Dzisiaj jest 15 lis 2024, 17:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 gru 2014, 11:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2013, 18:06
Posty: 24
Pojazd: Piaggio NRG mc2
Witam.
Mam piaggio nrg mc2.
Niedawno kupiłem wydech s6 pro replice i muszę go wyregulować.
Problem polega na tym, że do około 20-30km/h rozpędza się bardzo szybko, aż nagle obroty jakby spadają i tak do około 60 mam muła (szczególnie w momencie spadku obrotów, potem sie wkreca). Jak już obroty troche wzrosną to znów leci dobrze.
Czy może to być zbyt miękka sprężyna centralna? Jeśli tak to jaką kupić? Albo mam standardową, albo Hebo 50% (raczej Hebo).

Mój setup:
Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Rolki 4,5g lub 5,5g (juz nie pamiętam ;P)
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race




_________________

Piaggio Nrg Mc2

Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race
Pasek Polini Kevlar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 gru 2014, 13:01 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Ja proponuje centralke medium/hard i wtedy regulacja rolkami. Ja w p/g przy dr evo, replice i wariu s6 r/t mam mediuma i rolki 5gram.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 20:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2013, 18:06
Posty: 24
Pojazd: Piaggio NRG mc2
Sprężyna centralna Stage6 Medium sie nada?




_________________

Piaggio Nrg Mc2

Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race
Pasek Polini Kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 21:23 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
jak masz to zaloz a jak kupujesz nowa to kup harda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 22:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2013, 18:06
Posty: 24
Pojazd: Piaggio NRG mc2
A hard nie będzie za mocny? Bo własnie chce zamawiac




_________________

Piaggio Nrg Mc2

Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race
Pasek Polini Kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 gru 2014, 23:22 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Ciężko powiedziec. Ja w pg przy dr.evo, replice i wariu s6 rt mam mediuma i 5gram i jest git. Myśle, że wez s6 medium lub jakas lekko mocniejsza co ma ok.47kg, zobacz wagi sprezyn centralnych




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2014, 11:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2013, 18:06
Posty: 24
Pojazd: Piaggio NRG mc2
A wie ktoś ile ma Stage6 hard? Myślę, że stage6 medium wystarczy.




_________________

Piaggio Nrg Mc2

Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race
Pasek Polini Kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2014, 12:23 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Tutaj masz temat z twardoscia sprezyn centralnych ------> twardosc-sprezyn-centralnych-t44834.html

s6 medium ma ok.42kg a hard 50 albo troche ponad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2014, 12:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Jak masz spadek obrotów przy określonej prędkości tzn że pasek wchodzi na wario i wtedy potrzebuje więcej siły(obrotów) żeby go wypchnąć. Dlatego obroty muszą spaść, żeby znowu mogły się później podnieść do określonej prędkości.

Sprężyna ma tutaj nie wielki wpływ. Możesz dać lżejszą, żeby szybciej się otwierało sprzęgło. Tylne koło będzie wtedy potrzebowało mniej obrotów, a pasek na wario wejdzie płynnie. Jednak zakładając lżejszą sprężynę może spaść vmax i przyśpieszenie.

Najlepszym rozwiązaniem będzie regulacja rolkami i sprężynkami sprzęgła. Trzeba wydusić z sprzęgła wyższe obroty, a rolkami utrzymać stałe obroty przy odkręcaniu manetki. rolki nie mogą być za lekkie, ani za ciężkie, tylko w sam raz.
Powinno to wyglądać dla przykładu tak:
Powiedzmy że twój cylek kręci max 9000 tyś obrotów, więc sprężynkami sprzęgła takie obroty musisz podczas ruszania mieć. Zakładasz rolki na których będzie stopniowo rwać do 40km/h, aż spadnie do 7500 tyś i na takich obrotach powinien się kręcić cały czas do momentu otwierania się sprzęgła. Wtedy obroty zaczną rosnąć, aż do vmax.

Dostajesz muła bo obroty spadają z przykładu za nisko i nie ma siły na kole. Wszystko zależy też od tego jaki masz wydech i przy jakich obrotach ma największą moc, więc nie sugeruj się przykładem. Każdy cylinder ma te górne obroty gdzie indziej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2014, 12:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 cze 2013, 18:06
Posty: 24
Pojazd: Piaggio NRG mc2
A może to być troszke wina wytartych ślizgów wariatora? Bo nigdy ich nie zmieniałem, a już bardzo latają. Właśnie będę też je wymieniał. Rolkami tez sie pobawie, ale to już bardziej na wiosne. A twardsza sprężyna nie może pomóc?
A jeżeli chciałbym zmieniać sprężynki, to dać twardsze czy miększe?




_________________

Piaggio Nrg Mc2

Cylinder Stage6 Streetrace
Wał Top Racing Evolution NG
Wariator Hebo Next Generation
Wydech Stage6 PRO Replica
Gaźnik Dellorto 19mm
Sprzęgło: RMS Race
Pasek Polini Kevlar




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2014, 13:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2014, 10:40
Posty: 144
Pojazd: Matrix
Wydaje mi się że nie do końca wiesz jak napęd działa w skuterze.
Najlepszy efekt osiągniesz jak pasek będzie rozchodził się równomiernie z wario na sprzęgło i będzie odpowiednio naciągnięty. Czyli z pozycji wyjściowej najniżej na wario, najwyżej na sprzęgle, a końcowa najwyżej na wario, najniżej na sprzęgle.

U Ciebie wygląda to tak jedziesz, jedziesz, fajnie przyśpiesza, pasek powoli wchodzi na wario do połowy, otwiera się sprzęgło i naglę muł, obroty spadają, bo pasek chce wejść wyżej na wario, ale nie może, bo sprężyna dociskowa i obroty koiła na to nie pozwalają. Dopiero po pewnym czasie obroty zaczynają rosnąć i prędkośąć, sprzęgło się otwiera i znowu pasek może wejść wyżej na wario.

Czyli możesz zrobić tak jak pisałem wyżej. Dać miększą sprężynę, albo podwyższyć obroty sprężynkami sprzęgła, a rolkami regulujesz moment obrotowy, żeby obroty za nisko nie spadały lżejsze, jak za wysokie i brak mocy, to cięższe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy