Dzisiaj jest 23 lis 2024, 13:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 cze 2015, 17:42 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Witam
Zrobiłem kolejny temat bo zapewne już do moich starych nikt nie zajrzy.
Otóż mam skuter jak widać Piaggio i set taki jak w podpisie.
Wczoraj akurat jechałem z bratem ze stacji, on ma gilera dna 50 po xx szlifie tłoka tj ma teraz 41.2mm, prawdopodobnie sportowy china wariator, bardzo lekkie rolki, na oko poniżej 4g, sprzęgło oryginalne z jakimś czarnymi sprezynki małe, główna oryginalna biała, gaźnik jakiś delorto, filtr seria i wydech seria.
No i jak wracaliśmy to tak, on mial tam w plecaku 5l paliwo, ja w skuterze pod siedzeniem 5l i na podłodze 10l, jedziemy sobie, zaczyna się Górka, oczywiście skuter mi osłabl nieco, cisne swoim cała manetke nie wiem ile było cos jakos 50-60 licznikowe i słyszę ze mnie wyprzedza, oczywiście bez problemu bo mówił jak pytałem ze nie trzymał całego gazu, fakt ze miałem cięższy ' bagaż' nieco napisałem tak ogólnie, bo wkoncu mam skuter lżejszy jego gilery o 20kg i on ma 50 cylinder a ja przecież 70! LOL
TUTAJ ZAPYTAM
Kiedyś w temacie dostałem odpowiedź ze jak jest wydech sport to potrzebuje obrotów no ale przecież skąd je wziąć jak spadają pod górę :D Czytałem o regulacji i możliwe ze winna jest sprężyna główna
Jeśli przeczytał ktoś te wypociny do końca to proszę o jakieś doradźenie ew odpowiedź, bo moze akurat nie sa sie jiz nic wydusic z mojego piaggio bez większych dokladek..
Pozdr

-- 06 cze 2015, 18:42 --

ktoś pomoże?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 cze 2015, 19:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Ciezko powiedziec co sie tam u Ciebie dzieje, ale korzystajac z moich doswiadczen moge podpowiedziec co mi nie pasuje :wink: Cylindra nie znam ale podejzewam ze najwieksza moc daje pewnie miedzy 8-9rpm, jak wiekszosc sportow. Przy rolkach 3,5 na pewno kreci duzo wiecej a to nie ma sensu. Rolki 5-6gr i powinno byc lepiej. Dysza za mala na bank, wywal zwezke i dysza 70 -75. Sprezynki sprzegla tez pewnie masz za miekkie.
Wszystko to takie wrozenie troche ale pewne jest ze gilera 50cc nie powinna cie wyprzedzac pod gorke.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2015, 12:33 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
no tak tylko jak dam ciężzsze rolki to niestety skuter jeszcze bardziej traci pod górę, z np 75 na 50, po prostej spokojnie leci te ponad 80 licznikowe a z górki, małe sprezynki mam założone od Sprzęgła z honda x8r bo też na twardszysz trzeba było więcej gazu na start

-- 07 cze 2015, 13:15 --

i co ma dysza do slabniecia TYLKO POD GÓRKĘ
jeśli Możesz to daj foto jaki masz wlot do filtra o ile masz oryginalny, brat miał w tej gilerze tz tylko rurkę gumowa jak kupił i coś miła za wysokie obroty i nie spadała z nich wiec zasugerowałem taka zwężke na wlocie jak u mnie, i poprawiło się zdecydowanie, było za dużo powietrza




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2015, 13:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Za mala dysza ma sie do wszystkiego, a 60 jest za mala na bank czy chcesz czy nie. Zwezka ci pomogla bo masz za mala dysze, minimum to 70. Twardsze sprezynki wlasnie po to sa zeby ruszal z wyzszych obrotow a kombinacje typu sprezynki z hondy w piaggio, nic nie warte. Zdjecie nic ci pewnie nie da bo to inne filtry.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2015, 15:39 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
na te chwile juz rusza z wysokich, drze się strasznie ale i ciągnie do przodu, czasem mam takie wrażenie ze jak się rozpędza pod mała górkę to przez chwilę jest mocny ciąg a w następnej chwili już jakby ten ciąg spada ale dalej się Rozpędza tylko jakby wolniej, z góry tego tak nie czuć, właściwie ruszam całą pi zxx i po chwili już jest zamknięty licznik i leci dalej wskazówka i tz jak juz staje wskazówka to tak mi się wydaje po dźwięku jakby jeszcze chciał iść ale nie daje rady

-- 07 cze 2015, 16:39 --

dodam też ze jak założyłem kompletne sprzeglo od gilery to skuter miał lepszego buta z miejsca niż na moim, w sumie jak się moje rozsuwa w ręce to idzie lekko a u gilery czuć ten uskok czyli jest inne a chyba powinno być takie samo, czyli możliwe ze z moim juz coś nie tak


Ostatnio zmieniony 08 cze 2015, 6:10 przez adrjian, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2015, 16:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Generalnie to jest tak ze jak chcesz zeby jako tako to jezdzilo to trzeba bulic. Kazda przerobka wieze sie z inna, mniejsza lub wieksza. Jezeli nie chcesz inwestowac to zostaw jak jest, jedynie dysze zmien na wieksza.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 6:13 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
co dla Ciebie znaczy jako tako? bo mnie chodzi żeby tylko nie było tego slabniecia pod te górkę
@
i co mi na te chwile da zmiana dyszy na większą? oprócz tego że prawdopodobnie zwiększy się spalanie, będę musiał wyciągnąć gaźnik i pewnie znów bawić się w regulacje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 7:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Skoro cos ci nie pasuje w tym jak skuter jezdzi to zaczyna sie od rzeczy najprostszych. Dysza 60 jest za mala. Po zmianie na wieksza moze bedzie mocniejszy a moze nie, ale na pewno bedzie mu lzej. Skoro problemem jest wyjecie gaznika to faktycznie odpusc zobie i sie nie przemeczaj. Z mojej strony to wszystko, powodzenia.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 9:29 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
no ale wytłumaczycz mi dlaczego ta dysza co mam teraz może przeszkadzać tyko jak jadę pod górkę, skoro po prostej i z górki jest ok
dziś jadąc spory kawałek pod mała górkę miałem prawie cały czas licznikowe 80 ale to trzeba mu cały czas cisnąc bez przerwy żeby tak szedł, gilera brata jak się ujmie gazu i za chwile przygazuje to ma Większy ciąg/zryw a mój piaggio tak wolno zaczyna się rozpędzac.
Może ktoś inny jeszcze się wypowie.
#
dodam też ze mam u siebie to zabezpieczenie iglicy na samej górze (góra znaczy od strony linki) tj najmiejsZa dawka paliwa bo nie widziałem różnicy między reszta poziomów wiec po co miałby dostawać więcej paliwa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 9:53 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tak jak kolega wyżej pisze ,daj większą dyszę.Zwiększenie dyszy wcale nie musi się wiązac z zwiększeniem spalania. Teraz na takim ustawieniu po prostu piłujesz cylinder i za niedługo będzie twój następny temat "zatarłem cylinder-dlaczego?"I wywal tą zwężkę na wlocie filtra powietrza.
Polecam także poczytac to http://www.skuterowo.com/czy-wiekszy-ga ... ej-paliwa/


Ostatnio zmieniony 08 cze 2015, 10:50 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 10:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Kazdy pojazd slabnie pod gorke, fizyka. Ty niby chcesz cos polepszyc ale najlepiej zeby nic nie trzeba bylo robic a przede wszystkim placic. Zmien dysze bo niedlugo pod rzadna gorke nie podjedziesz. Powodow moze byc wiele, pasek, sprzeglo, dzwon itd. ale zeby to sprawdzic trzeba grzebac, kupowac czesci itd. Pamietam twoje wczesniejsze tematy i zawsze tysiace pytan, a i tak robisz po swojemu. Slabnie pod gorke czy nie slabnie dysza jest za mala, wiec zacznij od tego.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 12:41 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
dobra
to taka dysze 70 będzie ok?
http://www.scooterkingz.pl/dysza-glowna-paliwowa-webber
bym kupił, skoro ma się poprawić chłodzenie nieco,u możliwe ze skuter będzie lepiej chodził wikszej raczej już nie wstawię.. no dobra 72,74 dużo by polepszylo chłodzenie, może od razu 76,78? bo nie mam zamiaru kupować 10dysz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 15:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
kup 70a,76 i na pewno cos wykombinujesz. Jak by zalewalo to dolot powietrz troche powiekszysz.




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 10:47 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wy tu o dyszach a on ma wydech do serii pod taki cylek... Chlopie wydech koniecznie do zmiany, w ogóle obrotowo sie nie zgrywa on z cylem. Wrzuć tutaj Tecnigasa Triopsa i w końcu to będzie latalo jal trzeba.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 13:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Komor, gosc w wydech inwestowac nie bedzie to jest pewne. Szczerze mowiac cylka nie znam ale podejrzewam ze jest klasy sport, wiec ten wydech mu starczy. Chyba ze to evo nie tylko w nazwie. Jezeli chodzi o dysze to pewnie zgodzisz sie ze mna ze jest zdecydowanie za mala, wiec niech zmieni na wieksza i bedzie lepiej




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 14:19 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
Znów co innego, hmm wydech zły? i niby dlatego słabiej pod górkę jedzie? Vmax mi styka realne 86 choć pewnie jakby dobilo do pełnych 90 to bym się nie pogniewal ale prędkoś na te chwile schodzi na dalszy plan bo bardziej interesuje mnie poprawa ciągu pod górę.

a tecnigas triops to wydech klasy mid race i kosztuje 660zł, połowa wartości. mojego skutera
Nawet jakbym go kupił to ile by mi to dało? rakietowy start? Vmax jakiś mega ~100/h?

-- 10 cze 2015, 15:19 --

jeszcze coś dodam
zapomniałem o.tym całkiem
kiedyś założyłem wydech od gilery dna 50 brata i bez żadnych regulacji skuter dużo lepiej startował i v max ponad 80 tez a założyłem mój do jego dna i trochę lipa była, gorszy start i Vmax niż na seri




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 14:53 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wymień tą dyszę bo będzie płacz że zatarłeś cylinder. Sprawdź stan i szerokośc paska .
Centralka też może byc do wymiany[straciła swoje właściwości]Wydech wypadało by potraktowac kretem [może byc już zarośnięty].




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 15:00 
**

Rejestracja: 18 wrz 2014, 21:13
Posty: 351
Pojazd: Gilera Runner LC 2002
no pasek ok jest raczej, od założenia jeździłem na takiej dyszy ponad 500km i dalej tak samo chodzi a od początku żadnego docierania tylko jak trzeba było to się cisnelo na full i ostro ze startu

chce też przypomnieć ze skuter traci pod górę wraz z wzrostem wagi rolek, im lżejsze są tym mniej traci a podczas jazdy jak śie puści gaz i doda to zbiera się nieco mulowato, start od zera ładny


Ostatnio zmieniony 10 cze 2015, 15:21 przez adrjian, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 15:07 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Myślę że ci już nie pomogę bo ty i tak wiesz wszystko lepiej .Nara.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 16:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
podsumowując:
1. Dysza ok 75 i wywalenie zwężki ale żeby świeca miała dobry kolor- czemu? bo to wpływa od przyspieszenia po v-max
2. iglica na środek/2 od góry - czemu? bo tak
3. zmiana wydechu na sportowy, powinien te 95 lecieć z powodu wzrostu mocy
4. Seryjna centralka może tracić właściwości i na zimnym za wysokie rpm, na ciepłym muł..typowe
5. Ponowna regulacja rolkami/sprężynkami po zmianie centralki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy