Dzisiaj jest 27 lis 2024, 6:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lut 2015, 20:18 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Witam,

Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą. Chciałbym w leciwym pojeździe wymienić wariator. Zabieg doradził mi brat. Skuter jest cały seryjny, tylko tłumik ma jakiś składany, nieoryginalny i spawany, krótko mówiąc złom. Całkowicie poluzował się element wygłuszający, nity odpadły itd. Chciałbym do takiego seryjnego NRG 50cc wstawić nowy wariator, brat podpowiada tutaj Malossi Multivar. Do tego także wymiana tłumika. Skuter jest w raczej tragicznym stanie wizualnym, ma też różne drobne problemy z elektryką, brak błotników itd. Był w serwisie okło roku temu, gdzie było zrobiony przegląd napędu i część elementów została wymieniona na nową, oryginalną Piaggio, a część typu jakiś czujnik temperatury czy pompa wody i akumulator zostały wstawione zamienniki. Całość naprawy wyniosła ok 1000zł. W skuter chciałbym włożyć ok 500zł, części zatem będą używane. Jaki zestaw powinienem wybrać? Czy tłumik Yasuni R będzie dobry? Czy nie będzie za mocny do 50cc? Raczej nie mam zamiaru tuningować skutera (cylinder/wał) gdyż obecne osiągi (vmax ok 80) mi wystarczają a i spalanie utrzymuje się na rozsądnym poziomie.

Aha, wcześniej od jednego ze sprzedawców z tablicy kupiłem stopkę centralną - okazało się że nie pasuje, bo była od wersji z hamulcem bębnowym. Czy przy tłumiku (głównie chodzi mi o ramię do mocowania) też trrzeba zwrócić uwagę na to czy jest od wersji z tarczą (ja mam tarczę)

Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Możecie doradzić też inny zestaw wariator + tłumik. Wcześniej nosiłem się z wymianą cylindra itd, ale brat stwierdził, że to niesie ze sobą konieczność (albo może nieść) wymiany wału, wariatora, sprzęgła paska itd. A sama wymiana wariatora i tłumika na porządy też przyniosą duże zmiany, ale zdecydowanie niższym kosztem (no i wymiana nie będzie taka pracochłonna podejrzewam).

Bartosz


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 lut 2015, 20:39 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Warto kup Top Racing NG i wydech Tecnigas Next-R.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 20:42 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Wymiana wariatora i wydechu jak najbardziej przyniesie rezultaty. Z racji że masz ok. 500 zł , proponuję jakiś niskoobrotowy wydech , nie ma sensu pakować Yasuni R skoro mówisz że nigdy nie planujesz wkładać mocniejszego cylindra itd. Niskoobrotowy zapewni moc już od niższych obrotów. Takim wydechem jest np. Leovince TT , Leovince Zx , Tecnigas Next-R. Wariator od siebie poleciłbym Top Racing Next Generation , ew. Polini Speed Control. To już wybór należy do Ciebie bo różnica w cenie jest spora , jednak Polini jest lepszy. Oczywiście musisz spodziewać się tego że będziesz musiał wyregulować napęd więc trzeba doliczyć min. jedną sprężynę centralną. Koszt ok 30-40 zł i jakiś jeden komplet rolek ok.20-30 zł , w zestawie z wariatorem także są jakieś rolki więc będzie troszkę łatwiej :)

Wydech pasuje niezależnie czy to wersja Ac/Lc czy bęben czy tarcza :) Upewnij się że jedynie pasuje kolankiem do twojego modelu , sprawdź czy kompletny wydech i tyle :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2015, 23:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 16:14
Posty: 1092
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd: TGB 101s,Piaggio Sfera,Ogar
Yasuni r fajnie się zgrywa z serią tyle ze ten wydech bardzo "niszczy" cylinder.Jak nie zamierz nic robić to kup jakiś niskoobrotowy tak jak pisze to emil7894coliber.




_________________

Pojazdy:
- TGB 101s Orion http://forum.mieloch.pl/tgb-101s-orion-by-alek736-t374419-280.html
- Piaggio Sfera NSLhttp://forum.mieloch.pl/piaggio-sfera-nsl-by-alek736-t396341-40.html
- Romet Ogar 205




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2015, 12:58 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Podnosimy budżet do 1000zł, w grę wchodzi także nowy cylinder 70. Do tego np:
http://olx.pl/oferta/wydech-yasuni-r-st ... f4a0ac9817 albo
http://olx.pl/oferta/wydech-tlumik-leov ... ada14fb819

Wariator kupilbym nowy z allegro. Czy jest roznica pomiedzy Multivar a Multivar 2000? Dodatkowo mam do Was takie pytanie - mój skuter ma w dowodzie rok 1998, jak się okazuje jest to rok graniczny. Jak moge sprawdzic z ktorego roku jest silnik, czy czesci kupowac jak do "PO 98, czy jak PRZED 98"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2015, 18:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 16:14
Posty: 1092
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd: TGB 101s,Piaggio Sfera,Ogar
Jak chcesz to ja mam na sprzedaż Yasuni r jak by co to priv :wink:




_________________

Pojazdy:
- TGB 101s Orion http://forum.mieloch.pl/tgb-101s-orion-by-alek736-t374419-280.html
- Piaggio Sfera NSLhttp://forum.mieloch.pl/piaggio-sfera-nsl-by-alek736-t396341-40.html
- Romet Ogar 205




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lut 2015, 23:41 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Czy ktoś z Was wie, jak jednoznacznie stwierdzić rocznik/wersję silnika? Załóżmy też, że kupowałbym nowy wariator i nowy tłumik - czy możecie mi dać linki do aukcji, tak zebym mógł od razu kupić ? Ciągłe przeglądanie olx i aukcji przyprawia mnie o zawrót głowy, jest problem żeby się dogadać itd. Chciałbym kupić, mieć nowe z gwarancją, 100% sprawne. Jak trzeba zapłacić parę stówek to trudno. Czy po takiej wymianie, będzie też trzeba wymieniać inne elementy takie jak pasek czy sprzęgło?

Albo tutaj (używane) gość ma cylinder/wariator/tłumik do piaggio - calosc ok 700zl
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1o7qx/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2015, 2:13 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
MrQasq pisze:
Czy ktoś z Was wie, jak jednoznacznie stwierdzić rocznik/wersję silnika? Załóżmy też, że kupowałbym nowy wariator i nowy tłumik - czy możecie mi dać linki do aukcji, tak zebym mógł od razu kupić ? Ciągłe przeglądanie olx i aukcji przyprawia mnie o zawrót głowy, jest problem żeby się dogadać itd. Chciałbym kupić, mieć nowe z gwarancją, 100% sprawne. Jak trzeba zapłacić parę stówek to trudno. Czy po takiej wymianie, będzie też trzeba wymieniać inne elementy takie jak pasek czy sprzęgło?

Albo tutaj (używane) gość ma cylinder/wariator/tłumik do piaggio - calosc ok 700zl
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1o7qx/

Hahaha gość pisze że cylek RR, a to DR Evo jest :D
Co do silnika to wrzuć fotę jak on wygląda. Co do nowych części to wbij sobie na Mielocha, wybierz swój skuter i masz multum części do wyboru :) Co do części od tego gościa to opłacało by się, ale tłok raczej do zmiany i cylek może być przytarty.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 lut 2015, 20:21 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Koniec końców stanęło na tym tłumiku :

http://olx.pl/oferta/wydech-tlumik-leov ... 8p5Pb.html

Teraz wariator - czy jest różnica pomiędzy Multivar a tym 2000? Skąd mam wiedzieć który kupić - czy ten od 98 czy ten dla "po 98". Fachowcy pomóżcie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2015, 1:50 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wrzucaj foto silnika, powiem Ci jaki masz silnik.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2015, 2:16 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Obrazek

Obrazek

Przy okazji pytanie o wydech. Czy to przypadkiem nie jest jakiś leo vince już? Na takie dziwne łączenie na dwie śruby ma zakręcie w pobliżu głowicy silnika.. Jak widać już nity wypadają z drugiej strony.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2015, 9:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2013, 16:14
Posty: 1092
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd: TGB 101s,Piaggio Sfera,Ogar
Tak to jest Leo Vince :wink: A po co Ci rocznik? Te silniki niczym sie nie różnią niezależnie od rocznika.




_________________

Pojazdy:
- TGB 101s Orion http://forum.mieloch.pl/tgb-101s-orion-by-alek736-t374419-280.html
- Piaggio Sfera NSLhttp://forum.mieloch.pl/piaggio-sfera-nsl-by-alek736-t396341-40.html
- Romet Ogar 205




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2015, 10:28 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Chłopie umyj tego skuta... Silnik masz po 98 roku.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lut 2015, 19:52 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
alek736 pisze:
Tak to jest Leo Vince :wink: A po co Ci rocznik? Te silniki niczym sie nie różnią niezależnie od rocznika.

Bo sprzedawcy wariatorów na allegro zawsze piszą "Piaggio NRG do 98" albo "po 98", niby różnią się średnicą wału i jakimiś innymi szczegółami. Ja kupię od kogoś wariator za 150zł, potem się okaże że on nie pasuje i co? Bede oddawał komuś znowu wysyłał itd. Lepiej od razu kupić dobrze, tak czy nie? Kolejna sprawa - jeżeli to Leo Vince, to może sie okazać, że wymiana na RR niewiele da. Powiedzcie mi, - jak widać to chyba ta część zwana Silencer jest poluzowana. Czy da się ją wspawać na stałe? Jeśli tak - jak to zrobić najlepiej? Widzcie z resztą w jakim stanie jest ten tłumik, że nie ma idealnych krzywizn, że jest jakby spawany, mój brat twierdzi że to jakaś rzeźba - ale może ten model tłumika po prostu tak wygląda? Jednak nie jestem w stanie w internecie znaleźć takiego samego, więc może rzeczywiście jakaś samoróbka...Ale jeśli to jest markowy tłumi to może się przecież okazać, że planuję bez sensu wydać kolejne 300zł na tłumik, który nic mi nie da. Obecnie, mimo, że spaliny wydobywają się przed tym Silencerem, w miejscu poluzowanych nitów - to skuter osiąga bez problemu prędkość ok 60km/h. Posiada seryjny wariator i najtańsze rolki za 8zł wymienione w sierpniu. Skuter jest w ciągłej eksploatacji, na noc w garażu, ale w pracy stoi tylko pod daszkiem, narażony na boczne wiatry i deszcze. W dodatka z racji tego, że nie posiada błotników (taki już był jak go zakupiłem) oraz co gorsza - nie ma ich do czego przymocować - lagi nie posiadają tych otworów montażowych, z tyłu także nie mam pomysłu jak się zabezpieczyć przed błotkiem. Stąd skuter jest za**** syfem. Z resztą to jest prawie 20 letnia maszyna. Ma pochodzić jeszcze 1-2 lata i idzie na złom :) Jestem już powoli za stary koń na taki motorek. Czy uda nam się ustalić dokładny model tego tłumika? Ponawiam też pytanie o to łączenie na 2 śruby, które jest tutaj :

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 1:56 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Jejuuu chłopie jaka rzeźba :D




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 2:00 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Komor pisze:
Jejuuu chłopie jaka rzeźba :D

poprosze jasniej ;-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lut 2015, 2:13 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Tzn że ten wydech to straszna rzeźba, on z kilku złozony jest, do wyrzucenia jak najszybciej :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lut 2015, 0:23 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Ok, części zamontowane.
Malossi Multivar oraz Leovince RR.

koszt całk. 490zł

Najpierw robiłem próbę na samym wariatorze - prędkość wzrosła nieznacznie do "łatwego 70", tzn od zera dobrze się zbiera, nie ma 1-2s zwłoki zanim rusza z miejsca. W dodatku ma kopa tzn przyspiesza wyraźnie po odkręceniu manetki, jadąc 50km/h - odkręcam i za 5s jadę już 65-70km/h

Teraz przed momentem zaintstalowałem tłumik. Znowu mam problem z mocowaniem. Jutro Wam pokażę jak to złapałem, tylko na 1 ramię z 2 które było w komplecie... Jutro foto. Co ciekawe :

1. Zmienił się odgłos pracy silnika, bardziej basowy, sportowy, takie mruczenie.
2. Skuter po ssaniu schodzi na niskie obroty i one wreszcie są bardzo jednostajne, widać że się nie dusi.
3. Teraz najważniejsze - vmax (ale jest ślisko po lekko pada) dałem radę ok 100km/h (czy to już max?)
4. Skuter ma muła na początku, tzn w porównaniu do poprzedniego tłumika "rzeźby" lekko się jakby dławi, tzn nie ma tego rozpędzenia. Potem od 30km/h nagle dostaje takiego kopa, że wskazówka prędkości nienaturalnie zbiera się do góry i po chwili jest już 80, a gdy odkręcić manetkę bardziej to znowu gwałtownie przyspiesza do ok 90-100. Wreszcie mogłem odejść samochodom spod świateł.


Tej dynamiki mi brakowało. Pytam jednak - co zmienić aby nie było tego muła, tzn aby przyspieszenie było liniowe, a nie takie jak teraz tzn z początku słabe, a potem przy ok 30km/h nagłe i do końca licznika mocne.


Pozdrawiam,
Bartosz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lut 2015, 4:03 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Jaka masz regulacje napędu?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2015, 0:01 
*

Rejestracja: 12 lut 2015, 20:06
Posty: 29
Pojazd:
Obrazek


Tak sobie myślę, że pewnie trzeba by tutaj zainstalować twardsze sprężynki sprzęgła, żeby ominąć te niskie obroty silnika na których nie ma siły ciągnąć. Będzie startował od wyższych obrotów, ale złapie większe przyspieszenie. Tylko pytanie jak to wpłynie na vmax?

Aktualnie jest jak to brat określił prawie nowe seryjne sprzęgło, wraz z czerwoną sprężyną. W Multivarze była biala, ale była wyraźnie łatwiejsza to zgniecenia, więc stwierdzilem że zostajemy przy tej twardszej sprężynie centralnej.

Co myślicie o wymianie sprężynek na twardsze? Czy ma to sens?

-- 14 kwie 2015, 0:01 --

Od ostatniego posta trochę się zmieniło. Tłumik został polakierowany bezbarwnym, wymieniłem filtr powietrza razem z obudową, tylny amortyzator oraz zamontowałem tylny błotnik nad kołem. Skuter pracował jak marzenie, ale mam kolejne dwa pytania-problemy.

Otóż tylny błotnik szoruje o oponę. Widać że obie płaszczyzny są na styk. Podczas jazdy po asfalcie skuter jedzie w miarę cicho, ale po polnych drogach słychać głośne szuranie. Błotnik pasował do otworów montażowych - czy oznacza to, że założona jest zła (za gruba) opona? Co mogę zrobić aby błotnik działa, ale nieobcierał o oponę?

Druga sprawa, dużo poważniejsza jest taka : Skuter, zdarza się że nie odpala. Mam rozwalony półksiężyc, dlatego odpalam zawsze tylko z rozrusznika. Zdarza się, że na zimnym silniku nie podaje paliwa. Nie wiem dlaczego. Gaźnik był dogłębnie czyszczony w piątek. Dziś w pracy miałem problem. Musiałem pchać do domu. Rozrusznik kręci, ale nie odpala. Sprawdziłem i iskra jest. Zaciągnąłem paliwo, nalałem do cylindra, wkręciłem świecę i odpalił od strzała. Wszędzie jest masa tematów "jest iskra, jest paliwo a nie pali" ale tematów "jest iskra, nie ma paliwa" jak na lekarstwo - macie jakiś pomysł? Może to sprawka jakiegoś ssania ?!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy