Dzisiaj jest 14 lis 2024, 18:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lut 2015, 23:18 
*

Rejestracja: 14 sie 2014, 15:58
Posty: 22
Pojazd: MBK Booster
Witam mam kilka pytań mianowicie kupiłem boostera zwykłe AC na full serii i był odłączony dozownik oleju i chce go uruchmić ponownie poniewaz teraz robiłem szlifa i tłoka przez to a też jest uciążliwe robienie mieszanki na stacji benzynowej i teraz o co mi chodzi mianowcie jakis schemacik moze ? wiem ze grubszy wężyk idzie do pompki i z pompki idzie 2 bardzo cieniutki do gaznika. i czy do gażnika musi jednoczesnie byc podpiętu węzyk od podciśnienia czy ma to jakis zwiazek ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 lut 2015, 1:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Zbiorniczek -> gruby wąż -> pompka -> cieńki wężyk -> gaźnik.

A wężyk podciśnieniowy to już swoją drogą ale jest on tylko do zaciągania paliwa.
Olej wtłaczany jest przez własnie ową pompkę.

Cała filozofia :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2015, 16:13 
*

Rejestracja: 14 sie 2014, 15:58
Posty: 22
Pojazd: MBK Booster
i jeżeli do gaźnika dotrze olej to już pewne ze mieszanka powstanie i wszystko okej ? czy może zaślepione jest w gaźniku czy coś w tym stylu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2015, 16:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Będzie okej.

edycja postu : godz 19:00

Zaślepione musi być gdy mamy wykręconą pompkę. Masz wszystko co potrzebne do montażu ?
Z tego co pamiętam jest tam między innymi plastikową zębatka, stalowy mały bolczyk, segery.
Na elementy ktore pracują, obracają się i np to plastikowe koło zębate nasmaruj lekko stałym gęstym smarem aby przedlużyć jego żywotność.

Nie ździw się, że olej cieńkim wężykiem nie poleci odrazu - minie chwilka zanim pompka wypełni cały obieg.
Jak już poleci to nie będzie to strumień lecz kapanie po kropelce raz na około 40 obrotów wału korbowego.
Jesli tak będzie, wszystko jest okej.

Pompka w skuterze pracuje inaczej, pracuje w czystości więc jej awaria jest baardzo rzadka.
Predzej ludzie zmieniają cały skuter niźli ona nawali - piszę to tylko dla Twojego spokoju :)

Dobrze, jak fabryka poukładaj węże tak aby nigdzie nie dotykały gorących elementów (cylinder,głowica) lub nie były pozaginane a bedziesz miał pewność co do smarowania.
Wężyki najlepiej zaciskać opaskami aby nic nie ciekło w przyszłości.

To by było na tyle.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 19:04 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2015, 18:35 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
O ile dozownik nie zatarty ;)




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2015, 19:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Dozownik może być jedynie dziurawy :)
A pompkę można szybko prosto sprawdzić czy podaje olej.

Moja pompka ma ponad 15 lat i dalej działa ;)
BWS pierwsze roczniki .




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2015, 0:09 
*

Rejestracja: 14 sie 2014, 15:58
Posty: 22
Pojazd: MBK Booster
dobra wszystko jasne mam jeszcze powiedz jak sprawdzic pompke :P a pod koniec tygodnia jak dotrze mi tłok i cylinder ze szlifu poskładam wszystko podłącze przewody i napisze czy dozuje :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2015, 2:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Pomyśl. :D

Czasem lepiej samemu czegos się dowiedziec i wyciągnąć pewne wnioski ktore na pewno przydadzą sie w przyszłości ;) Tym bardziej że nie jest to trudne zadanie :)

Powyżej ci pisałem, że potrzeba sporo obrotów na małą ilość oleju - wskazówka :twisted:




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy