Dzisiaj jest 04 mar 2025, 21:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sty 2015, 21:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Witam, w lato miałem kupić roxa. Lecz nie wiem czy nie kupić tzr 50. Myślę że z biegówki będę cieszył się więcej czasu. Nie będę jej aż tak tuningował gdyż seryjna dobrze leci. Tylko boję się o sprzęgło. Gdyż mieszkam w małym mieście i tam najbardziej lubię jeździć. I w tedy podobno mogę szybko zajechać sprzęgło. Następna sprawa jest taka że czasami lubię podjechać sobie do szkoły. I w tedy trzeba zostawić gdzieś kask. No a w TZR nie ma kufra. I w tedy musiałbym zostawić go na motorze. Np. przypiąć linką do kierownicy. Stosował ktoś kiedyś taki patent? Następna sprawa to budżet coś koło 3500- 5000zł. Chciałbym kupić seryjną TZR 50. Ale nie wiem czy kupię dobry rocznik za to. Zastanawiałem się jeszcze nad RS 50- co wy na to? I mój najpoważniejszy problem. Gdy kupię go będę musiał przyjechać nim do domu. Pewnie coś w granicach 100km. A nigdy nie jeździłem biegówką z sprzęgłem. Mam teraz skuter 2t. Kiedyś latałem 4t z biegami tylko nie było sprzęgła- był to kymco activ 50. I nie wiem czy dam radę szybko opanować pojazd. Biegi są po prawej stronie? A hamulec tylni? Bo po lewej stronie klamka sprzęgła po prawej hamulec? I jak się takim cudem rusza, zmienia biegi staje itp. Szukałem filmików w sieci ale nie znalazłem. I czy TZR jest takiej podobnej wielkości jak np. aerox? Bo nie wiem czy do garażu się z samochodem zmieści.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 sty 2015, 20:35 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli miałbym wybierać między skuterem a motorowerem...z pewnością pokusiłbym się o drugą opcję. Oba pojazdy spełnią swoje zadanie, aczkolwiek z motoroweru będziesz cieszył się dłużej według mnie. Druga sprawa to taka ,że TZR w porównaniu do Aeroxa wygląda bez wątpienia lepiej jeśli chodzi o gabaryty. Jeśli nie będziesz palił gumy ,umiejętnie posługiwał się skrzynią biegów to nie musisz się martwić o sprzęgło. Posłuży bardzo długo.

Co do samego kasku nic nie stoi na przeszkodzie jak weźmiesz go zawsze ze sobą. Możesz położyć go sobie obok ławki i myślę ,że nikomu to nie będzie przeszkadzać. Dużo osób tak robi jak nie ma go gdzie schować.


Jeśli chodzi o samą sprawę finansową to nie powinno być większego problemu. Powinieneś za to znaleźć jak najbardziej przyzwoity egzemplarz. Ważne tylko ,żeby szukać z głową i nie brać czegoś bo podoba mi się wizualnie.


Myślę, że o sam powrót nie masz się co martwić. Nie jest to litrowy silnik także powinieneś szybko załapać co i jak. Po zakupie za czym wyruszysz do domu przejedź się kawałek w tą i z powrotem i wyczuj sobie maszynę. Jeśli chodzi o samą kwestie jazdy to jest to prostsze niż się wydaje. Głównie zasada jazdy skupia się na 3 elementach : sprzęgło (lewa ręka) , gaz (prawa ręka) zmiana biegów (lewa noga). Od początku zaczynając :

1. Siadamy na pojazd
2. Wciskamy sprzęgło
3. Przekręcamy kluczyk w stacyjce trzymając w dalszym ciągu sprzęgło i odpalamy
4. Trzymamy wciśnięte sprzęgło a następnie wrzucamy pierwszy bieg
5. Dodajemy wymaganą ilość obrotów manetką gazu
6. Popuszczamy delikatnie sprzęgło jednocześnie delikatnie dodając lekko gazu

Po całkowitym puszczeniu manetki gazu pojazd rusza.
Po uzyskaniu odpowiednich obrotów należy zmienić bieg z pierwszego na drugi.
W tym przypadku w czasie jazdy wciskamy sprzęgło ,zmieniamy dźwignią bieg z 1 na 2 i następnie puszczamy delikatnie sprzęgło dodając delikatnie gaz.

Oczywiście warto wspomnieć ,że możemy hamować na dwa sposoby. Możemy hamować silnikiem ,czyli sukcesywnie schodząc z wyższego biegu na niższe. Druga opcja to hamowanie standardowe ,czyli za pomocą hamulca. W tym przypadku możemy delikatnie zwolnić ,lub całkowicie przy czym wciskamy sprzęgło a następnie hamulec.

Warto tutaj dodać ,że trzeba pamiętać ,aby w miarę rozwoju umiejętności nie operować energicznie i nerwowo manetką gazu ,oraz dźwignią hamulca.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2015, 22:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Dzięki za szczegółowe odpowiedzi. Raczej wezmę chyba RS 50. Ponieważ w nowej budzie ma lepszy silnik i tył lepiej wygląda.
Jeszcze się zapytam, hamulec mam jeden pod nogą drugi przy manetce, czy tylko przy manetce i po wciśnięciu hamują oba hamulce?
I jak np. jadę sobie przez miasto na biegu 5 i podjeżdżam do skrzyżowania. To po zatrzymaniu pojazdu muszę wciskać biegi do N?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2015, 10:05 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
1. Ten przy manetce gazu hamuje przednim kołem i nie używaj go bez tylnego na większych prędkościach, bo pofruniesz przez kierownicę.Od tylnego koła masz przy prawej nodze.
2. Jak widzisz, że masz czerwone to odpuszczasz całkowicie gaz i jak wspomniał Mate57 hamujesz silnikiem, jak nie wystarczy to wciskasz sprzęgło i hamulec tylny. Na pewno musisz zredukować do pierwszego biegu, bo z piątego nie ruszysz, nie ma mocy na tym przełożeniu. A to, czy chce Ci się trzymać cały czas sprzęgło stojąc na światłach to już Twoja decyzja. Osobiście wpakowałbym bieg jałowy (N) i oczekiwał pomarańczowego, by wysprzęglić silnik, jedynka i ogień :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2015, 15:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Czyli po prostu sprzęgła muszę używać jak w samochodzie?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2015, 19:29 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dokładnie! Byle z głową.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy