Dzisiaj jest 03 mar 2025, 20:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2015, 14:04 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Siemka ;)
Mam nowy cylinder i chce go założyć na co mam uważać przy ściąganiu starego ?
Czy tłok w nowym cylindrze ma ciężko poruszać się ?
Dawać jakiś sylikon na uszczelki ?
Pierścienie jak założyć ( kolejność ) ?
Z jaką siłą dokręcić głowicę ?
Dajcie jakieś rady. Napiszcie jak wy robicie :D
Możecie napisać kolejność co i jak :)




_________________

MPower


Ostatnio zmieniony 17 sie 2015, 14:24 przez MPower, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 sie 2015, 14:11 
**

Rejestracja: 23 sty 2015, 16:13
Posty: 312
Pojazd: SF2
Jak dobrze się orientuję na forum jest poradnik "teoria" , ale wejdź na youtube i tam wszystko masz , co i jak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 14:19 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Wolał bym żeby ktoś tu mi napisał.




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 15:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
MPower pisze:
Wolał bym żeby ktoś tu mi napisał.
Lenistwo na tym forum osiągnęło apogeum.Może to ci trochę pomoże a poza tym to net nie gryzie. http://skuterypolnoc.ubf.pl/readarticle ... icle_id=44




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 21:04 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
A na nie których filmikach pryskają czymś tłok czymś co to jest ?




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2015, 21:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2013, 18:04
Posty: 672
Lokalizacja: c:/windows
Pojazd: Macal MM 50 (Mina Hor AC)
Daj jakiś przykładowy film :wink:




_________________

Obrazek
Cytuj:
Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2015, 9:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
MPower pisze:
A na nie których filmikach pryskają czymś tłok czymś co to jest ?
Masz w tym linku co podałem napisane, olej do mieszanki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2015, 20:23 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
MPower W pierwszej kolejności zdemontuj wszelakie osłony, tłumik i wszystko w pobliżu cylindra i porządnie wyczyść z wszelakiego syfu, (chyba, że wyciągasz cały silnik z ramy to robisz i tak powyższe kroki). Oczywiście możesz pominąć tą najważniejszą czynność ale później nie płacz, że nowy cylek, wszystko ok i zatarty, ma rysy, nie chce odpalać, itp. Kolejna czynność to używając odpowiednich kluczy (w większości przypadków klucz nasadowy 10 i odkręcasz cztery nakrętki usytuowane pomiędzy użebrowaniem głowicy. Może się zdarzyć, że nakrętka nie puści tylko wykręcisz razem ze szpilką, na tym etapie się tym nie przejmuj. Jeżeli masz już głowicę odkręconą i nie chce zejść to ja podważ delikatnie np. płaskim śrubokrętem. Po demontażu głowicy ściągasz cylinder z tłoka i szpilek, jak Ci się wykręciły szpilki to łapiąc jakimiś kombinerkami (nie za gwint) i odkręcasz z nich nakrętki. Następnie wkręcasz szpilki w kartery (możesz nawet siłą rąk). Kolejna ważna sprawa to nowy komplet uszczelek, starej spod cylka raczej nie odzyskasz, dopasuj uszczelkę pod nowy cylek, może być troszkę niewymiarowa, wiec zrób "tuning" nożykiem, by ją dopasować. Wyciąg zabezpieczenia sworznia tłoka i je wyrzuć, wyciągnij sam sworzeń i ściąg tłok z korbowodu. Wyciąg łożysko igiełkowe z główki korbowodu, oczyść główkę, nowe łożysko igiełkowe przesmaruj olejem do paliwa i włóż na swoje miejsce. Na tłok załóż z wszelaką ostrożnością pierścienie (jak masz dwa i jeden błyszczący, a drugi czarny to ten błyszczący ma być pierwszy, a ten czarny poniżej) pamiętając o dobrym usytuowaniu ich zamków. Jak już to ogarnąłeś to nasadzasz tłok na korbowód i wsuwasz sworzeń, a następnie zakładasz nowe zabezpieczenia sworznia tłoka, tak aby ich "wycięcia" nie były w pozycji suwu tłoka. Pamiętaj przy tym, że strzałka na denku tłoka powinna pokazywać kierunek wylotu spalin. Zakładasz uszczelkę na szpilki i delikatnie zsuwasz na sam dół, smarujesz tłok olejem do mieszanki, następnie gładź cylindra traktujesz olejem i zakładasz cylinder na szpilki. Najlepiej ustaw sobie tłok w pozycji sprężanie-praca (trochę przed jego najdalszym położeniem), ściskasz palcami pierścienie ułożone prawidłowo w ich zamkach i delikatnie nasuwasz cylinder. Jak już masz założony to zakładasz na szpilki uszczelkę pod głowicę, a następnie zakładasz głowicę. W kolejnym kroku nakręcasz nakrętki na szpilki samą nasadką w palcach do oporu, a później dokręcasz po przekątnej o jakieś 1/4 obrotu, aż poczujesz dosyć duży opór. Jak nie masz w tym wprawy to polecam klucz dynamometryczny. W najlepszym przypadku słabo dokręcisz i nie będzie kompresji, więc dokręcasz mocniej i będzie ok, w najgorszym obrobisz gwint w karterze i masz lipę Panie. Ostatnia ważna rzecz to dokładne czyszczenie gaźnika i filtra powietrza (najlepiej to zrób na starym cylku i wyreguluj gaźnik, może mieć za bogatą mieszankę, nie zaszkodzi). Na koniec to rób sam mieszankę paliwo-olej, a jak używasz dozownika to dolewaj odrobinę do benzyny (nie bezpośrenio do baku tylko mieszaj w kanistrze). Ostatni etap to docieranie i uśmiech na twarzy oraz duma z dobrze wykonanej roboty :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2015, 15:53 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Dzięki za dokładną odpowiedz i za link ;)

-- 27 sie 2015, 16:51 --

No mam te pierścienie są czarne niczym sie nie różnią ttylko obręcz jednego jest matowa a druga trochę się błyszczy.który pierścień na górę ? I jeszcze jedno pytanie jedna uszczelka jest przerwana a druga nierówna mogę zostawić stare czy dać nowe a może kupić nowe ?

-- 27 sie 2015, 16:53 --

No mam te pierścienie są czarne niczym sie nie różnią ttylko obręcz jednego jest matowa a druga trochę się błyszczy.który pierścień na górę ? I jeszcze jedno pytanie jedna uszczelka jest przerwana a druga nierówna mogę zostawić stare czy dać nowe a może kupić nowe ?




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 sie 2015, 18:53 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ten błyszczący na górę. Uszczelki przede wszystkim nowe, bo będziesz się męczył z utratą kompresji do momentu, aż kręcisz szpilkę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 8:52 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Założyłem cylinder i gdy poruszam tłokiem góra dół to na dole idzie lekko a na górze ciężej to nic się nie dzieje ? I czy mogę go normalnie na kopa odpalać ?




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2015, 9:34 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
MPower pisze:
Założyłem cylinder i gdy poruszam tłokiem góra dół to na dole idzie lekko a na górze ciężej to nic się nie dzieje ? I czy mogę go normalnie na kopa odpalać ?

Wszytko jest w porządku,możesz :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2015, 22:05 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Mam jeszcze jeden problem :/ Skuter odpala od kopa trzyma się dobrze na niskich obrotach lecz nie jedzie. Gdy mam założony seryjny filtr powietrza trzyma się na niskich obrotach a po dodaniu gazu stoi a z obrotami prawie nic się nie dzieje a jak założe stożek to po odpaleniu od razu jedzie bez dodawania gazu a jak dodam gazu obroty spadają dusi go po prostu co to może być ?




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2015, 22:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Regulacja gaźnika. Jeśli wstawiłeś większy cylinder musisz zmienić też gaźnik.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2015, 14:05 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Zmiana dyszy nie wystarczy ?




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2015, 14:58 
***

Rejestracja: 22 mar 2014, 19:43
Posty: 1042
Pojazd: Yamaha Slider
MPower pisze:
Zmiana dyszy nie wystarczy ?

Nie,przeczytaj sobie ten artykuł :)




_________________

Yamaha Slider Stunt Full Sport 70
Cylinder:Dr.Evo 70
Wydech: Leovince ZX
Wariator:Stage6 Sport Pro
Sprzęgło:Stage6 Sport Pro
Gaźnik: Dellorto 19
Dzwon:Stage6 WingCooler




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2015, 21:50 
*

Rejestracja: 29 lip 2015, 9:57
Posty: 20
Pojazd: Generic Xor 50
Ok ;)




_________________

MPower




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy