Dzisiaj jest 07 lut 2025, 7:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 kwie 2015, 22:15 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 19:00
Posty: 25
Pojazd: Malaguti XSM Peugeot Vivacity
Witam.
Mam problem z moja Vivką 2001r. mianowicie po zdjęciu blokady (nie tulei, lecz tej blaszki z tyłu wariatora i skręceniu całości skuter odpala na stopce się kręci normalnie wszystko lecz jak postawie go na koła to nie ma wgl mocy , tak jakby lekko drgał ruszy kawałek tylko jak go bd prowadził lecz wgl nie zgaśnie. Po założeniu jej spowrotem normalnie chodzi, lecz jedzie tylko 50. Dodam że na obroty normalnie wskakuje dobrze sie zbiera lecz jest to ograniczenie prędkości. Przy tych 50/55km/h strasznie wyje a jak odejme gaz to nie zwolni tylko obroty spadną lekko. Możliwe że to wina rolek ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 kwie 2015, 8:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
Blaszka z tyłu wariatora :shock: pierwsze słyszę.
Ta blaszka z tyłu to chyba podładka pomiędzy zębatką od pompy oleju i wariatora i tego się nie ściąga, bo wariator nie wysówa się do końca.

Blokada na wariatorze to taki pierścień na tuleji pomiędzy wariatorem a przeciwtalerzem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 9:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Są wariatory do których za koszykiem jest przykręcana blaszka i to o nią chodzi.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 9:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2014, 23:01
Posty: 72
Lokalizacja: Świętochłowice
Pojazd: P/G NRG Power DT
A co ta blaszka zmienia ?
Jeżeli ściągamy blokady to dajemy rolki o 1g lżejsze.
I upewnij się, że wszystko złożyłeś poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 9:41 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
No ta blaszka nie pozwala wysuwać się wariatorowi do końca bo blokuje o koszyk. Prawdopodobnie po jej usunięciu wariator zbyt szybko się zamyka, trzeba dawać lżejsze rolki jak YorikQ napisał, o ile mniejsze to już eksperymentalnie trzeba dobrać.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 kwie 2015, 13:07 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 19:00
Posty: 25
Pojazd: Malaguti XSM Peugeot Vivacity
W skuterach nie jestem specem. Troche o tym poczytałem - dopiero co go przywiozłem do domu. Jakiś tydzień 2 temu. Te rolki przydałoby się wymienić bo jedna jest starta dość mocno powoli widać te tulejke w środku rolki pozostałe są w lepszym stanie. Gdy zdejmowałem te blokade (foto poniżej) to zdjąłem wariator odkręciłem te 3 śrubki z tyłu zdjąłem te blaszke pustą w środku (na górze poprawej na zdjęciu)wyjąłem te blaszke w środku co była (na dole po prawej na zdjęciu) i założyłem te blaszke na nowo (te w prawym górnym na zdjęciu). Po poskładaniu wgl nie ruszył. Zastanawia mnie czy nie poskładać tego na nowo bez tej blaszki na końcu co jest na 3 śrubkach. Czyli wtedy zostałby sam ten kosz wariatora (po lewej na zdjęciu) Myślicie że to coś może zmienić. Jeśli lżejsze rolki to jakie ? Oryginalnie tam są 8.4g 16x13 jakie były założone teraz nie wiem ale podejrzewam że seria. Nie chce wydać na marne kasy a w okolicy nikt nie ma testera rolek.Myślicie że wina leży po stronie rolek czy może tej blaszki na końcu co jest ?


Foto
http://images30.fotosik.pl/317/4474ad3a22d3683d.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2015, 12:21 
*

Rejestracja: 16 wrz 2013, 17:22
Posty: 153
Pojazd: Yamaha aerox/Aprilia leonardo
Oj człowieku masz tylko zamontować to co jest na samej górze po lewej te dwie po prawej są blokadami ! i jak rolki są już wytarte to i tak to dobrze do końca nie będzie chodzić!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 kwie 2015, 21:20 
*

Rejestracja: 28 mar 2015, 19:00
Posty: 25
Pojazd: Malaguti XSM Peugeot Vivacity
Dzięki za odpowiedzi po Weekendzie zabiore się do pracy (musze pneumata pożyczyć) i powiem co i jak. Rolki też bd zamawiał nowe ale nie chce ryzykować zamiast 8.5(seria) zamówie 8g. Jeśli bd jakaś drobna różnica to już bd wiedział że wina leży w kwestii regulacji napędu.
Wesołego wszystkim ! :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy