Dzisiaj jest 05 gru 2024, 3:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 kwie 2015, 17:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Jestem dziś lekko mówiąc [cenzura] bo straciłem nagle 400zł... Dzień wcześniej sprawdzałem i nie było nic niepokojącego w napędzie/wale a dziś jadę sobie jak kolejny raz ten sam odcinek głównie 80 km/h licznikowe (60 realne) i raz v-max dałem no i jadę sobie te 60 z górki na pół gazu trzymam i nic..nagle coś jakby zaczyna gwizdać...myślałem że to auto jakieś i jak był podjazd na most to coraz głośniej gwizdało aż po ok. 5 sekundach już w [cenzura] głośno i zaczęło coś trzeć jakby przeciwtalerz sie odręcił więc błyskawicznie hamulec na max i wyłączyłem zapłon..Co się okazało? Rzeczywiście tarło....tak że bendix mi ścieło, czop wału skrzywiony o +- 5mm. Przeciwtalerz się nie odkręcił... Jakim cudem przeciwtalerz w czasie jazdy dotknął zębów bendixa? Jak to możliwe? Wał się skrzywił bo ząbki przeciwtalerza weszły w ząbki bendixu...wał miał przebieg ok. 3-4k km. Proszę o logiczne wytłumaczenie co zawiniło bo chyba magia istnieje...a i NIE nacisnąłem w czasie jazdy rozrusznika jakby co..dotyczy P/G



Edit
Regulamin pkt. 10
robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 kwie 2015, 18:26 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
Tak, ale moim zdaniem jeżeli nie była dokręcona śrubą dobrze na przeciwtalerzu to poluzowała się nakrętka przeciwtalerz wtedy mógł dotknąc bendixa i się podziało tak jak opisałeś . Ja też miałem tak 2 razy już że myslałem , że mnie ktoś wyprzedza , ale na szczęście nic się takiego nie stało , a u mnie się tak działo , bo dokręcałem sam wariator . Teraz już po wymianie wału dokręcam kluczem pneumatycznym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 18:48 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Błąd zrobiłeś ,że nie zatrzymałeś się w pierwszej chwili jak to usłyszałeś. Ale cóż zdarza się. Takie coś mogło się zdarzyć od wielu czynników. Nie sposób teraz zdiagnozować dzięki czemu się to stało. Podejrzewam ,ze gdzieś zrobił się luz ,dodatkowo doszły duże obroty i mamy efekt taki a nie inny.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:10 
**

Rejestracja: 06 sie 2012, 11:06
Posty: 460
Lokalizacja: brac kasę ??
Pojazd:
Mate57, hah praktycznie to się zatrzymał od razu . Też tego doświadczyłem i na prawdę ten dzwięk jak by ktoś wyprzedzał . Od teraz tak jak pisałem zakręcaj pneumatycznym kluczem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 21:08 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
tak jak napisałem nie ma opcji za słabego dokręcenia śruby przeciwtalerza, właśnie odkręcałem i trzeba było użyć trochę siły...nie logiczne się wydaje bo wał się kręci w 1 osi...musiałby bendix sam sie rozwalić i ta zębatka dotknąć ząbków przeciwtalerza i ....no właśnie....przez rpm zgięło wał zamiast ząbki bendixa....czy przeciwtalerza. Dobra nauczka dla mnie na przyszłość.
Co do zatrzymania to ....mogłem wcześniej....ale kto przewidzi


A co do [cenzury] w pierwszym poście to już sam użyłem cenzury w postaci kropek (na przyszłość dla młodego adepta moderatora).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 21:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
scoot, mimo wszystko polecam Regulamin pkt. 10 do przeczytania i wszystko jasne :wink:




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 22:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lut 2012, 13:38
Posty: 1668
Lokalizacja: Pasłęk
Pojazd: Bora VR5 2.3
scoot Słuchaj to że dokręciłeś przeciwtalerz to nie znaczy że samoczynnie nie mogło się odkręcić np duże obroty/wibrację od tego wszytko może się odkręcić uwierz




_________________

Regulamin ! :D regulamin-forum-t3.html

Polerowanie Felg i Przerabianie lamp

http://imgur.com/a/8DTBO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 17:30 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
OMG. od 6 lat mam ten skuter i wiem kiedy jest dokręcona nakrętka a kiedy nie i tak jak napisałem NIE MA OPCJI żeby było źle/za słabo dokręcone, do tego zaraz po tym incydencie sprawdziłem i był dokręcony jak wcześniej. Wierz, że zawsze robię starannie a piszę na forum jak już kompletnie nie znam odpowiedzi...no nic olać to, już wiem czemu nie mają bendixu na wyścigach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy