Dzisiaj jest 12 lut 2025, 1:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 wrz 2014, 20:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Pacjent to Bassa z cylindrem i tłokiem o średnicy 50mm i głowicą od 47mm, na standardowym gaźniku z przepustnicą wszystko chodziło dobrze ale ... zachciało mi się modów :/

Dokupiłem gaźnik keihin jak w temacie z przepustnicą 24mm do tego pasujący króciec ssący 23mm, podstawkę pod króciec z otworem 23 mm, uszczelkę pod niego i linkę gazu oryginalną pod ten gaźnik.

Wszystko idealnie poskręcałem bez żadnego druciarstwa i ... zimnego za żadne skarby nie idzie odpalić. Załapuje ale zaraz gaśnie i tak można kręcić 10 minut jak tylko dodaję gazu gaśnie i jak już się od tego kręcenia rozgrzeje to potem chodzi. Wygląda jak by dostawał za dużo paliwa na zimnym bo podczas tego kręcenia lubi parsknąć i leci z filtra dymek. Z drugiej jednak strony od kiedy to zimny silnik nie lubi paliwa, powinien bez problemów łykac ile tylko jest więc może jednak jest go za mało ? Zmieniłem dysze oryginalna 102 na 88 bo po nagrzaniu ewidentnie go zalewało ( nie chciał chodzić przy manetce otwartej na max , świeca czarna ) Teraz na tej 88 chodzi prawie dobrze ale po nagrzaniu !!!

Ten brak ssania mnie dziwi , próbowałem przedmuchać kanał ssania ( mimo iż gaźnik jest nowy ) dmuchając w otwór ssania od strony filtra jest przelot zarówno do komory pływakowej jak i do kolektora ssącego bo wypluwa paliwo czarnym wężykiem przelewowym, skierowanym w dół , czy tak ma być ? Poza tym zauważyłem że paliwo do ssania pobierane jest jak by z za dyszy głównej więc może nadal jest za duża ? Czy się mylę i do ssania paliwo idzie przez inna dysze ?

Co to jest za zawór z membrana sterowany podciśnieniem ? W jego dekielku jest taki strasznie mały otworek czy tak ma być , po co to w tym gaźniku jest ?


Sam elektrozawór ssania działa bo widać różnice po kilku minutach , gdy się całkiem zamknie to w ogóle nie ma ochoty zapalać. Jak się do tego zabrać ? Na starym gaźniku odpala i chodzi normalnie :( Nie chcę wracać do starego gaźnika skoro poczyniłem takie inwestycję w tego dziada :)




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 wrz 2014, 20:42 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
daj dyszę może 80 i sprawdź skoro zalewa...albo gaźnik jest sprawny albo nie...nie ma co tu kombinować.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2014, 13:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
A czy dobrze widziałem że kanał ssania pobiera paliwo zza dyszy głównej ? Bo wtedy taka zmiana dyszy faktycznie ma sens.

Czy jest inna metoda na regulowanie dawki paliwa na ssaniu ?

Przyszło mi jeszcze takie coś na myśl że :
Gaźnik ten dedykowany jest do silnika o pojemności 125/150 a ja mam 80 więc może powinienem zmniejszyć dysze wolnych obrotów na mniejszą ? Bo śruba regulacji dla prawidłowej pracy jest u mnie wykręcona chyba z 5 obrotów albo więcej co chyba oznacza ze potrzebuje dużo powietrza. Czy to może mieć wpływ na odpalanie zimnego silnika ??




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2014, 19:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
iglica środek? jak masz stożek gąbkowy to wrzuć dysze minimum 95.
Jak dasz rade to odpal skuta i rozgrzej, ustaw jak najniższe wolne obroty tak żeby nie gasł i w miare równo pracował i wykręcaj śrubke mieszanki po 1 obrocie i obserwuj czy obroty rosną po każdym wykęceniu i jak skuter się wkręca. Podpowiem, że przy ori dyszy wolnych obrotów, musisz wykręcić na bank wiecej niż 5 pełnych obrotów ;) nie pamiętam ile ja mam wykręcone ale na bank sporo, a i tak minimalny muł przy maksymalnym odkręceniu manetki pozostał, chociaż mi to wgl nie przeszkadza.

Poza tym trzeba mieć mocny aku, żeby rozrusznik odpowiednio szybko zakręcił przy zimnym cylku 50mm ;)
ja zimnego airsala nie odpale z rozrusznika ;)




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2014, 14:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Na starym gaźniku fi=16mm z dyszą 79 albo 82 ( nie pamiętam ) i iglicą na środku chodził idealnie ale palił 4 litry na 100 km.

Postanowiłem więc dać mojemu cylindrowi oddychać pełną gębą i dlatego kupiłem ten gaźnik z przepustnicą 24mm. Przy dyszy 102 K bo taka była oryginalnie w tym gaźniku i iglicy ustawionej na środek skuter zimny nie miał ochoty zapalić , łapał ale zaraz gasł , nie było mowy o dodani gazu, mulił w zakresie 1/3-1/2 manetki , przy manetce na full szedł ale bez szału :/ świeca była czarna z zewnątrz i delikatnie na elektrodach się rumieniła więc uznałem że go zalewa. Skakanie iglica góra dół totalnie nic nie dawała w zakresie 1/3-1/2 jeszcze bardziej mulił.

Zmieniłem więc dysze na 88 i teraz nadal nie odpala zimny, dalej muli , świeca niby ruda.

W każdym z przypadków wolne obroty są na stałym poziomie czyli około 5 obrotów.

Spróbuje jutro zmienić dysze na 95 jak to nie pomoże zejdę na jeszcze niższa ok 80

-- 30 wrz 2014, 15:49 --

Po dzisiejszym dniu wiem jedno , nie ma co przesadzać z rozmiarem dyszy !!!

Dysza 85 , iglica na środku ok 5 obrotów przy regulacji i silnik pracuje idealnie.

I tak jak przypuszczałem ssanie pobiera paliwo zza dyszy głównej a więc za duża dysza powodowała że rano zalewało mi świecę ( aż lało się do filtra ) potwierdzi się to jutro rano :-P najwyżej będę edytował posta :)




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2014, 16:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
jak masz możliwośc to zmierz sobie kompresje, słaba kompresja może byc powodem ciężkiego odpalania na zimym i spalania 4l/100




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2014, 17:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Kompresję mierzyłem podczas docierania było ok 6-7 Bar .

Na starym gaźniku palił od strzała, teraz mysle że tez bedzie ok, jutro sprawdze




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2014, 19:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 18:24
Posty: 221
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd: coliber
6-7 bar to kiepsko strasznie kurcze
10+ powinno być




_________________

Cylinder Airsal Sport 80cc | Głowica 50cc | Agresywny Wałek Rozrządu | Gaźnik Keihin 24mm | Filtr powietrza Polini Air Box | Wariator Stage6 Sport Pro + rolki 7g Motorforce | Pasek Malossi X-Kevlar | Sprzęgło Seria




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 paź 2014, 10:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Wiem ale na zamkniętej przepustnicy i było to mierzone niezbyt dokładnym manometrem bo cieżko dojść tam jakimkolwiek a dokładniejszy mam długi i prosty.

Poza tym uwierzyłem sprzedającemu w słowa "głowica gotowa do założenia " i nie sprawdziłem szczelności zaworów, możliwe że trzeba było dotrzeć na paście :/


Wiem jedno na starym gaźniku 16mm odpala od strzała i chodzi idealnie , ostatnio z GPS rozpędziłem baśke do 95 km/h ( co prawda z górki :) ale na prostej spokojnie wyciąga 70

-- 01 paź 2014, 0:11 --

Nadal zimny nie chce odpalić :( tzn. odpala ale za 2-3 sekundy gaśnie, przy kolejnych próbach odpalenia silnik niby łapie ale nie chce zacząć pracować , gdy podczas kręcenia dodam gazu w ogóle nie ma oznak życia :/ jak długo będe kręcił i będzie tak łapał to po kilku minutach zagada i pracuje normalnie , prawdopodobnie wtedy gdy automat ssania się zamknie od napięcia z prądnicy.

Czy jest jakas opcja regulacji ssania ? Patrząc od strony filtra, kanał do ssania jest strasznie duży w porównaniu do tego ze standardowego gaźnika. Aż odnoszę wrażenie jak by w tym kanale powinna być jakaś dysza zmniejszająca prześwit ?!

-- 02 paź 2014, 10:07 --

Problem odpalania zimnego silnika rozwiązany !!!

Specjalnie wyczekałem do dziś rana żeby sprawdzić czy na pewno po nocy rano zapali.

Zatkana była dysza ssania !!!

Gdy silnik był zimny to gaźnik przy otwartej iglicy automatu zasysał sobie z filtra przez kanał tylko powietrze a z dołu z komory nie szło paliwo, więc silnik zamiast dostawać wzbogaconą w paliwo mieszankę otrzymywał samo powietrze czyli mocno zubożoną mieszankę i dlatego nie odpala .

Wbrew moim wcześniejszym przypuszczeniom paliwo do ssania dochodzi osobną dyszą o bardzo małej przepustowości na oko 0,1-0,2 mm. Nie udało mi się przetkać sprężonym powietrzem a gaźnik był fabrycznie nowy więc podejrzewam że był metaliczny paproch z produkcji lub słabo rozwiercona dysza ( cieniuteńkim miedzianym drucikiem dopiero udało się przepchać )

Poniżej wklejam Wam zdjęcie na którym zaznaczam dla potomnych żeby poznali budowę tego gaźnika :)

Obrazek




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 paź 2014, 20:03 
*

Rejestracja: 21 lip 2013, 18:36
Posty: 64
Pojazd: citroen C2 i Romet 717 4t
coś ci dał ten gaźnik ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 paź 2014, 2:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2014, 22:32
Posty: 33
Lokalizacja: Krk
Pojazd: Bassa
Spalanie niższe ok 2,5 i o wiele płynnieszą jazdę.

1/4 - 1/3 manetki spokojnie 60 km/h




_________________

Audi S4 2,2Turbo MTM303 rocznik 1993
Warszawa 223 rocznik 1969
https://www.facebook.com/autaslubne.warszawa223




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy