Dzisiaj jest 29 lis 2024, 1:37



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lip 2015, 0:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 cze 2013, 14:51
Posty: 109
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Zipp Quantum GT5 2007 r.
Witam.
Mam zamiar zmienić w moim skuterze wał korbowy na taki (http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-tec-racing-10mm,pZ043042.bhtml) oraz takie łożyska (http://shop.mieloch.pl/lozyska-walu-i-uszczelniacze-motoforce,pZ045690.bhtml).

Dlaczego chcę zmienić wał (pewnie będą pytania). Chodzi o to że mam zipp'a quantuma i będę w nim zmieniał cylinder na http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-airsal-sport-50cc,pZ036980.bhtml a chiński wał jak to chińsk może się rozlecieć.

Dobra ale przejdźmy do rzeczy. Miałbym zamiar sam zmienić ten wał ale za bardzo nwm jak. Prawdopodobnie ogarnął bym ściągacz do łożysk.
Wiedz pytanie do was.
1. Jak to ogarnąć?
2. Od czego zacząć?
3. Czym uszczelnić?




_________________

Zipp Quantum GT5 2007r.

V/max - ? km-h

Laser x-pro
Multivar 5g
Cylinder 70 (china power)
Wpadnij do mnie!!! http://forum.mieloch.pl/zipp-quantum-gt5-by-piotr5215-t371424.html
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lip 2015, 0:29 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No wiadomo, musisz wyjąć silnik z ramy i wywalić z niego cały osprzęt, tak żeby został najlepiej sam karter z wałem. Potem rozpoławiasz połówki tylko nie śrubokrętem. Wyjmujesz wał z łożyskami, wsadzasz nowy i nowe łożyska, połówki karteru możesz cieniutko przesmarować silikonem odpowiednim. Potem wrzucasz uszczelniacze i odprężasz wał. Tyle :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lip 2015, 8:28 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Komor pisze:
No wiadomo, musisz wyjąć silnik z ramy i wywalić z niego cały osprzęt, tak żeby został najlepiej sam karter z wałem. Potem rozpoławiasz połówki tylko nie śrubokrętem. Wyjmujesz wał z łożyskami, wsadzasz nowy i nowe łożyska, połówki karteru możesz cieniutko przesmarować silikonem odpowiednim. Potem wrzucasz uszczelniacze i odprężasz wał. Tyle :)
x2
Dodałbym jeszcze że przed składaniem i nałożeniem silikonu warto odtłuścic powierzchnię gdzie będzie nakładany silkon benzyną ekstrakcyjną dla jego lepszej przyczepności.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lip 2015, 8:33 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Skopiuję mój post napisany dla innego użytkownika :wink:

Zanim zabierzesz się za rozpoławianie karterów wrzuć swój nowy wał i łożyska do zamrażarki,po co napiszę później :wink: Najpierw przygotuj sobie jakieś dobre,czyste miejsce żeby to zrobić,wyjmij silnik z ramy,odkręć wariator,lub cały napęd,potem zdejmij magneto,iskrownik i odkręć śruby łączące kartery.
Później gumowym młotkiem delikatnie "pukaj" w kartery, najlepiej w mały karter tak żeby go wybić,jeśli Twój wał idzie do kosza to możesz też uderzać w niego,jak nie to też możesz,ale delikatnie gumowym młotkiem lub przez deseczkę.
Gdy uda Ci się już rozpołowić kartery,wyjąć wał to musisz podgrzać w karterach miejsca w których osadza się łożyska. Możesz użyć do tego opalarki,czy palnika gazowego. Gdy już to zrobisz,wyjmujesz łożyska z zamrażarki i delikatnie osadzasz je w karterach,powinny wskoczyć bez problemu,jeśli nie to delikatnie popukaj gumowym młotkiem.
Gdy łożyska są już na miejscu to musisz je ogrzać,tak samo jak kartery,tą dolną bieżnię,w którą wsadzasz wał,najpierw podgrzej łożysko w dużym karterze i wyjmij wał z zamrażarki,delikatnie go wsadź,powinien bez problemu wskoczyć.
Gdy łożyska są już na miejscu a wał w dużym karterze to nałóż na duży karter wysokotemperaturową masę uszczelniającą,nie za dużo. Gdy już to zrobisz,chwytasz mały karter i nakładasz go na wał. Nie zapomnij o założeniu tej tulei do mocowania silnika i tulejek centrujących kartery.
No i gdy już zrobisz to co opisałem wyżej odczekaj kilka minut i dokręć śruby mocujące kartery,załóż iskrownik,magneto,napęd itd. włóż w ramę i gotowe :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lip 2015, 8:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
PrzemekBx2
Dodałbym do tego jeszcze że przed nałożeniem masy uszczelniającej powinno się powierzchnię gdzie ona będzie nakładana odtłuścic benzyną ekstrakcyjną dla lepszej przyczepności takiej masy lub silikonu do powierzchni styku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy