Dzisiaj jest 07 lut 2025, 14:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 mar 2015, 10:55 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Witam Forumowiczów.

Ponieważ jestem noga z kwestii elektronicznych proszę o pomoc w poniższej sprawie.

Mój model to Snake, a chciałbym zaadaptować lampę z modelu Trend.
Różnica polega na tym ,że w moim do podłączenia lampy posiadam w instalacji 2 kable - żarówka P26s
w nowej lampie do podłączenia jest potrzebny jeszcze jeden kabel ponieważ tam jest żarówka dwu włóknowa o oznaczeniu B20d

Posiadam nową manetkę która ma opcję przełączania z krótkich świateł na długie.

Czy wystarczy jak poprowadzę jeden kabel bezpośrednio z manetki (kostka umożliwia) do wejścia w lampie?

Załączam dwa schematy które może pomogą w udzieleniu porady dla mnie.




Dodam że aktualnie nie posiadam włącznika świateł - fabrycznie światła uruchamiają się przy włączeniu silnika.

Z góry dziękuję za rady i pomoc.
http://jetforce.boo.pl/download/file.php?id=274&mode=view
http://jetforce.boo.pl/download/file.php?id=275&mode=view




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 mar 2015, 19:47 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli zastosowano tam żarówkę dwu włóknową to musisz ją zasilić trzema przewodami ,czyli tłumacząc na chłopski rozum jeden masowy ,dwa plusowe z tym ,że plusowe muszą być rozdzielone łącznikiem. Jeśli oba będą przewodzić prąd żarówka będzie w tedy pełnić rolę światła drogowego ,jeśli natomiast jeden wówczas jako światła mijania.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 mar 2015, 19:59 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Dzięki za odpowiedź. Czyli kabel plusowy który aktualnie mam powinienem rozdzielić na dwa i jeden dać od razu na lampe - a drugi poprowadzić do nowej manetki i potem od niej poprowadzić kabel bezpośrednio do żarówki? Czy dobrze to zrozumiałem?




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 mar 2015, 20:44 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Posłuż się tym schematem. Myślę ,że mniej więcej zobrazuje Ci całość

Obrazek




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 9:26 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
OK. czyli aktualnego kabla masowego nie ruszam. Daje rozdzielacz na kabel który jest aktualnie do lampy i doprowadzam jeden bezpośrednio a drugi przez manetkę i do lampy - włączając przełącznik w manetce pójdzie prąd i wtedy włączy się drogowe :)

w weekend działam i napiszę o efektach.

Dzięki wielkie :D




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 9:47 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
A czy czasem przełączanie na długie to przełączanie pomiędzy włóknami żarówki? Bo jak będą oba włączone to szybko spali żarówkę. Powinno być tak, że dajesz przewód oryginalny na przełącznik kołyskowy i przewody na żarówkę do oddzielnych żarników. Na załączonych światłach gdy przełącznik jest w pozycji mijania to świeci włókno od mijania, a jak przełączymy na długie to odłącza jedno włókno i podłącza drugie.
Nie znam tego modelu ale jak miałeś wcześniej załatwioną sprawę długich? oddzielna żarówka była?
Jeśli tak to z oryginalnego przewodu do długich daj na żarnik od długich i nie będziesz musiał nic przerabiać.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 10:22 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Wcześniej nie miałem długich. Była jedna żarówka P26S która włączała się wraz z odpaleniem silnika.
teraz nową lampę już podłączyłem i świeci ale tak jak poprzednio tylko krótkie światło.
Teraz chce zaadoptować manetkę która ma przełącznik i stąd temat "jak to podłączyć"

Nowa obudowa żarówki ma 3 wejścia: jedno na masę i dwa właśnie w celu przełączania między krótkimi i długimi.




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 10:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Przełącznik w manetce to jest kołyskowy, więc do niego idzie jeden z zasilaniem a od niego dwa na żarówkę do dwóch włókien, które jest które to dojdziesz eksperymentalnie ;) Mate57, dał dobry schemat i to co w prostokącie to twój przełącznik, z tym, że na schemacie powinien być jeden styk zwarty a drugi rozwarty i połączone ze sobą dźwignią, że jest zwarte zawsze jeden ze styków.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 10:31 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Ok czyli aktualny kabel światła (plusowy, nie masowy) podłączam do manetki a z niej wyprowadzam dwa kable na odpowiednie styki do obudowy żarówki? chyba dobrze zrozumiałem?




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 10:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tak :cool:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 10:46 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
No to dzięki za wyjaśnienie podstaw elektroniki i weekend działam :)




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 19:19 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
robdk pisze:
z tym, że na schemacie powinien być jeden styk zwarty a drugi rozwarty i połączone ze sobą dźwignią, że jest zwarte zawsze jeden ze styków.


Fakt. Szkicowałem na szybko i pominąłem to. Mój błąd.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 19:39 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Ale idea była dobra ;)
Dodam, że krótkie światła to żarnik ten najbardziej wysunięty nad tą blaszką.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 21:52 
*

Rejestracja: 16 kwie 2013, 10:55
Posty: 54
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Ludix Snake
Panowie dzięki wielkie za wszystkie rady w weekend będę działał ale....

Panowie taka dziwna sytuacja....
od kilku dni miałem czasem taką sytuacje że kierunkowskaz włączony na chwilę się wyłączał, potem znów działał albo nagle przyspieszał i potem znów wracał do normalnego stanu.

Dziś rano pojechałem do pracy i w sumie działały.
Po południu odpaliłem skuter i patrze że kontrolka oleju się nie zapala po przekręceniu kluczyka i kierunkowskazy żadne NIE DZIAŁAJĄ :(

światło przód i tył działa, stop działa....a kierunki w ogóle.

Co mogło się mu stać? od czego i gdzie zacząć szukać rozwiązania?

Dzięki z góry :)




_________________

Airsal T6 70, Laser x-pro, naraku 17,5 , multivar :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 mar 2015, 22:20 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Przewód się obluzował i nie ma przejścia, bądź przerywacz uległ uszkodzeniu. Obwód kierunkowskazów jest dość prosty także nie będzie większego problemu znalezienia przyczyny.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy