Dzisiaj jest 21 mar 2025, 0:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 wrz 2014, 13:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Cześć, pytanko mam o ustawienie ilości wyrzucanej farby przez pistolet, jest jakieś optymalne ustawienie, czy np. jak maluje pierwszą warstwe to ilość zmniejszyć żeby tylko rozpylić a drugą warstwe już zwiększyć ilość żeby wylać farbe czy jak to jest? chodzi mi o baze i klar. Bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź nt. ustawienia ilości farby jak ustawiać na którą warstwe itd.

-- 12 wrz 2014, o 13:03 --

ref




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 wrz 2014, 20:56 
***

Rejestracja: 02 maja 2013, 11:20
Posty: 514
Lokalizacja: Krotoszyn-Parcelki
Pojazd: Punto 1.9JTD <3
Ja ustawiam sobie pistolet przed malowaniem i maluje już tak do końca.




_________________

Trzeba Zapier*alać :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2014, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2011, 14:49
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd:
Ja zawsze najpierw ustawiam szerokość miotły, a potem ilość wyrzucanego materiału - tutaj przydałby się jakiś kawałek blachy, plastiku czy coś, żeby mieć na czym popróbować. Wiadomo, nie może Ci "lać" materiałem, bo pierwsza warstwa nie jest "wylana", tylko przypruszona, żeby kolejna fajnie "złapała" się tej pierwszej. Kolejne już wylewasz czyli prowadzisz pistolet wolniej albo robisz pare przejść ;)
Troche jak z klarem jak kładziesz na 1,5 warstwy, tylko bez przesady (żebyś też za mało nie pokrył).

EDIT:
Aha ! No i nie majstruj nic przy pistolecie w trakcie lakierowania, bo może Ci nie wyjść ! :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2014, 12:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
robisz ustawienie do bazy i nic nie kręcisz, ani ciśnieniem ani ilością materiału. 1 warstwa wypyłka, kolejna pełna i albo kończysz albo czasami się wyprusza jeszcze jedną.
do bezbarwnego znowu ustawiasz pistolet żeby Ci się dobrze lakierowało i nic nie zmieniasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 20:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
a co może być przyczyną powstania lekkiego baranka? Wiem, że nie doświadczona ręka i wgl, ale co jeszcze? Baza wychodzi igiełka :lol: a jak lece klarem to widzę jak się robi już taki baranek i farba tak jakby się zlewa (nie chodzi mi o zaciek) i nie wiem czy za dużo tej farby wylewam czy może za mało i tego baranka trzeba zamalować? Nabite mam tak ok. 4-5barów a na pistolecie ok. 2,5. Nie będę zwalać na pistolet za 80zł choć też wiem, że nic specjalnego tym sprzętem nie wyjdzie, no ale dobry lakiernik by pomalował nawet takim pistoletem bardzo dobrze. Więc muszę się dowiedzieć co robie źle, pomożecie ;p ?




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 20:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 13:10
Posty: 630
Lokalizacja: okolice Pszczyny
Pojazd:
- za gęsty materiał
- za daleko ręka
- zbyt dużo powietrza w stosunku do materiału
-Jak masz klarlack tez za 30zł za litr to szału nie bedzie

jak rozrobisz klarek musi być bardzo rzadki . jak nie bd zastosuj rozcieńczalnik dedykowany 5-10% i powinno być ok
ręka bliżej ok i szybsze ruchy . Nie za wolno bo pocieknie , zaś nie za szybko bo będzie tylko zapylone i nie rozleje się
Powierze daj z 2 2,5 . Materiał na maxa i szerokość strumienia na maxa bd malina .

Jak chcesz lustro to daj więcej rozpucha i ładnie się powinno rozlać




_________________

NRG MC2 BUDOWA MIDRACE
piaggio-nrg-mc2-by-dejmon94-budowa-midrace-t338427.html

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2014, 22:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
dejmon94, takiej odpowiedzi potrzebowałem, DZIĘKI WIELKIE!




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 6:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ale on ma profesjonalny pistolet za 80zł niczym sata więc to nie jest jego wina ... w takich badziewiach daje się ok 3.5 bara i to Ciśnienie musi być utrzymywane podczas pracy na pistolecie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2014, 22:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
A możecie mi powiedzieć gdzie to wszystko się ustawia / reguluje? Dzisiaj kupiłem kompresor 2 tłokowy 50l i dopiero będę próbował coś tam malować :wink:




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2014, 22:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
Pat!, Na pistolecie ustawiasz, ciśnienie, szerokość strumienia i ilość wyrzucanego materiału oraz strumień czy ma leciec pionowo czy poziomo. A jeśli chodzi o kompresor to tam chyba nic nie ustawiasz, chyba ze sie myle to mnie poprawcie ;)
Tak to u mnie wygląda:
Obrazek




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2014, 22:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2010, 20:14
Posty: 604
Lokalizacja: Kraków/Wołowice
Pojazd:
Pat Materiał,ciśnienie i strumień ustawiasz na pistolecie.
Materiał i ciśnienie ustawiasz zależnie jaką chcesz uzyskać morę (Strukturę )
Ja robię na Klarze Porzelacka i wgl nie daję rozpuchola.
Co do Struktury baranka to tak jak mówi dejmon94 i jeszcze lipny pistolet też lubi robić baranka więc wtedy więcej rozpuszczalnika tylko trzeba uważać żeby się nie popłakało .
W domu narazie robię na jakimś pistolecie za 100zł+ marna sprężarka a w pracy na DevilBisie i dobrym kompresorze,komorze no to wtedy jest malowane.
Jeśli będziesz robił w domu fuchy czy coś tam to sprawdzaj sobie na próbniku kolor,tzn zrób natrysk bazą wylany i wykurzony bo nie które lakiery są takie że teoretycznie masz jeden a wykurzony wychodzi inny niż wylany a potem zgrzytasz zębami na tego co dorabiał lakier co on to zrobił :twisted:

ElectricOrangeChyba że kupi pistolet bez regulacji ciśnienia wtedy musi kręcić na sprężarce :mrgreen:
Ustawia się też do ilu ma walić powietrza na kompresorze .
Mi tak wyszło malowanie mojego całego Lwa :D
Obrazek




_________________

Naciskam starter.
Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.
Ruszam,opada zmęcznie i złość.
Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,
krzywd,raniących niedomówień...
Bo moją ulubioną pozycja?
To pozycja za kierownicy motocykla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2014, 8:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 lis 2012, 10:45
Posty: 523
Lokalizacja: woj. Małopolskie
Pojazd:
nitropet12, Ładnie wyszło :twisted:
Powiedzcie mi, żeby nie robić nowego tematu, mam b.ładne felgi i jestem w trakcie czyszczenia/odnawiania, chciałbym uzyskać efekt chrom i słyszałem, że robi się takie "triki" z ciemnymi podkładami i na to srebrna perła, tylko chodzi o to, że ja to chce zrobić normalnymi farbami a nie proszkowymi bo niestety trzeba szukać oszczędności a za cały komplet wyszło by mnie z 5 stówek.
Tak więc załóżmy mam już przygotowane felgi i zaczynam
1. czarny lub jakiś inny ciemny podkład
2. srebrna perła
3. nałożenie klaru?

powiedzcie mi jak to jest?? dobrze napisałem czy źle? bo nie wiem czy kupuje się zwykłą srebrną perłe czy trzeba kupić jakiś pure chrome itd. jeśli źle to poprawcie mnie od razu ;p




_________________

pioterp13 pisze:
czytałem gdzieś , ze bidalot jest taki jak malossi c16, prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2014, 10:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
A mogę w zbiorniczek lać dowolną farbę czy tylko te typowo samochodowe? Trochę mi szkoda dać 100zł za litr lakieru żeby sobie coś tam popróbować :|




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2014, 20:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
lepiej do lakiernika zaprowadzić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 wrz 2014, 23:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 12:09
Posty: 1376
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd: BMW E30
bart1aerox100, Nie rozumiem o co ci chodzi...




_________________

///BMW




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2014, 0:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie musisz od razu całego litra kupować. Wlać sobie tam możesz, co tylko Ci się podoba ale inną farbą/lakierem będzie się inaczej lakierować.

Ze swoich skromnych doświadczeń, to najlepsza metoda na tani pistolet to duże ciśnienie i rzadki lakier i wtedy idzie uzyskać całkiem niezły efekt (pomijając fakt, że kupa materiału idzie w powietrze, ale tego się już nie przeskoczy). U siebie ustawiam na reduktorze 6 bar, więc mam pewnie jakieś 4 na pistolecie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy