Dzisiaj jest 12 lut 2025, 1:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2014, 21:43 
*

Rejestracja: 16 paź 2013, 19:07
Posty: 66
Pojazd: Motobi Rocky
Witam,
mam przytarty tłok no i cylek.
Chce kupić cylinder 90cc ale tutaj nasuwa się pytanie czy głowice mam wymieniać skoro głowice mam 72cc? Podejdzie czy nie?
http://allegro.pl/cylinder-tlok-glowica-skutery-4t-gy6-tuning-90-ccm-i4433720637.html - to będzie dobra aukcja?
+ jak ktoś ma lepszą aukcje na kupienie 90cc to poproszę :))

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 sie 2014, 12:24 
*

Rejestracja: 17 sty 2014, 21:20
Posty: 91
Pojazd: Router Sport
Najlepiej tak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2014, 19:41 
*

Rejestracja: 16 paź 2013, 19:07
Posty: 66
Pojazd: Motobi Rocky
Oki dzięki, to chyba najlepsza i najbardziej opłacalna aukcja http://allegro.pl/skuter-4t-cylinder-90-cc-glowica-tlok-modul-dysza-i4425720859.html

-- 04 sie 2014, 20:41 --

Mam problem taki iż nie wiem co wybraż:
90cc (50mm): wymiary zaworów: ssący 23mm, wydechowy 20mm (tłok prosty)
Czy
90cc (51mm):wymiary zaworów: ssący 17mm, wydechowy 18mm (tłok wypukły)

Co wybrać???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2014, 0:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Zacznijmy tak : Cylinder 50mm 82cc tłok wklęsły możesz nawet dać do głowicy seryjnej.
Cylinder 51mm 85cc +/- ma tłok wypukły przez co przy głowicy 51mm ma bardzo wysoką kompresja , mniejsza się nie nadaje.
Co do zaworów w głowicy to się pomyliłeś bo głowica do 51mm ma duże zawory 23\20 . Nie kupuj czasami cylindra 50mm z głowicą 50mm bo kompresja będzie tak słaba ,że to ledwo pojedzie.
Najlepsze opcje :

Cylinder 82cc 50mm + głowica 47mm zawory 22/19
Cylinder 85cc 51mm + głowica 51mm zawory 23/20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2014, 13:51 
*

Rejestracja: 16 paź 2013, 19:07
Posty: 66
Pojazd: Motobi Rocky
szkoda, że wcześniej nie udzieliłeś odpowiedzi ;).
Teraz już za późno, kupiłem cylek 50mm głowica z 23/20 :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 sie 2014, 16:50 
*

Rejestracja: 18 lis 2012, 20:35
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
Pojazd: Suzuki GS500E / Keeway RY8
Ja nadal nie rozumiem bo dopiero zaczynam zabawe z tym wszystkim co związane z 4t..
Czyli najlepiej jest kupić Cylinder "90cc" o średnicy tulei 51mm z wypukłym tłokiem i do tego głowicę 51mm ? Bo na allegro zauważyłem że te głowice 51mm mają różne komory spalania, i teraz nie wiem którą zamawiać.. tą bardziej płaską czy tą z większą komorą spalania.. podeślij link do konkretnej głowicy pasującej do tego tłoka wypukłego.. naoczne jak będę widział jaką ma mieć komore spalania ta wlaściwa głowica, to będę wiedział czego szukać :)




_________________

Punto Mk1 <3

KeeWay RY8 70cc <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2014, 21:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lip 2012, 13:08
Posty: 1200
Pojazd: Szkutr
Formalnie to nie ma cylindrów 50 51 i 52mm xD
Na allegro zawyża się wyniki - że "nasz cyl największy" :)

Są cylindry:
50cc [ok.39mm]
65cc [tu wymiarów nie pamiętam]
80cc [realne 47mm i tak naprawdę 72cc]
90cc [51mm i realne 82cc] - tu nie ma podziałów na 50 51 i 52 - to ściemy allegrowe.

Głowic są dwa rodzaje:
Seryjna do 50cc - zawory 16 i 18mm - można stosować do 50cc, 65, 72, 90cc [tu z płaskim tłokiem]
Głowica powiększona - zawory 20 i 23mm - stosowanie raczej tylko do 90cc z płaskim lub wypukłym tłokiem, ale można i do 72cc.

A... i nie ma głowic pod 72cc ;)


Do cylindra 51mm z wklęsłym tłokiem można zastosować głowicę seryjną [zawory 16 i 18mm], ale mocy będzie mniej. Do 51mm z tłokiem wypukłym tylko głowica powiększona [zawory 20 i 22/3mm], ponieważ na seryjnej głowicy stukałyby o nią zawory [ wypukły tłok więc i potrzebna głębsza głowica].

Czekam na hejty "znawców" - zwłaszcza że żeby mieć 80cc, trzeba kupić cały drugi silnik xD




_________________

Moja Malaga! malaguti-f12-midrace-racing-zapraszam-t406973.html
Malaga na FB - https://www.facebook.com/RadeckiGarage




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 0:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Radeck14 pisze:
Formalnie to nie ma cylindrów 50 51 i 52mm xD
Na allegro zawyża się wyniki - że "nasz cyl największy" :)

Są cylindry:
50cc [ok.39mm]
65cc [tu wymiarów nie pamiętam]
80cc [realne 47mm i tak naprawdę 72cc]
90cc [51mm i realne 82cc] - tu nie ma podziałów na 50 51 i 52 - to ściemy allegrowe.

Głowic są dwa rodzaje:
Seryjna do 50cc - zawory 16 i 18mm - można stosować do 50cc, 65, 72, 90cc [tu z płaskim tłokiem]
Głowica powiększona - zawory 20 i 23mm - stosowanie raczej tylko do 90cc z płaskim lub wypukłym tłokiem, ale można i do 72cc.

A... i nie ma głowic pod 72cc ;)


Do cylindra 51mm z wklęsłym tłokiem można zastosować głowicę seryjną [zawory 16 i 18mm], ale mocy będzie mniej. Do 51mm z tłokiem wypukłym tylko głowica powiększona [zawory 20 i 22/3mm], ponieważ na seryjnej głowicy stukałyby o nią zawory [ wypukły tłok więc i potrzebna głębsza głowica].

Czekam na hejty "znawców" - zwłaszcza że żeby mieć 80cc, trzeba kupić cały drugi silnik xD

Cylek 43mm - 63cc
Cylek 47mm - 72cc
Cylek 50mm - 82cc
Cylek 51mm - 85cc
Cylek 52,4mm - 90cc

Są głowice z komorą spalania o średnicy 47mm więc nie gadaj głupot bo miałem z taką styczność,ale żeby nie skłamać to nie pamiętam średnicy zaworów. Są również głowice z komorą o średnicy 50mm z seryjnej wielkości zaworami (też takową miałem). Do tłoków wklęsłych nie trzeba zmieniać głowicy bo nie będzie tłok udzerzał o zawory ,ale kompresja szybciej wykończy silnik np przy cylku 50mm + głowica seria 39mm kompresja powoduje ,że moment obrotowy jest na niższej partii i ma bardzo słabą górną partię obrotów.

Z tym 80cc i drugim silnikiem to bez przesady :D

ps Kolega wyżej ma racje ,ze z większością cylków na allegro to pojemnośc to jedna ściema . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2014, 17:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
dokładnie są głowice 47mm, sam taką posiadam i była ona oryginalnie zamontowana w skuterku od nowości wraz z cylkiem 47mm, a zawory są 18 i 16 z tego co pamiętam.




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2014, 7:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
To mój pierwszy post u Was a więc serdecznie witam wszystkich i prosze o pomoc.

Śledzę ten temat od kilku dni ponieważ w mojej jak dotąd idealnej Baśce z przebiegiem 3500 km , która chodziła jak zegarek, urwał się zawór wydechowy i rozwalił tłok, porysował cylinder i zniszczył głowicę.

Obrazek

Stało się to przy maksymalnych prędkościach ok 65 km/h, czułem że wtedy silnik pracuje na strasznie wysokich obrotach i zaczynał jak by dzwonić ( pewnie to już był dźwięk zaworów stukających o tłok ) Stało się, zachciało mi sie wyprzedzać, teraz mwi się trudno, trzeba to ogarnąć :)

Mam wszystko rozebrane , przygotowane do skłądania na nowych częściach. Może trochę się pośpieszyłem ale już zamówiłem ten zestaw : http://allegro.pl/cylinder-glowica-90cm-100cm-4t-gy6-139qmb-i4514618508.html tłok wklęsły 50 mm i głowica z małymi zaworami !!!

Teraz moje pytanie czy zawaliłem sprawę bo zasugerowałem sie popularnością aukcji a gość ma w swojej ofercie podobny zestaw z tłokiem 50 mm ale głowicę z dużymi zaworami ? Oto ten zestaw : http://allegro.pl/cylinder-4t-glowica-90-100-cm-duze-zawory-hit-i4528961803.html

Który z nich będzie trwalszy lub który bedzie miał lepsze osiągi ? Składać na tym co zamówiłem z małymi zaworami czy próbować wymienić na ten zestaw z głowicą od 90cc ?




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223


Ostatnio zmieniony 28 sie 2014, 14:03 przez nimnul, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2014, 11:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2008, 18:34
Posty: 235
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd: VFR 800FI - BTQT9
Imię: Paweł
2

Ostrzeżenia: 2
Jeśli ta głowica z małymi zaworami jest seryjna (komora spalania 39mm) to zostaw tak i będzie to lepiej jeździło niż na tym cylindrze z głowicą z większymi zaworami.

Ja mam teraz tak założone i niestety jest bieda, wracam do seryjnej głowicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 12:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Własnie odebrałem paczkę i głowica ma średnicę ok 43 mm lekko fazowaną na 50 mm wygląda jak ta z lewej na zdjęciu poniżej i ma zawory o wielkości 22/19

Obrazek

Proszę o odpowiedź czy dobrze dobrałem głowicę tą z lewej (zawory 22 i 19 ) do mojego tłoka 50 mm wklęsłego i czy mogłem to zożyć na standardowym wałku ??

Pytam bo silnik już jest dotarty ( 600km ) ma moc lepsza niż seria ale szału ni ma ( 0-60 km/h 10-13 sekund i v max 70-75 ) wydaje sie trochę mało jak na 82cc :/ Sprawdziłem kompresję i wyszło trochę powyżej 6 Bar. Zawaliłem bo nie sprawdziłem szczelności zaworów przed złożeniem i nie wiem czy wynik tak słąbej kompresji jest wynikiem źle dobranej głowicy czy nieszczelnych gniazd zaworowych.




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 17:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
to nie jest głowica pod tłok wypukły 51mm czasami? to by tlumaczylo małą kompresje ;)




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 17:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Sprzedawca zapewnia że to jest odpowiedni komplet oto link do aukcji :

Komplet cyl + głowica http://allegro.pl/cylinder-glowica-90cm ... 18508.html

Sama głowica w tej aukcji lepiej widoczna ( taką dostałem ) http://allegro.pl/glowica-zawory-kpl-4t ... 43754.html


Wg. tego co wczesiej pisał kolega Kamilos999 wygląda na to że mam głowicę od cylindra 47 mm pytanie czy to dobre połączenie ??

Cytuj:
Cylinder 82cc 50mm + głowica 47mm zawory 22/19
Cylinder 85cc 51mm + głowica 51mm zawory 23/20




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 18:14 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
wydaje mi się, że tak, jeśli już ją masz to śmiało zakładaj, tylko dotrzyj dobrze zawory bo nawet nowe głowice puszczają na zaworach jak sito jeśli się ich nie dotrze ;)
47mm powinno dac solidnego kopa, kompresja powinna podskoczyć myśle że w okolice 10-11bar, jeśli tłok jest wklęsły to nie będzie bił o zawory
zastanów się też nad agresywnym wałkiem ;)




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2014, 21:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Problem w tym że już założyłem bez docierania zaworów :/ i zrobiłem już 600 km.

Pytanie czy z czasem same się te zawory z gniazdami nie "uklepią" :) ?




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy