Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 mar 2015, 17:32 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Witam jestem posiadaczem chińskiego skutera marki Romet, router grande 50 4t
Przebieg wynosi już 600 km a nie wymieniałem jeszcze oleju, problem w tym że w serwisie śpiewają cene 280zł (wymiana oleju+filtr), sądzę że to trochę za drogo dlatego moje pytanie brzmi, czy dałbym radę wymienić to sam (nie znam się na tym), czy lepiej skorzystać z pomocy mechanika (koszt ok. 100-150zł)?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 mar 2015, 17:50 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Sam wymienisz

Poradników w necie od groma




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 18:08 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Ok czyli nie jest to zbyt trudne?
A gdy gaśnie (nie trzyma niskich obrotów) to znaczy że potrzebna jest regulacja gaźnika?
Czy to też dałbym rade zrobić?

PS: Napewno jest tam też filtr oleju, jego też trzeba wymienić po pierwszych 5-set kilometrach?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 18:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Dasz radę. Spróbuję Ci to wytłumaczyć jak najprościej się da. Odpalasz pojazd ,rozgrzewasz silnik (np. na dystansie 5 km). Po tej czynności wyłączasz silnik ,stawiasz skuter na nóżkę centralną po czym szukasz jakiegoś naczynia do którego będziesz mógł zlać olej. Kiedy już takie znajdziesz podkładasz je pod silnik. W dolnej części silnika masz śrubę spustową, którą musisz odkręcić. Najlepiej jest to zrobić kluczem nasadowym ,lub oczkowym o rozmiarze 17. Przy okręcaniu uważaj na gorący olej ,oraz bądź świadomy ,że pod śrubą znajduje się jeszcze sprężyna i filtr oleju. Filtr jest tam akurat z metalowej statki a na śrubie jest magnez ,wystarczy wyczyścić dobrze filtr i śrubę i możesz go użytkować dalej. Kiedy olej zleci zakręcasz dobrze śrubę z filtrem i sprężyną. Przechodzisz do drugiego etapu ,czyli do zalania silnika nowym olejem. W tym celu musisz spojrzeć na bagnet ,który znajduje się koło wentylatora. Odkręcamy bagnet ,wlewamy nowy olej i zakręcamy. UWAGA ,należy nalać tyle oleju ,aby jego ilość na skali bagnetu była między minimum a maksimum. Ilość oleju sprawdzamy tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Nie powinno nigdy dojść do zbyt małej ani zbyt dużej ilości oleju. Zbyt mała ilość zwykle powoduje zatarcie łożysk ,oraz cylindra w pierwszej kolejności ,zbyt duża uszkodzenie uszczelniaczy wału. Powodzenia !




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 18:29 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Tak potrzebna-też jest tego wiele w necie-warto poczytać i próbować

Filtra raczej się nie wymienia




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 18:44 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Mate57, dzięki za instrukcję, powinienem sobie poradzić a co do problemu wolnych obrotów to regulacja pomoże ?

Czy to może być normalny olej taki jak do samochodu czy koniecznie specjalny do silników 4-suw?
Mineralny?
Przypominam że silnik 500km przebiegu więc jeszcze na dotarciu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 19:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Witam młodszego "brata" Routera ;)
Zalej go półsyntetykiem 10W40. Samochody też mają silniki 4T :) więc bierzesz olej jak do samochodu - mowa o samym silniku a nie napęd z tyłu, bo tam trzeba lać specjalny olej do przekładni.
A jaki? Twoja wola. Ja jeżdżę na polskich olejach. Nie tylko w skuterze.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 19:55 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
A olej do przekładni też muszę wymienić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Nie, ten wymienia się po 5...8 tys. km (o ile producent nie podaje inaczej). Olej do przekładni to ~15...19zł za porcję.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:10 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
Widzę że masz podobny sprzęt więc powiedz mi czy tylko olej do wymiany po 500km i co do wymiany mnie czeka za kilka miesięcy jak możesz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Jest dostępna tabela. Po 1000 km sprawdź filtr powietrza w jakim jest stanie.
Ty masz nowy skuter? To podają, że olej w przekładni wymienić po 1000 km. Kolejny po 5000.
Tabela TUTAJ

I co jakiś czas standardowe kontrole: poziom oleju w silniku, ciśnienie w kołach, żarówki, hamulce, warto też podokręcać nakrętki i śruby bo mogą się same luzować.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 mar 2015, 20:26 przez Smok_Telesfor, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 mar 2015, 20:25 
*

Rejestracja: 10 mar 2015, 17:23
Posty: 15
Pojazd: Romet Router Grande
ok dzięki za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 mar 2015, 21:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Dla porównania: na fotce po lewej olej spuszczony z przekładni po przebiegu ~4000 km, a po prawej nowy Motul-80W90. Weszło 110 ml.

KLIK ---> Obrazek




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy