Dzisiaj jest 01 gru 2024, 13:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 sie 2015, 13:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2013, 16:14
Posty: 35
Lokalizacja: Namysłów
Pojazd: Yamaha Aerox LC
Tylko nie kupuj Dellorto 19 PHBG DS. Nie nadaje on się do niczego, jest cholernie ciężki w regulacji i badziewnie wykonany. Ustawiałem go 3 miesiące i dalej nie mam go dobrze wyregulowanego.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 sie 2015, 21:27 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
JK. pisze:
Dziękuje za ostrzeżenie :) 19 mm mnie nie interesuje jak w ogóle to 17,5mm im mniejsze spalanie tym lepiej jak możesz to powiedz co daje ten większy gaźnik bo na tym seryjnym jak się rozgrzeje to ma odejście jak rakieta to wolę nie myśleć co będzie na większym,ale od kolegi który przeprowadzał tuning i był poprzednim właścicielem dowiedziałem się "że dobrze by było zmienić gaźnik na większy"
ok ale co to daje:lepsza dynamika będzie może tak może nie,zmniejszy się zużycie części czy co? użył tez stwierdzenia "że cylinder może się coś chrzanić" ale o co dokładnie chodzi ze zmienianiem seryjnych gaźników na większe co to daje czym to grozi w razie założenia większego cylindra i zostawieniem seryjnego gaźnika?

Za każdą sensowną informację serdecznie dziękuję to dla mnie ważne bo szkoda by było zniszczyć silniczek złożony kilkaset km temu :) .

Zmieniając cylinder na większy konieczna jest również zmiana gaźnika na większy,dlaczego? Ano dlatego,że na małym gaźniku cylinder grzeje się,co może prowadzić do puchnięcia tłoka a nawet zatarcia. Większy gaźnik daje: przede wszystkim lepsze chłodzenie wewnętrzne,lepszą reakcje na manetkę,lepsze przyspieszenie,a czasami nawet prędkość maksymalną. Jeśli naprawdę pali Ci teraz te 4 litry,to jest to bardzo mało jak na taki cylinder! Nie wiem po co brać się za tuning,a potem żałować na paliwo :/ I nie prawdą jest że im większy gaźnik tym większe spalanie,jeśli się dobrze wyreguluje to na 17,5 będzie bardzo podobne spalanie co na 21,ale jaki kupisz decyzja należy do Ciebie.




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2015, 22:55 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
JK. pisze:
Dzięki właśnie o takie wytłumaczenie mi chodziło ;) .Skoro grozi to nawet zatarciem silnika to poszukam jakiegoś gaźnika 17,5mm.
Piszcie jakie są dobre łatwe w regulacji itd. i mają dobry stosunek jakość/cena do wydania mam +/- 100zł
Na jakiej zasadzie dobierać taki gaźniczek średnice króćców muszą się zgadzać czy jeszcze jakieś kryteria muszą być spełnione?
Hehe jakby ktoś miał odpowiedni to mogę być zainteresowany. (ssanie automatyczne podcisnienie) :)

A te tiuningi całe to tak jak pisałem nie ja przeprowadzałem tylko kolega od którego odkupiłem skuterek ponieważ on potrzebuje już czegoś więcej a to jest mój pierwszy sprzęt i miałem na jego wygląd zewnętrzny plan który wypalił,a że sprzęt z punktu silnikowego pewny bo dopiero co złożony i wiedziałem co się z nim działo (nie było chyba lekcji matematyki na której byśmy o nim nie gadali ;) ).A na paliwko szkoda nie szkoda im mniej pali tym lepiej a skoro 4l to mało jak na taki cylek to nie ma co żałować tylko gaźnik większy zakładać i mieć spokojną głowę i wiedzieć że się nie przegrzeje tak łatwo :D .Do tej pory była to dla mnie kwestia drugorzędna na 1szym miejscu było zrobienie wizualki.

Rozumiem,dobra decyzja :wink: Kup po prostu Dellorto 17,5 PHVA - ssanie auto,a przy okazji nie wolałbyś ręcznego? :wink: Z tańszych są Tec,ale z ich regulacją bywa różnie,więc na Twoim miejscu kupiłbym sprawdzone Dellorto 17,5 :) A rozmiary są znormalizowane i każdy gaźnik na wcisk w rozmiarze 12-21 mm będzie pasował do Twojego króćca :) Oprócz gaźników PWK,ale to oddzielny temat :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2015, 10:40 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
JK. pisze:
PrzemekB pisze:
JK. pisze:
Dzięki właśnie o takie wytłumaczenie mi chodziło ;) .Skoro grozi to nawet zatarciem silnika to poszukam jakiegoś gaźnika 17,5mm.
Piszcie jakie są dobre łatwe w regulacji itd. i mają dobry stosunek jakość/cena do wydania mam +/- 100zł
Na jakiej zasadzie dobierać taki gaźniczek średnice króćców muszą się zgadzać czy jeszcze jakieś kryteria muszą być spełnione?
Hehe jakby ktoś miał odpowiedni to mogę być zainteresowany. (ssanie automatyczne podcisnienie) :)

A te tiuningi całe to tak jak pisałem nie ja przeprowadzałem tylko kolega od którego odkupiłem skuterek ponieważ on potrzebuje już czegoś więcej a to jest mój pierwszy sprzęt i miałem na jego wygląd zewnętrzny plan który wypalił,a że sprzęt z punktu silnikowego pewny bo dopiero co złożony i wiedziałem co się z nim działo (nie było chyba lekcji matematyki na której byśmy o nim nie gadali ;) ).A na paliwko szkoda nie szkoda im mniej pali tym lepiej a skoro 4l to mało jak na taki cylek to nie ma co żałować tylko gaźnik większy zakładać i mieć spokojną głowę i wiedzieć że się nie przegrzeje tak łatwo :D .Do tej pory była to dla mnie kwestia drugorzędna na 1szym miejscu było zrobienie wizualki.


Rozumiem,dobra decyzja :wink: Kup po prostu Dellorto 17,5 PHVA - ssanie auto,a przy okazji nie wolałbyś ręcznego? :wink: Z tańszych są Tec,ale z ich regulacją bywa różnie,więc na Twoim miejscu kupiłbym sprawdzone Dellorto 17,5 :) A rozmiary są znormalizowane i każdy gaźnik na wcisk w rozmiarze 12-21 mm będzie pasował do Twojego króćca :) Oprócz gaźników PWK,ale to oddzielny temat :)


Ssanie ręczne szczerze to nie przepadam za akrobacjami przy i z dźwigienką ssania z resztą jest to dodatkowy element podatny na awarię(których chce jak najmniej) lub zepsucie przez jakiegoś imbecyla po oddaleniu się od sprzętu (byłem świadkiem paru takich sytuacji) a tak kranika nie ma dźwigni ssania nie ma nie ma co urwać ;) .W takim razie poszukam tego Dellorto 17,5 PHVA dziękuje bardzo za rady :D .
A jeszcze jedno jakbym miał ssanie ręczne to musiałbym wymienić pół układu paliwowego teraz wsio jest na podciśnienie,pod bakiem trzeba by wymienić zaworek na kranik od jawki ;) itd. A jak myślisz spalanie mocno wzrośnie bo nie wiem czy przygotowywać się na mniej niż 100km na baku czy nie ;) .

Myśle że po dobrej regulacji spali 4,5-5,5l w zależności od jazdy. Wcale że nie musiałbyś zmieniać kranika,może zostać podciśnieniowy :wink: A co do psucia ... wydaje mi się że bardziej podatne na uszkodzenia jest właśnie ssanie automatyczne :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2015, 20:32 
**

Rejestracja: 23 sty 2015, 16:13
Posty: 312
Pojazd: SF2
Ssanie automatyczne jest bardziej podatne na awarię , za to ręczne ma swój plus , że sami ustawiamy , kiedy chcemy i jak chcemy :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2015, 9:43 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
Możesz zostawić seryjny filtr :) Ewentualnie zmienić w nim wkład o większej przepustowości. Tak,stożkowe filtry zwiększają spalanie.




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2015, 10:28 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
PrzemekB pisze:
Tak,stożkowe filtry zwiększają spalanie.
Przy seryjnych cylindrach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sie 2015, 14:10 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
JK. pisze:
Zwiększają spalanie na seryjnych cylindrach a dlaczegóż to?
Czyli mam rozumieć że na tiuningowym cylku i gaźniku 17,5mm
bedzie wpierniczał tyle że 2l więcej nie zrobi mi różnicy? ;)


1.Na seryjnym cylindrze stosując stożek musisz zrównoważyc stosunek powietrza do paliwa ,a żeby to zrobic musisz zastosowac większą dyszę,efekt żaden a wzrasta spalanie.
2. Gaźnik 17,5mm można zastosowac do cylindra poziomu sport ale to już jest minimum dla takiego cylindra,spalanie poniżej 5,5L to już jest zabójstwo dla cylindra bo i tak dysza musi byc z przedziału 85-90 przy zastosowaniu stożka. Poczytaj ten temat , http://www.skuterowo.com/czy-wiekszy-ga ... ej-paliwa/


Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 8:11 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 8:05 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
http://www.skuterowo.com/czy-wiekszy-ga ... ej-paliwa/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy