Było pełno takich tematów!
1. CDI- najczęściej to różowy kabelek idący z kostki (CDI) do przekładni/silnika) w twoim przypadku jest to raczej fioletowy kabelek
odcinamy go- gratuluję
Zyskałeś dodatkowe 300 obrotów silnika. Możesz także kupić nowy tuningowy moduł.
2. Tuleja wariatora
Jej działanie polega na tym, że uniemożliwia ona wejście paska na górną część bieżni wariatora, co przekłada się na to że w skuterze zablokowanym osiągamy maksymalne obroty silnika już przy prędkości 45km/h podczas gdy przy braku blokady wariatora obroty te są osiągane przy znacznie wyższych prędkościach.
- wywalamy ją:
3. Tuleja dystansowa nad przepustnicą -
Zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy.
4. W króćcu ssącym
Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).
zablokowana:
odblokowana: 5. Tuleja zwężająca średnice tłumika -
Stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.
6. Zawirowywacz spalin
Blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.
po usunięciu:7. W filtrze powietrza
Zwężka dopływu powietrza -
Znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.
8. Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr. Najlepiej samochodowy.