanie kończy przy 75km/h (przy rolkach 6g, jak i przy rolkach 9g). Czy to wina braku jakiejś podkładki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2014, 19:23 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
podkłądki masz do korygowania długości tuleji, ma być tyle ich aby pas po skręceniu przeciwtalerza był na tuleji a nie wyżej. 9g to wgl nie używaj bo to nigdzie takich nie dają, dobrze jakbyś sprawdził 6,5g i 5,5g




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2014, 18:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Witam, ponownie z problemami. Skuterem zaczęło szarpać przy starcie, patrzę a tu szczęki wystają poza dzwon pod skosem... Nie wiem czy ja to zepsułem (niby jak?...), nie zwracałem uwagi czy tak było od nowości. Oczywiście sklep .... po 5 dniach mi odpisał, że nic z reklamacji, bo sprzęgło użyłem. W międzyczasie uwaliłem gwint w nakrętce od wału (teraz mam kontrującą duuużo grubszą, więc kopki ni ma). No i dalsza walka z regulacją.. Rolki są 6g (mam tylko 9 inne, nie ma opcji żebym kupował), pasek nowy (szerszy) i stary (węższy). Na Multivarze był próg (w sensie widoczny, lekko wyczuwalny) na początku (brak podkładki i pasek za wysoko był, tak mi się zdaje), a także przy końcu (pasek nie wchodził maksymalnie wysoko). Czego to do diabła wina? Obecnie wariator ustawiony jest tak: pokrywa->wariator->tuleja->podkładka->przeciwtalerz. Czy dać podkładkę za pokrywę? W tej chwili w skuter wpakowałem 2500 + 1000, nie licząc kosztów utrzymania, a jest gorzej niż było.. W sumie to start nieziemski, ale co mi z niego jak skuterem szarpie na starcie...

-- 11 paź 2014, 19:15 --

Zmierzyłem przestrzeń czystą na wariatorze i przeciwtalerzu, jest to 4-5mm, więc chyba w granicach normy. Co zatem jest przyczyną braku poprawy po wyłożeniu tysiąca w tuning chińczyka? Dałem podkładkę za wariator (i przed przeciwtalerz) i nie ma różnicy, leci 74km/h z dobrym startem, to jest jedyna różnica w stosunku do serii... Przedtem też 74. Co jest źle? Przy 74 ma 9000 obrotów, przy 10.5 odcina zapłon, więc? Rolki za ciężkie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2014, 23:16 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
dam ci pewien trop....rozgrzej go...potem ogarnij jakąś górkę...ale jakąś w miarę konkret....dalej jedź z 40-50km/h pod tą górkę i po paru sekundach daj full gaz...1. czy będzie słychać wzrost RPM i zarazem prędkości 2. czy obroty będą spadać i zarazem prędkość (muł)? jeśli 1. to możesz sprawdzić na minimalnie cięższych np. +0,25g ale raczej już masz +- max. moc. jeśli 2. to lżejsze musisz załadować może -0,5g wystarczą. Co do podkładki to jeśli jest o średnicy tulei to bliżej przeciwtalerza daj i ma tak być żeby pas był po skręceniu wario +- na tulei a na korektorze na samej górze (o ile to możliwe) (u mnie np. ze 3mm od góry)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy