Rolki pewnie i dobre, bo sprężyny na sprzęgle miękkie, żeby nie zarzynać silnika i spełniać normy skutera 50cc a nie motoru ;]
Kup Sobie jakiś sportowy wydech, albo wpierw sprawdź na seryjnym wydechu, regulując napęd lżejszymi rolkami na twardych sprężynach sprzęgła. Przeniesiesz w ten sposób większe obroty na koło, zwiększy się moc i poprawi vmax. Koszt maks 100zł bez zmiany wydechu.
Oczywiście samymi sprężynkami i rolkami nie osiągniesz 15KM, ale różnica między odblokowaną serią, powinna być odczuwalna. Czyli w sam raz dla tuningera amatora
Niestety nikt Ci dokładnie nie powie jakie rolki i sprężyny wyciągną najlepsze osiągi. Musisz sam do tego dojść metodą prób i błędów.
Standardowo zacznij od sprężynek twardych, centralna medium/hard i rolki 4,0g.
Przykładowo. Jak Twój silnik będzie się ładnie wkręcał na starcie do 7-8tyś tzn że jesteś blisko. Jak będzie buczał nie oddawając przyśpieszenia, czyli mocy na koło, tzn że za lekkie rolki i pasek się ślizga, jak będzie mulił i obroty będą spadać tzn że za ciężkie na tę pojemność skokową.
Musisz wyregulować taki próg, gdzie skuter będzie startował z 7-8tyś , aż do momentu dociśnięcia się sprężyny centralnej, czyli około 30-40km/h to przy 80-90kmh silnik powinien się wkręcać na maks 9-10tyś obrotów. Więcej na serii nie wyciśniesz ze sportowym wydechem. O ile go masz
Może się też okazać, że regulacja jest dobra, fajnie startuje, szarpie na koło i ładnie przyśpiesza, ale masz ścianę przy 70km/h, a na obrotach widać jeszcze zapas.Wtedy pewnie gaźnik będzie źle wyregulowany, daje za mało paliwa, albo filtr powietrza do dupy, albo jeszcze gdzieś są blokady. Stąd durne teorie dzieciaków, że sportowy wydech dodaje do 10km/h na serii.