Dzisiaj jest 02 gru 2024, 19:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 sie 2015, 12:16 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Witamy przeczytałem wiele tematów na różnych stronach a nadal nie ogarniam gdzie podłącza się obrotomierz Proszę żeby ktoś mi to wyjaśniał w jak najprostszy sposób .


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł: Re: obrotomierz
Post: 18 sie 2015, 21:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2014, 19:17
Posty: 651
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd: TGB 101 TRYTON
Wiem tylko tyle ze elektroniczny podłącza się gdzieś w okolice przewodu wm lub cewki dokładnie nie pamiętam. ;)




_________________

Wpadnij tgb-tryton-sport-d-t402831.html

Fp projektu: https://www.facebook.com/pages/Tgb-101- ... page_panel




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: obrotomierz
Post: 18 sie 2015, 22:03 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Słyszałem że kabel od obrotomierz owija się na kablu. Albo podłącza się do kabla wysokiego napięci. Nie wiem ile jest w tym prawdy i dlatego pytamy się was (obrotomierz będzie elektryczny)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: obrotomierz
Post: 19 sie 2015, 6:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
obrotomierz podłącza sie pod kabel idący z CDI do cewki WN. przy takim elektonicznym bedziesz miał prawdopodobnie trzy kable plus, minus i sygnał ten co wpinasz w kabel idący do cewki WN.




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: obrotomierz
Post: 19 sie 2015, 9:26 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wielkie dzięki. Już to ogarniam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: obrotomierz
Post: 19 sie 2015, 9:31 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Gdzieś mi się obiło o uszy że przy elektronicznym obrotomierzu dobrze jest wymienic świeca na taką z opornikiem aby nie było zakłóceń.Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2015, 21:04 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt Nie mylisz się, wszelaka elektronika na świecy zapłonowej bez opornika lub fajki bez opornika działa jak na sowieckiej łodzi podwodnej (zegary szaleją i pokazują cuda). Co do podłączenia obrotomierza to są trzy przewody, (czasem dwa i kolucho od metalowej obudowy, wiec to masa) dwa oznaczone +i- czyli wiadomo gdzie podpiąć i trzeci sygnałowy, który wystarczy owinąć spiralnie wokół przewodu WN i najlepiej zabezpieczyć go taśmą izolacyjną, by nie odpadł w trakcie jazdy. Można też podpiąć bezpośrednio pod przewód WN ale po co rozszczelnić coś, co ma wstręt do wilgoci?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2015, 10:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Gummma pisze:
n0ooRt Nie mylisz się, wszelaka elektronika na świecy zapłonowej bez opornika lub fajki bez opornika działa jak na sowieckiej łodzi podwodnej (zegary szaleją i pokazują cuda). Co do podłączenia obrotomierza to są trzy przewody, (czasem dwa i kolucho od metalowej obudowy, wiec to masa) dwa oznaczone +i- czyli wiadomo gdzie podpiąć i trzeci sygnałowy, który wystarczy owinąć spiralnie wokół przewodu WN i najlepiej zabezpieczyć go taśmą izolacyjną, by nie odpadł w trakcie jazdy. Można też podpiąć bezpośrednio pod przewód WN ale po co rozszczelnić coś, co ma wstręt do wilgoci?


:roll: Po co dziadować, bawić się w jakieś "owijanie spirali wokół przewodu WN". Jak już robić to z głową i dokładnie, przeważnie cewki mają zwykły konektor/ wtyk "męski" na który nasuwamy konektor żeński którym jest zakończony kabel idący od modułu do cewki. Zamiast zwykłej końcówki żeńskiej zarabiamy taką jak na zdjęciu KLIK (koszt jakieś 30gr w każdym sklepie motoryzacyjnym) na to wszystko izolacje termokurczliwą i jest zrobione solidne.




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2015, 19:38 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
a możesz mi powiedzieć do którego trzeba ten kabel podłączyć bo mam 2 do 1 przychodzi tak mała zielona wtyczka a d drugiej idzie kilka kabli




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2015, 20:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
egai Spoko, podepnij mi w ten sposób obrotościomierz pod motorower, który był wyprodukowany w latach '70. BTW jasne, że się da, ale tam nie ma żadnego wyprowadzenia. Podałem najprostszy sposób, z którym każdy sobie poradzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 8:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
lukasz125 pisze:
a możesz mi powiedzieć do którego trzeba ten kabel podłączyć bo mam 2 do 1 przychodzi tak mała zielona wtyczka a d drugiej idzie kilka kabli

najlepiej jak byś napisał jaki to skuter a jeszcze lepiej by było jakbys jakies zdjęcie podrzucił




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 18:05 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
wygląda to tak
http://www.fotosik.pl/zdjecie/cc107927f3d37889
a druga sprawa to taka że brat zrobił mi termometr i gdy go założyliśmy to wyświetlacz wariował czy wymiana na świece z opornikiem ten problem rozwiąże ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 19:28 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
lukasz125
1. Zdjęcie konkret.
2. n0ooRt Nie mylisz się, wszelaka elektronika na świecy zapłonowej bez opornika lub fajki bez opornika działa jak na sowieckiej łodzi podwodnej (zegary szaleją i pokazują cuda). Co do podłączenia obrotomierza to są trzy przewody, (czasem dwa i kolucho od metalowej obudowy, wiec to masa) dwa oznaczone +i- czyli wiadomo gdzie podpiąć i trzeci sygnałowy, który wystarczy owinąć spiralnie wokół przewodu WN i najlepiej zabezpieczyć go taśmą izolacyjną, by nie odpadł w trakcie jazdy. Można też podpiąć bezpośrednio pod przewód WN ale po co rozszczelnić coś, co ma wstręt do wilgoci?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 20:06 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
I tak wezmę twój sposób. A wracając do termometra wystarczy wymienić świece z opornikiem i problem zniknie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 20:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Opisałem to w punkcie nr. 2. A raczej wkleiłem. Tak, świeca z rezystorem 5Ohm jest najlepszym środkiem zaradczym, tym bardziej, że wygląd i cena jest ta sama.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 20:53 
**

Rejestracja: 24 lis 2014, 22:01
Posty: 235
Lokalizacja: Czechowice dziedzice
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ok wielkie dzięki a teraz zapytam się jeszcze jednego jak jest optymalna temp silnika 2t ac i temp max (bo na różnych forach piszą inaczej i już sam nie wiem)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2015, 22:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Jaka jest ksiazkowa temp ac to nie wiem, natomiast w pelni rozgrzany silnik u mnie to powyzej 80*. W miescie temp 85-100*, a na dlugich prostych lub trasie robie przerwe powyzej 110*. Montujac termometr pamietaj zeby czujnik nie byl od strony wiatraka bo bedzie pokazywal duzo zanizona temperature. Po jezdzie warto dac mu pochodzic na wolnych obrotach nim zgasisz silnik. Masz tu chwytak wlasnej roboty ktory mi bardzo pomogl. https://www.youtube.com/watch?v=49q_nXPlfpc




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy