Witam, od roku jestem sczęśliwym posiadaczem Yamahy DT 50R. Wcześniej jeździłem na chińskim 4t crossie. Dokładnie Yamasaki... Przesiadka jak możecie się spodziewać była dość duża. Po roku używania motoru, chciałbym zagłębić się w jego wnętrze osiągnięcia itp. stąd też chciałbym się od Was dowiedzieć kilku przydatnych, możliwe że najważniejszych rzeczy. Jest to mój pierwszy post na forum, jak również nie mam zbyt dużej wprawy z 2T. Proszę o wyrozumiałość ;D
Na wstępie dodam, iż moj moto został sprowdzony we Francji. Jest odblokowany, Wszystko seryjne poza tłumikiem. W moim moto mam wsadzony tłumik Leovince Ninja. Od początku miałem problemy z obrotami i mocą motoru.
Powiedzcie jak wygląda moc waszego motoru na małych obrotach. U mnie jest tak, iż do 6 tysięcy motor normalnie leci, a powyżej dostaje nagle takiego kopa jest zryw i dostaje nagle zastrzyk mocy. Czy Wy też tak macie w swoich am6 ? Czym to jest spowodowane ? Czytałem na forum,że jest to wina gaźnika, czy jest to prawda ? Zamierzam czyścić, jak i rozebrać moje całe moto po sezonie. Próbowałem teraz ustawić gaźnik przy poradniku niejakiego "Jaco" , niestety bez zmian. Może macie jakąś sprawdzoną metodę na wymieniony powyżej problem ? A może możecie podrzucić jakieś swoje proozycje odnośnie regulacji gaźnika ? Być może coś robie źle. Czekam na jakiekolwiek wskazówki oraz porady.
Kolejną rzeczą, która chciałbym się dowiedzieć jest to, co mógłbym zmienić w moim moto. Dodam, iż ma być to typowe enduro. Nie zależy mi na prędkości, a na mocy. Zamierzam zmienić zębatki. Aktualnie mam 11/48. Oczywiście nie chcę zmieniać całego silnika czy też motoru, zmiany w rozsądnym zakresie. ;) Podrzucajcie swoje propozycje.
Czekam na wasze porady. Jeżeli powtarzam temat, z góry przepraszam, aczkolwiek nie mogłem znaleźć rzetelnej odpowiedzi na moje pytania.
W niedalekiej przyszłości wstawię fotki motoru.
Pozdrawiam Piotrek
