Dzisiaj jest 11 lut 2025, 20:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 wrz 2013, 22:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Witam, otóż mam problem i sam mnie zadziwia.
Przejdę do rzeczy. Zaczęło się od tego, iż ukręciłem gwint na świecy. Więc pomyślałem sobie, żeby wymienić na większą pojemność. Padło na zestaw z Allegro 72cm3 http://allegro.pl/cylinder-80-glowica-s ... 06407.html

Jak tylko przyszedł wziąłem się do roboty. Pozakładałem wszystko oczywiście też tulejki w odpowiednie miejsca. Następnie zabrałem się za rozrząd założyłem i na to klawiaturkę.
I tu się mocno zdziwiłem, ponieważ nie mogłem ustawić luzu zaworowego brakowało mi tej śruby co się nią reguluje. Po prostu musze ją dużo wkrecić zeby ustawić luz i wtedy brakuje mi gwintu na niej żeby wkręcić kontre.

Co o tym myślicie ? Czy to możliwe, żeby były mniejsze zawory w nowej głowicy ???

Obrazek




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 wrz 2013, 22:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
To żeś mnie osłabił tą sprawą , a jak byś zamienił zawory i sprężyny ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 10:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Ale one od strony cylindra mają większą średnice.




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 10:23 
**

Rejestracja: 29 sie 2013, 12:54
Posty: 203
Lokalizacja: sandomierz
Pojazd: na dwóch kołach
albo kupisz głowice z mniejszymi zaworami i ta klawiatura będzie pasować albo kup klawiaturę do większych zaworow, nic innego nie da się zrobić. a może spróbuj skontrowac śrube pod spodem a nie na górze jak oczywiście nakretka tam wejdzie, ale wątpię że to zda egzamin, spróbować zawsze można.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 12:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
w sumie wlaśnie można kontrować pod spodem !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 14:11 
***

Rejestracja: 29 wrz 2012, 22:24
Posty: 522
Lokalizacja: Wólka Strobowska/skc
Pojazd: Simson s51 i Yamaha Rex
a ustawiłeś tłok w GMP (Górny Martwy Punkt) bo inaczej nigdy nie będziesz miał luzu na zaworach jak tak nie ustawisz




_________________

Zapraszam --------> baotian-by-stunter-t375756.html

NOWY W GARAŻU peugeot-vivacity-by-stunter-t393689.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 20:34 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Z tego co widzę głowicę kupiłeś uzbrojoną ,więc pozostaje tylko kwestia regulacji rozrządu a następnie dopiero regulacja luzu zaworowego.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2013, 10:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Dzięki za wszystko. Z tym GMP to wiadome. Pisałem, że wszystko zostało założone tak jak należy. Kupiłem same koniki bardziej skrzywione i wszystko pasuje.
Mam jeszcze takie pytanie co by tak pasowało wymienić przy tej zmianie silnika ?
Dysze mam chyba 88, rolki 6g i czy luz zaworowy zmienia się przy 72cm3 czy nie ?




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2013, 11:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Luz na tym cylku daj 0.05 ssący i 0.06 wydech, ale pamiętaj, ustawiaj zawory tylko na rozgrzanym silniku, w przeciwnym razie wartości nie będą poprawne, a gdy się rozgrzeje to może być słabszy, a z czasem nie będzie odpalał tak jak należy, także na ciepłym jest ustawiaj. Dysza za duża, no chyba, że masz stożek, jak masz filtr zwykły, przy czym radzę Ci zostać, to daj dyszę 82, mieszankę na 2.3obrotu i iglicę na ząbek wyżej względem środka, ja tak mam i jest super, ale wiadomo każdy silnik inaczej może reagować na regulację :) Rolki możesz zostawić, to zależy od Ciebie, skuter musi równo przyspieszać, nie mieć dziur w obrotach i przy 40km/h nie wyć jak głupi, bo wtedy zarżniesz napęd i silnik przy okazji. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2013, 13:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Takie wartości dałem ale na zimnym. czemu na ciepłym ? Czytałem, że zawory ustawia się na zimnym. Oczywiści mam zwykły filtr i nie chce go zmieniać. Taką dysze miałem oryginalnie. Jeżeli dam wyżej na iglicy to zmniejszę dawkę paliwa, a nie powinienem zwiększyć ? A u siebie masz taki silnik ?




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2013, 13:48 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jakub03 pisze:
ustawiaj zawory tylko na rozgrzanym silniku


10 takich rad i w ogóle nie odpali. Chłopie gdzie Ty to wyczytałeś ? Zawory ustawiamy tylko i wyłącznie na zimnym silniku a nie na ciepłym. Jak wszyscy tak regulujecie skutery to nie ma się co dziwić ,że non stop są pogłoski ,że te silniki to dno. Poziom oleju też sprawdzasz na gorącym silniku ? :roll:




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 wrz 2013, 16:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Mate57 pisze:
Jakub03 pisze:
ustawiaj zawory tylko na rozgrzanym silniku


10 takich rad i w ogóle nie odpali. Chłopie gdzie Ty to wyczytałeś ? Zawory ustawiamy tylko i wyłącznie na zimnym silniku a nie na ciepłym. Jak wszyscy tak regulujecie skutery to nie ma się co dziwić ,że non stop są pogłoski ,że te silniki to dno. Poziom oleju też sprawdzasz na gorącym silniku ? :roll:


No właśnie mnie to też zdziwiło.




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2013, 14:56 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Sluchaj, tego sie dowiedziałem od paru osób, każdy tak robi z tych co mi mówili i jakoś motorki jeżdżą i jeżdżą..

-- 23 wrz 2013, o 14:44 --

Mate57 pisze:
Jakub03 pisze:
ustawiaj zawory tylko na rozgrzanym silniku


Poziom oleju też sprawdzasz na gorącym silniku ? :roll:


Złośliwości schowaj sobie do kieszeni, nie napisałem czegoś takiego, więc nie rozumiem o co Ci chodzi, z tego co wiem, to regulują na rozgrzanym silniku zawory i motorki śmigają, aż miło :)

-- 23 wrz 2013, o 14:51 --

Mate57 Nie wiem, czy wiesz, ale metale po rozgrzaniu lekko się rozszerzają, tzn zwiększają odrobinę swoją objętość, np jak śrubki od przekładni są mocno zagrzane, to ciężej się je odkręca, niż jak są zimne. Tak więc zawory nie są wykonane z plastiku i zasada jest taka sama :)

-- 23 wrz 2013, o 14:56 --

matys187 pisze:
Takie wartości dałem ale na zimnym. czemu na ciepłym ? Czytałem, że zawory ustawia się na zimnym. Oczywiści mam zwykły filtr i nie chce go zmieniać. Taką dysze miałem oryginalnie. Jeżeli dam wyżej na iglicy to zmniejszę dawkę paliwa, a nie powinienem zwiększyć ? A u siebie masz taki silnik ?


Źle napisałem, chodziło mi o to, żeby iglice podnieść do góry, a w poście wcześniej, że ząbek do góry, a więc mały błąd, ząbek do dołu, wtedy iglica pójdzie w górę, daj sobie wtedy dysze 80/82 + wyreguluj dobrze mieszankę, sprawdzaj świecę ( na ciepłym silniku, pod obciążeniem pojeździj sobie, bo na samych stopkach to nic nie da ). Jak osiągniesz kawę z mlekiem, to jest dobrze wyregulowany, ale to nie będzie możliwe, gdy zawory będą źle ustawione.

Tak mam ten sam silnik, przy seryjnym filtrze takie ustawienie miałem i jeździło dobrze, teraz na stożku mam dyszę 92 mieszankę 2obroty i iglicę tak jak wcześniej pisałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2013, 16:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Jakub03,
A ile ci pali ?




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2013, 17:08 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jakub03 pisze:
metale po rozgrzaniu lekko się rozszerzają, tzn zwiększają odrobinę swoją objętość, np jak śrubki od przekładni są mocno zagrzane, to ciężej się je odkręca, niż jak są zimne.


No tak. Ale co ma jedno z drugim wspólnego? Dajmy na to składamy od podstaw silnik np. w fazie remontu. Masz wszystko w częściach tj. zdekompletowana głowica oraz cylinder. Założyłeś sworzeń ,cylinder ,przystępujesz następnie do składania głowicy. I jakim cudem chcesz w tej części wyregulować zawory na ciepłym silniku ? Masz zamiar odpalić silnik bez głowicy ,czy podgrzewać zawory palnikiem ? :D Trochę takie bezsensu. Przynajmniej ja nie słyszałem takich teorii. Ale może się coś pozmieniało :P




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 wrz 2013, 23:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
No może nie, ale to ustawisz na zimnym, bo jak all świeże/nowe to sobie musi pochodzić na wolnych obrotach, później, jak się rozgrzeje, to można pokrywę zdjąć i sprawdzić prawda?

-- 23 wrz 2013, o 23:15 --

matys187 pisze:
Jakub03,
A ile ci pali ?


Jak jadę tak normalnie ( czyt. 3/4 manetki nie piłu jak idiota ) to do 3 się mieszczę
Jak jadę na maksa, żyłuję, to 3.2-3.3 wypije.

-- 23 wrz 2013, o 23:22 --

Mate57 pisze:
Jakub03 pisze:
metale po rozgrzaniu lekko się rozszerzają, tzn zwiększają odrobinę swoją objętość, np jak śrubki od przekładni są mocno zagrzane, to ciężej się je odkręca, niż jak są zimne.


No tak. Ale co ma jedno z drugim wspólnego? Dajmy na to składamy od podstaw silnik np. w fazie remontu. Masz wszystko w częściach tj. zdekompletowana głowica oraz cylinder. Założyłeś sworzeń ,cylinder ,przystępujesz następnie do składania głowicy. I jakim cudem chcesz w tej części wyregulować zawory na ciepłym silniku ? Masz zamiar odpalić silnik bez głowicy ,czy podgrzewać zawory palnikiem ? :D Trochę takie bezsensu. Przynajmniej ja nie słyszałem takich teorii. Ale może się coś pozmieniało :P


Powiem tak, ja się nie mam zamiaru z Tobą sprzeczać, nie ma potrzeby, ja tylko napisałem, to co mi inni mówili, wiem, że są ''mechanicy'' i mechanicy, także wiadomo, ja osobiście jak all składałem, to ustawiłem zawory na zimnym silniku, odpalił za 3 razem, jak zassał już paliwko ( wiadomo zaciesz, że wszystko dobrze poszło ), jeździłem tak 1000km docierając nie przekraczając 50km/h i nie jeżdżąc ze stałymi obrotami, po tysiącu zmieniłem 2 raz olej ( 1 raz przy 500 ) później zawory, zmieniłem filtr, dysze, doregulowałem go od nowa i śmigał, do czasu, aż nie zaczał kopcić, to pierścienie zmieniłem, po czym pojawił się problem z głowicą, otóż mam uszkodzony zawór ssący, nie ważne na jaką wartość go ustawie, skuter i tak i tak odpali, a po chwili zalewa całą pokrywe benzyną i się wylewa.. mieszanka wyregulowana, na głowicy z 50cc nie ma tego problemu, a więc to ta z 80 jest uszkodzona :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 10:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Jakub03 pisze:
...ustawiaj zawory tylko na rozgrzanym silniku...

:shock: Coś się w metalurgii zmieniło? :shock:

Tylko że jak schłodzisz silnik, to luzy z tych 0.05 ... znikną i spręż pójdzie w maliny. Jak go wtedy odpalisz?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy