Dzisiaj jest 22 lut 2025, 10:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 sty 2015, 8:21 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Witam
Mam takie pytanie do znawców tuningu. Otóż mam u siebie założony wariator Top Racing NG i korektor momentu seria (co ciekawe w chińczyku już wycięcie kanału korektora jest proste a nie banan :) ) i obecnie założony pasek ma rozmiar główny 788. Zauważyłem, że na skrajnych przełożeniach pasek nie wchodzi w maksymalne położenie na korektorze i wariatorze. Zostaje tak około 5mm do wykorzystania.
Dodam, że sprawdzałem, czy wariator ma możliwość schodzenia się do końca i bez problemu może to zrobić. Przy maksymalnych obrotach pasek jest na samym dole korektora momentu, jak i w czasie postoju pasek schodzi na dół wariatora.
I teraz zasadnicze pytanie, czy jak bym kupił pasek 800 czy nie przedobrzę i nie będzie luźny?
Obecnie centralna jest seria, ale mam tą czerwoną Topa choć wydaje mi się, że są obie porównywalne.
Już mam wytoczoną podkładkę z kołnierzem do zrobienia twista więc troszkę wzrośnie twardość sprężyny bo będzie większe napięcie (będzie ciaśniej o około 7mm)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 sty 2015, 15:42 
**

Rejestracja: 24 sie 2014, 23:36
Posty: 350
Pojazd: yamaha aerox
pasek jest juz dobrany idealnie do skutera no chyba ze wymieniasz korektor wtedy długosc moze sie zmienic jak zalozysz dluzszy bedzie luzny zapewnie korektor nie bedzie go sciskal bedzie sie slizgac na koretorze bo nie bedzie w odpowiednim miejscu na wariatorze odrazu bedzie sie robilo duze przełozenie przez to bedziesz mial mula albo nie bedzie mial siely ruszyc .
ja jak mialem chinola i pasek byl 699 i mie pekl kumpel dal mi 737chyba to ruszanie katastrofa i v max spadl o 20 i w ciagu 50 km zjechalo zabki bo pasek wchodzil na wariator az wkoncu spadł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sty 2015, 17:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
W piaggio typhoon seryjny pasek to 811/18. Mialem to samo co opisales, tez nie wchodzil do konca wiec kupilem malossi specjal 820/18,5. Faktycznie przyspieszenie spadlo i to bardzo ale sama jazda sie poprawila jak i v-max. Olsnilo mnie na drugi dzien, nowy pasek jest szerszy i nie schodzil do konca na tuleje. Dwie podkladki rozwiazaly sprawe. Roznica w dlugosciach u mnie to 9mm, u ciebie 12, wiec nie duzo wiecej powinno pomoc. Sprawdz jeszcze szerokosc paska, zeby nie okazal sie byc wezszy.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sty 2015, 21:38 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Szerokość wiadomo ;)
Co do dobrania paska przez producenta to może też to być taka ukryta blokada. Nie jest wykorzystywany cały wariator. Gdy będzie troszkę dłuższy pasek oczywiście w granicach rozsądku to nie powinno być chyba problemu z przyspieszeniem bo jak na wario będzie nisko to na korektorze wyżej niż przy krótszym pasku i przełożenie większe. oczywiście sprężyną trzeba dobrać odpowiednio i wyregulować cały napęd.
Jeśli 800 za dużo to są jeszcze 792 i 796 w takich samych szerokościach co mój :)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy