Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 14:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lis 2009, 10:30 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
Witam.
Jest to pierwszy mój post na tym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość:)
Może poświęcę ten post również przedstawieniu się:P
Mam na imię Mikołaj, mam 17 lat, mieszkam w Obornikach Wlkp (pozdrawiam Oborniczan i proszę o kontakt ;).
W połowie wakacji zakupiłem mój pierwszy skuter (wcześniej 2T ale bardziej zabytkowe ;),
a mianowicie Keeway Flash 2T, AC z roku 2007.
Po przejechaniu około 1,5 tys. km (oczywiście docierając go w międzyczasie), znalazłem środki na kupno odblokowanego kolanka wydechu, na alledrogo. Tu od razu polecam, jeśli ktoś chce poprawić osiągi tego cuda ;) mi przyspieszył 5-10km/h, jednak przyspieszenie zmieniło się diametralnie.
Opowiem trochę o tym motocyklu. Zaletami są na pewno bezawaryjność (ja po przejechaniu jak narazie 2000km nic nie musiałem naprawiać), dobre prowadzenie i wygodne siedzenie.
Wspomnę również o wadach. Generalnie pierwszą wadą jaką udało mi się dostrzec, jest karygodne zawieszenie. Sam ważę 80kg, jednak jeśli wiozę kogokolwiek na bagażniku, muszę uważać na każdą nierówność na drodze - amortyzator (jeden!) dobija na każdej góreczce, dołku ;/ Następnie zauważyłem, problemy ze spalaniem (być może to gaźnik). Motor jak jest zimny, na ssaniu odpala aż miło. Jeśli jednak się rozgrzeje, to nie dość, że ma bardzo wielkiego muła na dole (przy starcie), to przy przejeździe przez jakieś większe nierówności, silnik jakby dostawał minimalną ilość paliwa - trzeba się zatrzymać i potrzymać jakieś 10sek manetkę odkręconą do końca, żeby skuter w ogóle ruszył. Jest to uciążliwe, zwłaszcza że mieszkam w terenie gdzie trochę tych nierówności jest.

Tyle na temat samego pojazdu.
Teraz przejdę do sedna.
Chciałbym przeprowadzić jakiś tuning. Po założeniu odblokowanego kolanka silnik jedzie jakieś 60km/h wg. licznika; 55km/h wg. samochodu. Czytałem trochę na ten temat, jednak jak widać, ten model jest chyba bardzo rzadki. Bardzo mało jest na temat jego tuningu;/
Ostatnio myślałem o wymianie modułu. Wiem, że powinno się to robić co najmniej po wymianie wydechu na sportowy, jednak na moduł narazie mnie stać, a wydech pożyczę od kolegi, żeby sprawdzić co się wydarzy. Tu powstał pierwszy problem - w schowku wszystkie śruby puściły prócz jednej. Próbowałem wszystkiego (jeszcze prócz wiertarki;P), żeby ją ruszyć, ale nie dało rady... dlatego zanim przejdę do tak drastycznych środków, chciałbym się dowiedzieć - jaki tam w ogóle jest moduł? Jaki ma układ wtyczek, czy może jest tam już odblokowany?
Jedyne jakie znalazłem na aukcjach to Moduł takie. Jeśli nawet to nic teoretycznie nie da, to i tak go kupię, no chyba że jest on identyczny z tym który posiadam. Poza tym, czy ktoś wie czy jest w nim blokowany wariator przez jakąś podkładkę?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję :)

Poniżej mój sprzęt:
Obrazek Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2009, 12:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
Keeway flash ma taki sam silnik jak Keeway Hurricane, więc jak masz jakieś problemy to szukaj tematów związanych z hurricanem.

Przechodząc do tematu. Wywal blokadę na wariatorze. Jest to taki pierścień założony na tulei. Da Ci to jakieś 7-10km/h. JEszcze jednym zabiegiem, który możesz wykonać to przełożenie podkładki, która znajduje się za wentylatorem przed wentylator. Taki zabiego da jakieś 3-5km/h, ale po przełożeniu podkładki skuter będzie gorzej ruszał. Po wykonaniu tych zabiegów prędkośc powinna wzrosnąć do około 70km/h.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2009, 17:57 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
No więc... Trochę się zmieniło, więc postanowiłem o tym napisać.
Postanowiłem dzisiaj trochę pogrzebać :D
Po ściągnięciu odpowiednich plastików (kurna, więcej ich nie było?!), dostałem się do części odpowiedzialnych za przeniesienie napędu.
Oczywiście powstał problem przy ściąganiu przeciwtalerza wariatora... Nie posiadałem klucza 18, do tego problemem było zablokowanie wału. W mieście nie wiedzieli nawet o czymś takim jak blokada tłoka, więc wykonałem ją ze starej świecy i śruby. Odkręciłem jakoś to wszystko, wyciągnąłem tulejkę i skręciłem. No i pytanie: Czy musi tam być ta uszczelka? bo ją wyciągnąłem.... Nie mialem już czasu na odkręcanie wentylatora, ale zastanawiam się czy warto, skoro motor straci na przyspieszczeniu... Już i tak dosyć zamula (chociaż no zawsze to lepsze niż 4T :D ). Niedługo przyjdzie czas na tłumik i moduł!

Dzięki bartosz0013, bardzo mi pomogłeś :)


Ostatnio zmieniony 12 lis 2009, 17:59 przez mikandrzej, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2009, 19:41 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
Starałem się pomóc :)

A wracając do tematu, o jaką uszczelkę Ci chodzi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2009, 19:57 
**

Rejestracja: 12 paź 2009, 15:07
Posty: 263
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
bartosz0013, może chodzi mu o blokadę wariatora. Ja tak to zrozumiałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2009, 21:26 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
Jest napisane, że blokada została wyciągnięta. Ja to zrozumialem, że kolega skrężił i nie dał uszczelki pokrywy przekładni :P


ale poczekajmy aż on sam napisze ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 0:39 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
Nom chodzi mi o tą dużą uszczelkę przekładni :) bo się nie chciała 3mać a nie mialem smaru żeby ją jakoś "chwycić" :D

Czy moduł w końcu jest blokowany, czy nie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 15:14 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
moduł jest blokowany, ale na serii nie odczujesz różnicy, może bedziesz mial troche lepsze przyspieszenie jak zmienisz.
Aha i odblokowaleś? Ile Ci teraz leci?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 15:53 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
no wg licznika niby jakoś te 67km/h.
o moduł się pytam, bo chcę przełożyć tłumik od kumpla, żeby chociaż sprawdzić jak poleci.
A jeśli chodzi o rolki, przy takiej konfiguracji jaką mam teraz, to jeśli założę trochę lżejsze, to zyskam na przyspieszeniu, ale czy stracę na v-max? Próbowałeś?
No i co z tą uszczelką?:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 16:08 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
Uszczelki może nie być :P

Załóż rolki 4.5-4.8g. Ja mam 4.5g. Seryjne są 5.8g. Zyskasz dobre przyspieszenie, v-max taki sam będzie, może spadnie o 1km/h :P Ale za to jakie będzie przyspieszenie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 22:38 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
http://www.allegro.pl/item812229919_tun ... owany.html

czy taki moduł to jest właśnie ten odblokowany? i czy układ wtyczek będzie pasował?:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 22:43 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 7:00
Posty: 293
Lokalizacja: się biorą dzieci ?
Pojazd:
Ja u siebie w hurricanie mam inny. Coś takiego : http://www.allegro.pl/item805744833_mod ... rtowy.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 23:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Co do drugiej wady: wygląda na to, że masz zbyt bogatą mieszankę - zrób zdjęcie świecy i wrzuć na forum;)

Tuning:

Keeway Flash ma taki sam silnik jak inne Keewaye i większość Chińskich 2T (CPI, Zipp itp.).

Silnik ten jest również podobny do Minarelli Horizontal AC - chłodzony powietrzem (Yamaha i inne "firmówki") - różni się między innymi:
-słabszym wykonaniem i podzespołami
-wałem - ma on gwint 16mm (czyli kupujesz inny wariator niż do Minarelli)
-bodajże sworzniem tłoka(12mm, a w Minarelli 10mm(inny tłok lub zestaw tłok-cylinder, lub łożysko 12mm->10mm Stage6) i paskiem napędowym (kupuj dedykowany do chinoli, ale podobno od Minarelli krótkiego też podejdzie)
-paroma rzeczami o których pewnie zapomniałem;)




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2009, 23:47 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
Kurcze, konieczne to? Musiałym cały dół odkręcić..

Generalnie świeca po ponad 2000km miała kolor ciemnej kawy z odrobiną mleczka, a na tym okręgu był czarny osad, który wyczyściłem.

ten okrąg wyglądał mniej więcej jak na tym foto ta prawa na górze
http://www.diaaut.home.pl/r14001c1_pliki/image003.gif

Jednak ten syf mógl być spowodowany tym, że pierwsze 1500km przez niewiedzę przejeździłem na MIXOL-u i tanim Orlenowskim olejem 2T Semisyntetic ;/

Jeśli to regulacja gaźnika to fajnie, bo jak narazie to nie mogę nawet kółeczka na błocie zrobić, bo zanim się silnik rozkula, to mija jakieś 5 sek;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lis 2009, 9:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
Żeby wyregulować gaźnik wystarczy w Keeway-u wyjąć siedzenie... Z tego co widzę po kolorze świecy nie będzie to konieczne;)




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2009, 0:31 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
No to ja już nie wiem czego to wina ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2009, 16:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2009, 11:10
Posty: 255
Lokalizacja: Chrzanów
Pojazd:
To sprawdź ten kolor świecy (zrób foto i wrzuć).




_________________

Setup:
-ORYGINALNY MINARELLI HORIZONTAL OD YAMAHY!

-Stage6 Streetrace 70cc
-Laser x-pro
-Wał Tec Racing
-Łożyska Stage6 HQ Metal
-Filtr Stage6 DoubleLayer
-Dysza 85

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2009, 18:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lis 2009, 20:42
Posty: 69
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Tez mam flesha ale nie miałem takiego problemu a mój jest z 2008roku i ma przejechane 5tyisey km




_________________

Keeway Flash http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=71981




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2009, 22:15 
*

Rejestracja: 10 lis 2009, 10:23
Posty: 36
Lokalizacja: Oborniki WLKP
Pojazd:
Siema :D
No więc. Wczoraj zebrałem się, aby rozwiercić tą śrubę od kuferka pod siedzeniem. Odłączyłem aku i wyciągnąłem siedzenie. Szukam i co? NIE MA MODUŁU! przeszukałem wszystko i jedynie spostrzegłem, że kable od zapłonu zmierzają pod podłogę. Postanowiłem rozkręcić również przód. Ściągam lampę a za nią moduł jak na tacy ;|
Więc.
bartosz0013 mam taki sam moduł, tzn muszę taki kupić jak podałeś. Już zamówiony!

Dzisiaj postanowiłem zabrać się za regulację gaźnika. Postępowałem wg poradnika Na forum kingway-a. Coś jest lepiej, skut lepiej wchodzi na obroty i przyspieszył jakoś 1km/h :D

W tygodniu przyjdą rolki 4,8g oraz moduł. zamówiłem też rolki 6,8g żeby były jak założę tłumik od kolegi :).

Słyszeliście o rolkach w kształcie "D" ? jak to się sprawuje? Myślałem nad nimi, ale nie ma chyba rozmiaru 15x12 ;/ tylko 16x13...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2009, 22:37 
*

Rejestracja: 12 wrz 2009, 22:47
Posty: 49
Lokalizacja: Hecznarowice
Pojazd:
mikandrzej jak sprawdzisz moduł to daj znac czy ci cos to dalo;]
bo w moim tez mam blokowany a nie wiem czy sie oplaca wymienic




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy