Dzisiaj jest 27 kwie 2024, 17:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 mar 2015, 17:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Witam, jak powinno się zatrzymywać samochód? Sprzęgło i hamulec na raz? Czy hamujemy i pod końcem sprzęgło jak samochód prawie stoi? Bo instruktor uczy pierwszym sposobem a ojciec mówił mi że 2 sposobem.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 mar 2015, 18:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
nikodem239, pod koniec wciskamy sprzęgło (jak instruktor tak uczy to obstawiam, że ma z 60lat i wychował się na starych gaźnikowcach) bo takie wciskanie sprzęgła nie dość, że je tylko obciąża to jeszcze dzięki takiemu hamowaniu oszczędzasz paliwo (a tak wspomniałem bo może kogoś to interesuje)




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 19:41 
Virtual Tuner

Rejestracja: 20 lip 2012, 12:02
Posty: 337
Pojazd: Fake.SM
Oczywiście, że pod koniec. Sprzęgła używasz dopiero w końcowej fazie hamowania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 mar 2015, 19:49 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 17:08
Posty: 116
Pojazd: Aerox YQ100
Obecnie kłania się "eko jazda" wiec tak jak kolega wyzej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 15 mar 2015, 22:28 
Też wciskam sprzęgło jak najpóźniej (nieco przed szarpaniem), ale instruktor zawsze mnie opierniczał strasząc mnie, że mi zgaśnie (myślał chyba, że zapominam o sprzęgle).




Na górę
   
 
 
Offline
Post: 30 maja 2015, 23:29 
*

Rejestracja: 10 kwie 2014, 9:03
Posty: 3
Pojazd:
Sprzęgło wciskasz na samym końcu tak żeby samochód nie gasł. Możesz też przy krótkim hamowaniu w ogóle nie ruszać sprzęgła tylko samym hamulcem, a najlepiej silnikiem. Z tego co pamiętam to uczyli tak też na naukach jazdy, żeby hamulec pod koniec wciskać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 cze 2015, 12:42 
*

Rejestracja: 10 kwie 2014, 10:32
Posty: 3
Pojazd:
hamujemy normalnie jak zawsze czyli delikatnie naciskając na gaz w momencie gdy samochód zwalnia, a masz dużo miejsca z przodu popuszczaj hamulec wraz z malejącą prędkością. Gdy samochód już prawie stoi puszczasz hamulec. Chodzi o to,że nieprzyjemne odczucie jest wtegy gdy przednie zawieszenie w momencie hamowania jest dociążane, a gdy się zatrzymamy wystrzela w góre razem z naszymi głowami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 cze 2015, 21:33 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
iWszemir84, gdzie cię tego uczyli?
Musimy rozróżnić hamowanie awaryjne od spowalniania samochodu oraz jego zatrzymywania w ruchu drogowym.
Hamowanie awaryjne z ABS - walimy obiema nogami w hamulec i sprzęgło jednocześnie.
Spowalnianie samochodu - zasadniczo najlepiej tak to robić by nie używać hamulca wcale, redukując biegi by obroty nie spadały poniżej 1200 - 1500 obr/min.
Zatrzymywanie w ruchu - to najpierw hamulec a zaraz potem sprzęgło - trzeba sobie wypraktykować. Można dbać o pasażerów, ale bezpieczeństwo w pierwszej kolejności i nie popuszcza się hamulca jeśli mamy zatrzymać samochód - bo nie wiadomo jaka jest nawierzchnia w danym miejscu i możemy się o tym fakcie dość boleśnie przekonać parkując na poprzedzającym samochodzie.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 cze 2015, 19:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Temat trochę z lekka stary, ale pierdół sporo.
ZAWSZE wciskamy sprzęgło, gdy silnik osiągnie już prawie na tyle niskie obroty, że dalsze zwalnianie powodowało by szarpanie. Po pierwsze, silnik też hamuje i można powiedzieć, że zwiększamy skuteczność hamowania, a po drugie ecodriving. Do czasu wciśnięcia sprzęgła silnik napędzają koła, po wciśnięciu musi sam utrzymać wolne obroty i spala paliwo.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy