Dzisiaj jest 01 gru 2024, 13:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 lip 2015, 19:05 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Jest to mój pierwszy post a wiec chciałbym się przywitać.

Kupiłem niedawno od kolegi CPI Formula R 2007r ze śmiesznym przebiegiem 5.5kkm. Chciałbym go poddać rozsądnym modyfikacjom. Zacznę może od tego, że jest tam cylinder 65ccm. Czytałem bardzo dużo tematów i wywnioskowałem, że najlepiej rozpocząć od wymiany wydechu i tutaj dwa pytania:

1. Wydech jest seryjny (zablokowany) czy jeżeli kupię odblokowane kolanko to przepływ spalin będzie inny czy taki jak mam teraz?
2. Rozważam wymianę gaźnika tylko jak duży 17.5 czy min. 21?

Wariator jest seryjny (bez blokady) sprzęgło też i oczywiście to też chcę poddać obróbce :) Na pewno będzie to sprężyna Malossi leż nie wiem jak twarda inni forumowicze mówią, że +30% w zupełności wystarczy to prawda czy mit? O rolki nawet się nie pytam bo to na to nie ma świętej zasady obstawiam, że takie 5.5g będą odpowiednie lecz wszystko wyjdzie podczas regulacji napędu. Aaaa.... Jeszcze jedno pytanie. Czy kupno "odblokowanego CDI objawi się inną kulturą pracy?

Skuter jeździ 55km/h w porywach 60km/h.

Dziękuję za wszystkie wskazówki, podpowiedzi, sprawdzone metody. Pozdrawiam :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 lip 2015, 21:55 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Cześć , a więc tak , od początku.

Pomimo tego że będzie kolanko odblokowane to obstawiam że w środku także jest blokowany , radziłbym raczej wymianę wydechu na jakiś sportowy , możesz kupić używany , nie musisz nowego. Możesz poszukać modelów takich jak : Leo Vince Zx , Tecnigas Next-R.

Jeśli skuter masz w pełni seryjny to według mnie nie ma póki co grzebać w napędzie , kup sobie jakiś wydech , może wariator jeśli starczy Ci funduszu i dopiero regulować. Jeśli dobierzesz jakiś wariator do tego np. Top Racing Next Generation bądź Polini Super Speed - Malossi Multivar , radziłbym ten pierwszy ze względu na niższą cenę , to będziesz mógł wtedy zmienić sprężynę czy też rolki , wtedy przynajmniej przyniesie to oczekiwane efekty. Teraz przy seryjnym nie ma to sensu , tym nic nie poprawisz a możesz jedynie pogorszyć , sportowe sprężyny czy rolki mają jedynie sens gdy zakładasz jakąś część spośród w.w .

Jeszcze zadałeś pytanie co do gaźnika , cylinder 65 ccm , więc obstawiam że to chińska produkcja. Radziłbym Ci do tego coś z przedziału 17,5 - 19 mm , jednak przed wymianą radziłbym zmierzyć ten co aktualnie masz założony przy skuterze , może jest seryjny jakiś pokroju 16 mm , to na upartego , po dobrym wyregulowaniu by starczył :) Grunt to dobra regulacja , możesz też troszkę dolewać oleju , dla lepszego ''smarowania'' gdzieś ok. jednej nakrętki na pełen bak paliwa , jeśli olej wlewasz do osobnego zbiorniczka a nie mieszasz samemu.

Myślę że po części Ci już wytłumaczyłem co i jak , jeśli masz jeszcze jakieś pytania to pisz śmiało .


Pozdrawiam :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2015, 22:09 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Gaźnik mierzyłem ma 12mm także jest to trochę mało. Zauważyłem też, że jak osiag prędkość 60km/h to zaczyna dziwnie wyć nie wiem od czego to może być uzależnione (odcina zapłon?) Jak napisałem w pierwszym poście chce wymienić moduł zapłonowy na odblokowany. Da to jakieś rezultaty?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lip 2015, 23:07 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Jak odcina zapłon to faktycznie trzeba wymienić moduł zapłonowy na odblokowany. Musisz mniej więcej wiedzieć czy jest to wina odcinania zapłonu czy złej regulacji gaźnika/napędu.

Gaźnik z przedziału 17,5-19 mm będzie dobry.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2015, 18:59 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Napęd jest w serii nic nie grzebany. Gaźnik jak kupiłem to poddałem czyszczeniu i przedmuchaniu. Regulacja poszła gładko, mieszanka podawana do cylindra jest dobra spalanie w komorze również świeca sucha i kolor kawy z mleczkiem. Mogło coś się stać w napędzie skoro nawet go nie ruszałem? Może rolki są już do bani ale on ma tylko niecałe 6 kkm przejechane. Zacznę może od modułu i wtedy zobaczę czy to tylko CDI odcina czy napęd jest kiepsko wyregulowany. Czytałem tez ze wystarczy w module przeciąć jakiś kabelek jesteś w stanie mnie poinstruować jak się za to zabrać czy po prostu iść do sklepu i kupić odblokowany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2015, 20:26 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
dims00n pisze:
Może rolki są już do bani ale on ma tylko niecałe 6 kkm
Zapytaj kumpla czy coś robił z rolkami a najlepiej jest to sprawdzic samemu bo na pewno nie wytrzymują takiego przebiegu jak napisałeś, przy okazji sprawdź stan paska,szczęk sprzęgła ,dzwonu i czy na wariatorze niema już progów .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2015, 21:24 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Rozkręciłem pokrywę napędu i wariator, sprzęgła nie ruszałem zrobiłem kilka zdjęć jak to wygląda. Na pierwszy rzut oka wariator jest ok lecz pas napędowy pozostaje wiele do życzenia a więc idzie do wymiany. Zapomniałem zrobić zdjęcia rolkom, będą do wymiany okładzina się powoli kończy. Zdjęcia powinny postawić sprawie inne światło.

Zdjęcia poniżej:
https://picasaweb.google.com/101949093091382941888/July272015




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2015, 21:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Całość w dosyć dobrym stanie , wymień pasek bo najlepsze dni miał już za sobą.

Dzwon jeśli jest fioletowawy to też należy już wymienić.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2015, 21:43 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
emil7894coliber pisze:
Dzwon jeśli jest fioletowawy to też należy już wymienić.


Właśnie tak myślałem, że już też ma za sobą najlepsze momenty. Czyli wracając do twojego pierwszego postu zacząć inwestować w całe sprzęgło czy tylko na razie sam dzwon no i wariator?. Znalazłem na OLX oba tłumiki które mi podpowiedziałeś Leo Vince Zx (120zł) i Tecnigas Next-R (130zł) oba oczywiście używane w dobrym stanie, który brać? Pasek zwykły najzwyklejszy czy jakiś inny?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2015, 0:56 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Kup zwykły pasek Dayco, wydeszek weź Next-R.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2015, 9:13 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Dokładnie tak jak podpowiedział kolega , bierz pasek Dayco , tanie i dobre :)

A co do wydechu to weź ten który jest w lepszym stanie i lepiej wygląda :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2015, 20:08 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Co do tych wydechów. Jak to będzie wyglądało z mocowaniem do bloku, będzie trzeba rzeźbić, spawać nowe mocowanie czy na standardowym dołączonym do wydechu wykonać lekkie przeróbki. Zauważyłem także, że jest kilka rodzai mocować do cylindra ja mam wydech wkręcamy od dołu. Jeżeli kupię z bez kolanka będę mógł przeciąć i odwrócić aby powstało kolanko czy postarać się upolować już z gotowym kolankiem. Spawarkę mam także nie będzie większych problemów z przerobieniem pod dolne mocowanie cylindra. Jutro zrobię zdjęcia to podrzucę.


Ostatnio zmieniony 28 lip 2015, 20:19 przez dims00n, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2015, 20:15 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Powinno pasować standardowe , ew. lekkie przeróbki.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2015, 20:24 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Czyli cięcie i odwrócenie mocowania do cylindra wchodzi w grę czy naruszy to parametry wydechu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2015, 1:50 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Powiem Ci ze można przespawac, ale jezeli zrobisz maly błąd to juz wtedy wydech jest troszkę slabszy. Nie kombinuj i kup normalny wydech pod twój silnik.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 18:16 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Zakupiłem wydech Tecnigas i powiem, że się takiego efektu nie spodziewałem prędkość nie wzrosła zbyt wiele 65km/h (ale za to przyspieszenie jak w Yamaha R1 :) ) ale moduł jeszcze odcina zapłon sprawdzałem na stopce a teraz pytanie. Jaki moduł kupić? Znalazłem we Wrocku w słynnym sklepie pod WSK'ą moduł WM MOTORS RACING DIGITAL CDI UNIT.
http://www.spw.home.pl/sklep/product_info.php?cPath=2_4_130_132&products_id=2921
Czy ten moduł będzie dobry do mojej pszczółki? wtyczka pasuje. Szukać czegoś innego czy jechać jutro i kupić modulik? Aaaa właśnie czy po wymianie modułu trzeba regulować gaźnik czy wpinać i jeździć?

Pozdrawiam ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 18:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Moduł bier naraku racing cdi. Mam taki i polecam, a jak nie sprzedam Ci za 50zł, bo mam dwa. Jakby co wal śmiało, gdyż na tym silniku zjadłem zęby. Sam mam olivera i z oryginalnego silnika zostały tylko kartery.
Poza tym ten śilnik ma blokowane przełożenia i jeśli chcesz żeby to leciało minimum 90km/h musisz wymienić przełożenia na dłuższe. Obecnie pewnie masz 15 obrotów dzwonu sprzęgła na 1 obrót koła, gdzie ja po wymianie przełożeń na top racing mam 10 obrotów na 1 obrót koła. Oczywiście przełożenia w komplecie, czyli pierwotne i wtórne.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16


Ostatnio zmieniony 26 sie 2015, 20:17 przez seba84_2005, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 19:06 
*

Rejestracja: 26 lip 2015, 18:32
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: CPI FORMULA R
Z tym modułem to już mnie przekonałeś chętnie odkupię za 50 dyszek skoro masz 2 ;). Co do przełożeń nie chcę, żeby latał 90km/h 75/80 wystarczy i chyba na tych przełożeniach jest to możliwe, bardziej bym stawiał na przyspieszenie. We wrześniu wezmę się za wymianę kompletnego napędu wario+sprzęgło. i wtedy zobaczymy jak to będzie wyglądać. Potem poleci gaźnik i pewnie te 80 osiągnę. Powiedz mi jeszcze ile ten moduł mi da na max obrotach teraz pewnie kręci do ok 7 tyś po wymianie modułu zakręci do 10tyś? Napisz mi na PW numer konta to zaraz przeleję kasiorkę to mi wyślesz jutro pocztą :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2015, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2014, 20:36
Posty: 497
Lokalizacja: Halinów
Pojazd: CPI Oliver Sport
Mi na Yasuni c16 kręci nawet 12 tyś/obr, więc wszystko zależy od możliwości setu.




_________________

Cyl: S6 Sport Pro MKII 70cc
Wał Top Racing Evo NG
Wario: S6 Sport Pro
Gaźnik: S6 BE Dellorto 21mm
Zawór: S6 FKM Viton
Sprężyna: S6 str.
Sprężynki: S6 med.
Pasek: S6
Przełożenia: P 15/50, W 15/42 Top Racing
Łożyska: NTN C3 + Corteco
Wydech: Yasuni C16




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy