Dzisiaj jest 30 lis 2024, 2:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lut 2015, 23:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
W lato 2014r znalazłem sposób na zauważalne zwiększenie przyspieszenia w naszych silnikach P/G 2T tanim kosztem (20-50pln). Modyfikacja będzie dotyczyć sprzęgła a dokładnie wymiany KOREKTORU MOMENTU OBROTOWEGO na taki z prostymi prowadnicami, który z kolei możemy wziąć z nowego typu silnika P/G - nie wiem czy każdego. Zatem sprawdź i porównaj u siebie czy masz proste prowadnice- jeśli tak to olej ten poradnik. Przechodzimy do rzeczy.

Potrzebne nam będą:
-klucz do odkręcenia dzwonu sprzęgła
-klucz do odkręcenia nakrętki sprzęgła
-korektor momentu obrotowego od P/G nowego typu (u siebie użyłem z 2005 roku)
-wąska podkładka 2mm lub kawałek drutu d=2mm

Najpierw odkręcamy dzwon, następnie sprzęgło (uwaga na centralkę). Następnie zdejmujemy centralkę i tulejkę z korektora (może ciężko schodzić) pod którą zobaczymy 3 prowadnice (zagięte na kształt banana).
Obrazek




Kręcimy korektorem pilnując 3 bolców, które nam wypadną a jak nie to wyciągamy je (są w smarze). Wyciągamy nasz stary korektor i dajemy na jego miejsce nowy (u mnie miał większą średnicę ale to nie zmienia nic).Obrazek Różnicę widać gołym okiem.


Wkładamy 3 bolce w otwory prowadnic i uważnie zakładamy tulejkę z powrotem. Dobra teraz ciągniemy korektorem w naszą stronę i u mnie było tak że zachodził 2mm na gwint (u was powinno być tak samo. Nie miałem podkładki tak cienkiej żeby tam weszła w tą szczelinkę (bo jeśli tam nic nie damy i skręcimy to albo będzie nam to latać na boki albo nici z v-maxu) więc zrobiłem 'podkładkę' z drutu aluminiowego a grubości równo 2mm i ukształtowałem tak żeby wszedł w te zagłębienie na gwincie.
Obrazek

Teraz składamy czyli centralka-sprzęgło-dzwon. Możemy odczuć lepsze przyspieszenie.
Polecam to zrobić zwłaszcza jak nasze sprzęgło jest już zjechane to kupić używkę w bdb stanie za te 30-50pln wraz z korektorem z nowego typu P/G. Jako że daliśmy podkładkę 2mm to zostanie mniej gwintu na nakrętkę sprzęgła ale nie martwcie się, jak się dobrze skręci to się nie odkręci (pół roku jeżdżę i jest git)
Obrazek

Zapewne się zdziwicie że łatwiej wymienić całe sprzęgło w 5 min i po robocie. Otóż u mnie nie dało się tak gdyż drugi talerz tarł o karter i nawet jak dałem podkładkę to nic nie dało. Oczywiście dałem więcej to z kolei na nakrętkę dzwonu zostały 3 zwoje -.-

Nie wiem czy od p/g pasują do miny i innych, chcecie - próbujcie byle z tym korektorem.
Odpowiem na pytania.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 lut 2015, 19:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2011, 16:48
Posty: 655
Lokalizacja: Kętrzyn
Pojazd: Vapor MKII P/G Kawasaki GPZ500
Poradnik OK ale czy jest duża różnica w przyspieszeniu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lut 2015, 20:16 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Lepiej ciągnie w całym zakresie prędkości, więcej da niż te twist controle i gazboxy
Czuć różnicę, kształt prowadnic ma zbliżony do tych sportowych, myślę że przy bardziej wysilonych sprzętach da więcej ale w porównaniu do tego 'starego' gdzie przy końcu prowadnica kończy się prawie pionowo!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2015, 21:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2015, 19:19
Posty: 570
Pojazd: Malaguti f12

Ostrzeżenia: 1
nie wiem co trzeba zrobić wytłumacz lepiej




_________________

Motór




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy