Dzisiaj jest 22 lut 2025, 21:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 gru 2014, 23:02 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 10:29
Posty: 30
Pojazd:
siema wszystkim, na wiosnę lub nieco przed sezonem planuję remont mojego minarelli lc, zmusiło mnie do tego kopcenie, z którym nie mogłem sobie dać rady przez dłuższy czas.
(Przypomnę, że skuter praktycznie rzecz biorąc kopcił i w sumie nadal kopci jak opętany niezależnie czy silnik był i jest ciepły czy zimny)

Pracę planuje rozpocząć od wymiany wału wraz ze wszystkimi łożyskami, cylindra, gaźnika, wydechu, całego napędu, pytanie moje brzmi czy pakować kasę w ten silnik czy kupić coś gotowego (mam tu na myśli drugi silnik z wałem w dobrym stanie), ew. jaki setup polecacie w sumie praktycznie na miasto, interesuje mnie mocniejszy dół i przyzwoite przyspieszenie, co do spalania to wlewać mogę maksymalnie 6-7l/100km gdyż więcej po prostu mija się z celem (więcej to można wlewać do samochodu).

Natomiast co do cylindra, wydechu, gaźnika to myślałem o Malossim sporcie 70cc (podobno ma przyzwoitą żywotność), stage6 pro replice (chociaż za cześciami tej firmy zbytnio nie przepadam to bardzo spodobał mi się dźwięk tego wydechu) i gaźniczku dellorto 19mm, aha, zapomniał bym o wale, mój typ to: top racing evo lub top racing race hq.

Jak narazie nie mam żadnych typów co do napędu tak więc prosiłbym o wszelkie poprawki i propozycje, może być coś mocniejszego, budżet jaki postanowiłem przeznaczyć na tę zabawę to ok. 2k PLNów :D

Jeżeli napisałem w złym dziale, proszę o przeniesienie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 gru 2014, 8:28 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No to jak po miescie to klasę Sport Ci polecam. Cylek nie Malossi, ale DR. Evo lub Top Performances Trophy. Wal bardzo dobrze wybrałeś, weź hq bo lepszy od Evo. Do tego wiadomo lozyska i uszczelniacze, lozyska polecam Ci NTN/PFI/FAG/Koyo, a uszczelniacze Corteco. Gaziorek możesz oczywiście wsadzić 19mm i będzie elegancko, ale na 21mm byś mial lepsze osiągi i lepsze chłodzenie cylka kosztem ma prawdę minimalnie większego spalania. Wydech jesli nie lubisz S6 to weź Yasuni R/Giannelli Reverse/Doppler S3R/Arrow Extreme/PFR4/Tecnigas Triops. No i jesli Ci cos zostanie to zainwestuj w napęd.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 gru 2014, 8:47 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Cześć :) Zacznij może od powodów tego kopcenia,bo nie jest to raczej oznaka "kończącego" się silnik . Jaki masz gaźnik - ssanie ręczne czy automat? Jeździsz na dozowniku czy wywalony? Ile lejesz oleju i jakiego? Może bierze płyn chłodniczy?
Jeśli jednak zdecydujesz się na remont proponuję taki set:
Cylinder tak jak napisał Komor Dr.Evo 70,albo Top Performance Trophy
Wydech: Yasuni R/Z,Polini For Race3
Wał:tak jak podałeś,oba dobre
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Pasek: Dayco
Dzwon:Hebo Manston Wing/Stage6 Wingcooler
Gaźnik:Dellorto 19mm
Wydaje mi się,że spokojnie zmieścisz się w 2k i jeszcze zostanie :wink:




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 18:31 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 10:29
Posty: 30
Pojazd:
Gaźnik ze ssaniem auto, jeżdżę na dozowniku, leję mobila półsyntetyk, płynu na 100% nie bierze (ewidentnie czuć spalany olej, dymi na niebiesko).
Co do dozownika to prawdę mówiąc w minarelli nie ma co się popsuć, powinien podlewać tyle oleju ile fabryka zaplanowała.
Może w skrzyni korbowej zalega jakiś nagar? Bo gdy przez jakieś 5km przelecę się na full manecie to kopcenie ustaje (jakby to dopalał) lecz następnego dnia wszystko wraca do stanu jaki opisałem powyżej, nadal kopci jak poje...

Co do setów powyżej, wezmę je pod uwagę i dzięki za zainteresowanie :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2015, 21:22 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Nie wiem jaki masz sprzęt. Jeśli markowy to opisana poniżej przyczyna nie może się potwierdzić.
Jeśli jednak to chińskie rączki robiły to występuje częsta usterka zaworka zwrotnego w dozowniku oleju i podczas postoju spływa olej do gaźnika. Efekt jest taki, że po odpaleniu po postoju to świata nie widać, a jak stoi dłużej niż 3 dni to są spore trudności z odpalaniem. Po spuszczeniu z gaźnika paliwa i zalaniu nowym dopiero udaje się go uruchomić.
Zdjęcie wężyka oleju i jego zaślepienie na czas postoju daje potwierdzenie tego problemu.
Po takim zabiegu i podłączeniu wężyka silnik odpala bez problemu i nie kopci nawet po miesiącu stania. Ale ja mam chińczyka a ty chyba jak masz LC to chyba jakiś markowy...




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 1:05 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
robdk pisze:
Nie wiem jaki masz sprzęt. Jeśli markowy to opisana poniżej przyczyna nie może się potwierdzić.
Jeśli jednak to chińskie rączki robiły to występuje częsta usterka zaworka zwrotnego w dozowniku oleju i podczas postoju spływa olej do gaźnika. Efekt jest taki, że po odpaleniu po postoju to świata nie widać, a jak stoi dłużej niż 3 dni to są spore trudności z odpalaniem. Po spuszczeniu z gaźnika paliwa i zalaniu nowym dopiero udaje się go uruchomić.
Zdjęcie wężyka oleju i jego zaślepienie na czas postoju daje potwierdzenie tego problemu.
Po takim zabiegu i podłączeniu wężyka silnik odpala bez problemu i nie kopci nawet po miesiącu stania. Ale ja mam chińczyka a ty chyba jak masz LC to chyba jakiś markowy...

Kolega wyżej tam napisał i ogólnie w temacie że to Mina :)
Co do kopcenia to ja bym zwrócił uwagę na regulację gaziora.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 11:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Kopci bo ma za dużo oleju...
Jak ma regulację na dozowniku (podwójna linka) to można wyregulować...
Jak zapaprany olejem wydech to też trzeba wyczyścić....




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 19:37 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 10:29
Posty: 30
Pojazd:
Zapomniałem dodać, wydech był zmieniany (nic to nie dało, nie jest zapaprany olejem), dozownik minarelli nie ma regulacji (napędza go wał i w zależności od obrotów podlewa olej), regulacja gaźnika nic nie dała (po regulacji i czyszczeniu gaźnika kopci jak wcześniej).
Kiedyś odłączyłem wężyk olejowy od gaźnika i zrobiłem mieszankę 1:50 to kopcił jeszcze bardziej.
Cuda? :lol: sam już nie wiem co mam o tym myśleć.
Aha, widzę tu pewną niejasność, ja oczywiście posiadam silnik minarelli lc w swojej maszynie, nie chińczyka. :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 19:43 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
A może sprawdź czy działa ssanie?




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 20:03 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Że nie chińczyk to już ustaliliśmy;)
A ja zapomniałem dodać, że takie cuda jak opisałem dzieją się na dozownikach bez regulacji.
Przy założeniu, iż tak dzieje się od dłuższego czasu to może olej zebrał się w skrzyni korbowej?
Nie ma możliwości kopcenia jak olej lub płyn chłodniczy. Choć niewłaściwa mieszanka gdy nie jest w pełni spalana także może lekko dymić.
Jaka jest świeca? Może trzeba mniejszą dyszę?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2015, 20:39 
*

Rejestracja: 25 paź 2013, 10:29
Posty: 30
Pojazd:
Ssanie działa bo po pewnym czasie schodzi do wolnych obrotów, co do lekkiego dymienia to bym to przebolał, ale on mi kopci o wiele za dużo niż powinien, świeca z tego co pamiętam po dłuższej jeździe była OK, po regulacji "na szybko" była, że tak powiem nawet za bardzo wpadająca w biel.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy