Dzisiaj jest 02 gru 2024, 23:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 cze 2015, 20:20 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 20:21
Posty: 28
Pojazd: Aprilia Area 51
Witam mam problem w skuterze a mianowicie taki że ciągle spala mi żarówki przednie jak i tylne wystarczy dodać trochę gazu u spalone, po wymianie regulatora iskrownika to samo wszystkie kable sprawdzone i nie powinien mieć nigdzie zwarcia i wpadłem na taki pomysł aby drugi regulator wstawić przed przednim kloszem tak że ten duży prąd podłączyć pod regulator pod te dwa wyjścia jedno wyjście pod masę a lampę podłączyć pod ten prąd zmieniony na te 12V a tylną podłączyć pod akumulator albo pod ciągnąć pod ten drugi regulator. I moje pytanie jest takie czy to wypali że nic mi się przez to nie stanie w skuterze ? Skuter to Aprilia Area 51


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 cze 2015, 21:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie ma potrzeby montażu drugiego regulatora. Sięgnij po multimetr i sprawdź jakie jest napięcie na wyższych obrotach. Sprawdź przy okazji napięcie ładowania. Jeśli natomiast uparłbyś się na drugi regulator to jak najbardziej możesz go zastosować. Musisz jednak pamiętać o prawidłowym podłączeniu. Nie możesz połączyć regulatorów jeden za drugim. Do każdego musi iść napięcie osobno które zostanie przekształcone na 12V.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2015, 13:00 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 20:21
Posty: 28
Pojazd: Aprilia Area 51
Na wyjściu tam przed kloszem gdzie chcę podłączyć drugi regulator na wolnych jest z ok 15V a na wyższych obrotach 30V tam powinno być 12V, kabelek to jest ten z przełącznika on idzie z tego co patrzyłam na schemacie ale za bardzo go nie rozumiem to z iskrownika idzie potem się rozchodzi jeden idzie do regulatora a drugi do przełącznika i z przełącznika do świateł. A ten regulator jeden za drugim to ten drugi miałby co robić ale chyba będzie miał z tamtym styczności.
Edit: Napięcie podczas uruchomionego skutera wynosi ok 16,6V a po dodaniu gazu 17,2V ale po około 5 seknundach spada znowu do 16,6V
Edit: Te 16,6V było na zimy silnik gdy trochę pojeździłem tak ze silnik bardzo dobrze był już nagrzany ładowanie akumulatora wynosiło tak 14,3V ale przeskakiwało co 0,1V +- a po dodaniu gazu 15V




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2015, 10:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Masz padnięty regulator napięcia. Temperatura silnika nie ma wpływu na wartość napięcia ładowania akumulatora, która powinna wynosić przy obciążeniu około 14.4V. Takie wachlowanie napięciami będzie Ci paliło wszystko, a na koniec wykończy sam akumulator.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2015, 13:47 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 20:21
Posty: 28
Pojazd: Aprilia Area 51
Regulator zmieniałem z 3 razy i cały czas to samo, z tym napięcie ładowania akumulatora właśnie po czasie wracało do normy do tych 14V +-0.1V a po dodaniu gazu do 15V i znowu wracało do 14,3V ale tam gdzie chcę podłączyć drugi regulator to napięcie strasznie skacze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2015, 16:42 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Przypuszczam, że problem może leżeć w cewkach iskrownika. Napięcie zmienne powinno być izolowane od instalacji skutera. Gdy będzie przebicie do masy może nie być wcale ładowania lub może się napięcie nakładać i dziwne rzeczy dziać w instalacji.
Ogólnie to masz tylko w instalacji iskrownik -> regulator -> instalacja skutera z akumulatorem.
Któryś element robi robotę, ja stawiam na iskrownik lub kable połączeniowe.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2015, 17:56 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 20:21
Posty: 28
Pojazd: Aprilia Area 51
Tak jak napisałem w pierwszym poście wsadziłem 2 iskrowniki i kable także sprawdzane były i dalej to samo teoretycznie powinno być wszystko bardzo dobrze chyba ze modół CDI lub licznik robi jakieś zwarcie bo licznik w pełni elektroniczny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 cze 2015, 19:16 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Widziałem, że pisałeś, ale czy robiłeś pomiary iskrownika? Wyższe napięcie może pójść tylko z niego i jak regulator go nie opanuje. Nie ma innej możliwości.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2015, 14:17 
*

Rejestracja: 13 lut 2015, 20:21
Posty: 28
Pojazd: Aprilia Area 51
Witam zrealizowałem mój pomysł z tym drugim regulatorem no i żarówek nie spala ale teraz mam takie pytanie że żarówki bardzo słabo świecą na wyjściu z regulatora pod łączyłem się tam gdzie kabel idzie do akumulatora i tam jest pewnie napięcie jak i prąd ograniczany i moje pytanie czy może podłączyć się pod te wyjście lub wejście nie wiem i tam co idzie do przełącznika a potem do świateł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy